English

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

برداشت ۷۲ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از برداشت ۷۲ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع این استان در سال زراعی گذشته خبر داد و گفت: متوسط تولید این محصول ۴۲ تن و کمتر از حد انتظار است و باید با اقدامات کارشناسی و فنی، افزایش یابد.

برداشت ۷۲ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، احمد شهریار از برنامه‌ریزی برای کاشت محصول چغندر قند در سه هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل خبر داد و گفت: امسال سطح زیر کشت چغندر قند در این استان از یک هزار و ۷۰۰ هکتار سال زراعی گذشته به سه هزار هکتار افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: کاشت چغندر قند در استان اردبیل آغاز شده و در همین آبان ماه اراضی پیش‌بینی شده در استان به زیرکشت چغندر قند می‌رود و سعی می شود که با توجه به کمبود آب و نیاز آبی بالای این محصول ، کشت چغندر قند در استان در فصل پاییز انجام شود تا هم به آبیاری کمتری احتیاج داشته باشد و هم محصول کشت شده در پاییز و زمستان رشد کرده و زمان آبیاری سال بعد آن کمتر شده و برداشت محصول نیز زودتر اتفاق بیفتد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برنامه کشت امسال دانه روغنی کلزا در سطح استان اردبیل را هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: طبق این برنامه، کلزا در یک هزار هکتار از اراضی دیم و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی استان کشت می‌شود.

وی با اشاره به مساعد بودن شرایط جوی و اقلیمی و بارش‌های مناسب در شمال استان اردبیل به‌ویژه در شهرستان گرمی و بیله‌سوار برای کشت محصول کلزا افزود: پیش‌بینی می‌شود که سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در مزارع دیم این ۲ شهرستان از یک هزار هکتار پیش‌بینی شده فراتر رفته و حتی تا پنج هزار هکتار نیز افزایش یابد.

شهریار شرایط جوی و بارش خوب در فصل پاییز و نیز ۲ برابر بودن قیمت محصول و نیز خرید تضمینی محصول تولید شده از جمله علل استقبال کشاورزان به کشت محصول کلزا در این استان ذکر کرد.

وی با دعوت از کشاورزان برای کاشت محصول کلزا در مناطق مساعد استان اردبیل ادامه داد: این محصول تناوب خوبی برای کشت با محصول گندم محسوب می‌شود و دیم‌کارانی که اغلب گندم می‌کارند، رغبت بیشتری برای کاشت کلزا دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه