English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تاکید کرد:

ضرورت تولید محتوا بر مبنای گزاره های بومی و فرهنگ محلی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تولید محتواهای مورد احتیاج استان مبتنی بر گزاره‌های بومی و ضرب‌المثل‌ها و فرهنگ محلی ضروری است و باید مصارف اینترنتی مردم جهت داشته باشد و به آن سامان داده شود و کلیپ‌ها و محصولات مجازی مفید و مورد نیاز تولید شود.

ضرورت تولید محتوا بر مبنای گزاره های بومی و فرهنگ محلی

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل  در جلسه مسئولان فرهنگی استان اردبیل به مناسبت روز فرهنگ عمومی در استانداری این استان گفت: شورای فرهنگ عمومی در راستای تولید محتواهای مجازی موثر و مفید برای مردم احساس تکلیف کند و از افراد دارای طرح و ایده در این رابطه استقبال می‌کنیم تا این شورا در این میدان، با برنامه و اقدام موثر وارد عمل شود.

 رضا قاسمیان اظهار کرد: جالب است که برای ساخت و تولید خیلی چیزها و ابزارها تسهیلات بانکی تصویب و تخصیص می‌یابد اما برای تولید محتواهای مجازی و احداث کارخانه و قرارگاه تولید آن، تسهیلاتی در نظر گرفته نمی‌شود.

وی افزود: تولید محتواهای مورد احتیاج استان مبتنی بر گزاره‌های بومی و ضرب‌المثل‌ها و فرهنگ محلی ضروری است و باید مصارف اینترنتی مردم جهت داشته باشد و به آن سامان داده شود و کلیپ‌ها و محصولات مجازی مفید و مورد نیاز تولید شود.

معاون استاندار اردبیل ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی از حیث کیفی رشد یافته است و بحث‌های تخصصی مهمی در آن صورت می‌گیرد و لازم است روی برخی مباحث تخصصی این شورا حساب بازشود تا موارد مورد بحث، جدی و کارگشا باشد.

قاسمیان همچنین گفت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل باید مسائل و موضوعات استانی با دقت مطرح و بررسی شود و بیشتر از نظرات و دیدگاه‌های اعضای حقیقی شورا که با متن جامعه ارتباط دارند، استفاده شود.

فرهنگ مقوله‌ای زیربنایی است

قاسمیان افزود: فرهنگ، مقوله‌ای زیربنایی است و وقتی انسان مشاهده می‌کند که فرهنگ را پیوست مسائل اقتصادی و اجتماعی قلمداد می‌کنند، افسوس می‌خورد؛ زیرا بهتر است موضوعات اقتصادی و اجتماعی پیوست فرهنگ باشند و از اینکه طی ده‌ها سال به فرهنگ به عنوان عامل زیربنایی نگاه دقیقی اعمال نمی‌شود، جای تاسف دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: باید روی فرهنگ سیاسی استان تمرکز و مشکلاتش احصا شود و همچنین برای رفع آنها تدبیر اتخاذ شود و در کنار آن به مسائلی نظیر نزاع دسته‌جمعی که اغلب، حاصل یک برخورد نظیر تصادف خودرو و بداخلاقی‌های متعاقب آن است باید بررسی‌های جامع و کارگشا صورت گیرد.

او با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد عمرانی نظیر آبرسانی‌ها و احداث جاده‌ها و بزرگراه‌ها در استان گفت: جالب است که با وجود این‌همه کارهای بزرگ و زیربنایی عمرانی، ناراحتی‌هایی نیز از ناحیه مردم مشاهده می‌شود و در واقع این قبیل نارضایتی‌ها به مباحث فرهنگی مربوط می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: همین کمک‌های مومنانه که در سطح وسیعی از جامعه در دوره کرونا اجرا شد و بعدها نیز مشاهده می‌شود، اقدامی خیرخواهانه است اما خیلی از کارهای خیرخواهانه ما می‌تواند اثرات سوء نیز داشته باشد که به آن دقت نمی‌شود ، به عنوان مثال وقتی بسته غذایی را در مقابل چشمان فرزند به پدرش اهدا می‌کنیم، ارج و قدر پدر نزد فرزند ضایع می‌شود و اینها مباحث ریز و مهم فرهنگی است که باید مورد دقت قرار گیرند.

او ادامه داد: پژوهش در باب اقدامات خیرخواهانه ضروری است و مصرف انرژی نیز باید مدنظر قرار گیرد و نیاز به نظریه‌پردازی نیز در این حوزه‌ها هست و در خصوص نشاط اجتماعی هم باید تعریف جامع و متقنی داشته باشیم که مراد از نشاط اجتماعی چیست و چگونه باید ترویج یابد.

در ابتدای این جلسه، اعضای جلسه از طریق وبینار از صحبت‌ها و سخنرانی‌های رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان ولی فقیه و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی استان‌ها بهره‌مند شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه