English

مدیرکل حفظ و احیای بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی :

اقدام ما درباره پهنه بازار تاریخی اردبیل باید نقطه عطفی در تاریخ منطقه باشد

فاطمه داوری گفت: برای رقم زدن اتفاقی خوب برای این مجموعه تلاش می‌کنیم و اقدام ما درباره این پهنه باید نقطه عطفی در تاریخ این منطقه باشد.

 اقدام ما درباره پهنه  بازار تاریخی اردبیل باید نقطه عطفی در تاریخ منطقه باشد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی  روز سه‌شنبه در بازدید از بازار تاریخی اردبیل و پهنه مجاور آن به همراه کارشناسان حوزه میراث‌‌فرهنگی و بناهای تاریخی، گفت: حفظ بازار تاریخی اردبیل دغدغه ماست و این مجموعه و پهنه مجاور آن نیازمند مطالعه و بررسی‌های همه‌جانبه‌ است. این کار باید با در نظر گرفتن تاثیر طرح در آینده بازار و منطقه اجرا شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ساماندهی پهنه مجاور بازار تاریخی اردبیل اهتمام ویژه دارد و طی جلسات مستمر، با حضور مدیران ستادی و استانی، این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

حسن محمدی‌ادیب افزود: خواستار ساماندهی این پهنه و خروج آن از حالت مخروبه‌ با رعایت ملزومات مرتبط با بافت تاریخی هستیم و تعیین کاربری این منطقه را به مطالعات کارشناسی محول می‌کنیم.

وی ادامه داد: پهنه مجاور بازار با حدود ۷ هزار مترمربع در مجاورت محوطه ثبتی بازار تاریخی اردبیل قرار دارد و جزو محدوده ثبتی نیست، اما مقررشده در قالب طرحی به بازار ملحق شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: این بخش در حال حاضر بیشتر بایر و زمین خالی بوده و اغلب بناهای قدیمی این پهنه، تخریب شده‌ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه