English

مدیر ستاد دیه استان اردبیل خبر داد:

آزادی ۱۳۸ زندانی محکومیت مالی از زندان‌ها‌ی استان در سال جاری

مدیر ستاد دیه استان اردبیل گفت: امسال ۶ جشن آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد را در استان برگزار کردیم و ۱۳۸ زندانی با محکومیت کلی ۱۶۶ میلیارد تومان از زندان‌ها آزاد شدند.

آزادی ۱۳۸ زندانی محکومیت مالی از زندان‌ها‌ی استان در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کریم‌الله محبوبی‌اناری در نشست خبری روز شنبه گفت: کمک‌های مالی ستاد دیه ، گذشت شکات، اعسار به تقسیط، وام قرض‌الحسنه، و کمک‌های بلاعوض و مساعدت خیران در سایه تلاش استان منجر به آزادی این ۱۳۸ زندانی شده؛ ضمن اینکه بیش از ۵ میلیارد تومان نیز  خود مددجویان آورده داشته‌اند.

محبوبی‌اناری گفت: ۵ نفر از این ۱۳۸ زندانی، زن و بقیه مرد بودند و یک نفر به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث رانندگی، ۲ نفر به علت بدهی حوادث کارگاهی، ایراد صدمه و قتل شبه‌عمد و غیرشبه عمد، ۸۵ نفر به خاطر بدهی مالی، ۴۵ نفر به علت مهریه و ۲ نفر نیز به‌دلیل عدم‌پرداخت نفقه زندانی شده بودند.

وی به برگزاری ۷۲ جشن گلریزان در ماه رمضان امسال در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: ششمین همایش جامعه حسینیان دارالارشاد اردبیل نیز در ماه محرم سال جاری و ۲ پویش مردمی با عناوین "نذر هشتم" و "هر مسجد آزادی یک زندانی مالی" در استان برگزار شد.

 

۲۵ خانواده، هزینه احسان متوفیان را به آزادی زندانیان مالی اختصاص دادند

مدیر ستاد دیه استان اردبیل گفت: تاکنون ۲۵ خانواده، هزینه‌های احسان و مراسم ترحیم متوفیان خود را برای آزادی ۸۳ زندانی مالی و جرایم غیرعمد اختصاص داد‌ه‌اند که اقدامی بسیار شایسته است و امیدواریم این فرهنگ و سنت حسنه در استان ترویج یابد.

مدیر ستاد دیه استان اردبیل با اعلام اینکه کمک‌های مالی ستاد، مشمول هر زندانی جرایم غیرعمد و مالی نمی‌شود، اظهار کرد: تحقیقات نسبت به مستحق بودن زندانی جزو اولویت‌های کاری ستاد است و پس از استعلام و بررسی از دستگاه‌های اداری و حوزه‌های قضایی، مواجهه شکات و زندانیان و با تصمیم و تصویب ستاد دیه استان، کمک‌های مالی مشمول زندانی مالی و جرایم غیرعمد می‌شود.

محبوبی.اناری ظرفیت یا سقف کمک‌های مالی ستاد دیه اردبیل به زندانیان مالی و غیرعمد را ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اعلام کرد و گفت: این ظرفیت مختص اردبیل نیست و در همه استان‌ها به همان اندازه است.

اوی تعداد زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در زندان‌های استان اردبیل را ۳۲۱ نفر ذکر کرد و افزود: ۱۷۱ نفر از آنها به‌دلایل بالا بودن مبلغ بدهی از سقف کمک‌های ستاد، محکومیت کیفری علاوه بر محکومیت مالی، سابقه جرایم کیفری، غیبت یا فراری بودن و سابقه دریافت کمک مالی از ستاد مشمول کمک‌های مالی ستاد دیه استان نمی‌شوند.

وی علل بروز جرایم مالی و غیرعمد در استان اردبیل را به ترتیب بدهی مالی و مهریه اعلام کرد و گفت: تسهیلات ستاد دیه به‌صورت قرض‌الحسنه است.

محبوبی‌اناری به پیشینه تشکیل ستاد دیه استان در سال ۸۱ اشاره کرد و افزود: در طول این مدت  با تلاش‌ها و کمک‌های مالی این ستاد، ۴ هزار و ۴۷۲ زندانی جرایم غیرعمد و مالی بامحکومیت ۶۷۳ میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند. ضمن اینکه از سال ۹۸ تاکنون ۳۰۵ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با محکومیت کلی ۲۲۵ میلیارد تومان بدون پرداخت کمک مالی و فقط از طریق مشاوره حقوقی و مددکاری قضایی از زندان‌های استان آزاد شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه