English

رئیس شورای عالی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

اصلی‌ترین چالش پیش روی جنگل‌های کشور قوانین هستند

رئیس شورای عالی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین چالش پیش روی جنگل‌های کشور قوانین هستند.

اصلی‌ترین چالش پیش روی جنگل‌های کشور قوانین هستند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رسول اشرفی‌پور در نشست تخصصی چالش‌های مدیریت جنگل‌های کشور در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مدیریت جنگل‌ها باید بر اساس اصول جنگل شناسی و علم جنگل‌داری باشد. گفت: سرانه جنگل در ایران یک سوم سرانه جهانی است و با کمبود عرصه‌های جنگلی در کشور مواجه هستیم با این وجود قوانین ما نمی‌توانند در عرصه عمل خود را به نحو شایسته نشان داده و تضمینی برای حفاظت از جنگل‌های کشور باشند.

وی افزود: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ارتباط با استفاده از تکنیک‌های عکس برداری هوایی و ارزیابی کیفی جنگل‌های شمال کوتاهی نداشته و در مقاطع مختلف این موارد را انجام داده است.

رئیس شورای عالی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه نیازمند تجمیع قوانین متعدد در حوزه منابع طبیعی کشور هستیم، گفت: هر اکوسیستم مدیریت علمی و عملی خاص خودش را دارد و اگر بخواهیم جنگل پایدار داشته باشیم نیازمند مدیریت علمی و عملی هستیم.

اشرافی‌پور با تاکید بر اینکه هیچ گونه طرح گردشگری در جنگل ها اجرا نمی‌شود، ادامه داد: طرح‌های طبیعت‌گردی طبق آئین‌نامه خاص خود در جنگل‌ها قابل اجرا هستند ، ضمن اینکه پارک‌های جنگلی باعث پایداری توده جنگل می‌شوند.

علیرضا قنبری ، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی هم در این نشست گفت: ساخت و سازهای بی‌رویه در مناطق جنگلی و بکر از مهم‌ترین چالش‌های داخلی مدیریت جنگل‌ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه