English

فاطمه داوری:

عدم آشنایی مردم با قوانین بیمه خسارات جبران ناپذیری دارد

کارشناس ارشد صنعت بیمه کشور گفت: عدم آشنایی اقشار مختلف با بیمه خسارات جبران ناپذیری بر جای میگذارد و باعث بی اعتمادی نسبت به صنعت بیمه می شود.

عدم آشنایی مردم با قوانین بیمه خسارات جبران ناپذیری دارد

فاطمه داوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان بیان داشت: مردم نسبت به حقوق خود در صنعت بیمه ناآگاه هستند و این عدم آگاهی باعث می شود که بیمه نامه های مناسبی انتخاب نکنند.

وی ادامه داد: زمانی که بیمه بر اساس پارامتر های مشخص و مورد نیاز متقاضی انتخاب نشود مشکلات عدیده ای در زمان بروز خسارت به وجود آمده و همین امر نا رضایتی عمده ی مخاطبان را از صنعت بیمه خواهد شد.

مدیر کارگزاری رسمی بیمه افزود: عدم اطلاع و اگاهی مردم نسبت به قوانین بیمه دلایل متعددی دارد از جمله این که در این حوزه تبلیغات مناسب و فرهنگ سازی مناسبی در حوزه های مختلف بیمه انجام نمی شود، این نقش باید توسط دولت و شرکت های بیمه ای انجام شود ولی هر دو گروه نسبت به این موضوع فعالیت مناسبی را انجام نداده اند.

وی با بیان اینکه نماینده های بیمه غالبا در مورد تبلیغ نمایندگی های خود فعالیت می کنند ادامه داد: نماینده ها در مورد قوانین و مقررات بیمه و حقوق مردم فعالیت منسجم و هدفمندی را انجام نمی دهند.

 داوری افزود: در زمان فروش بیمه ، بیمه گر ها بیشتر به بحث فروش اهمیت می دهند و برای اطلاع رسانی صحیح به بیمه گذار تلاش نمی کنند و در این راستا قیمت های پایین تری را ارائه داده و صرفا محصول خود را بدون اطلاع رسانی لازم به بیمه گذار، به فروش می رسانند و در نتیجه آن بیمه گذار در زمان خرید بیمه نامه اطلاعات لازم را جهت خرید کسب نمی کند.

وی یاد آور شد: در حوزه بیمه، بیمه گذار ها به دلیل عدم اطلاع از قوانین و ضوابط بیمه و نداشتن اطلاعات کافی در زمان خرید و همچنین مطالعه نکردن شرایط عمومی و خصوصی بیمه‌ نامه‌ مورد نظر خود هم در خرید و هم دریافت خسارت بیمه دچار ضرر می شوند.

کارشناس ارشد صنعت بیمه کشور تاکید کرد: به طور کلی اگر که ما از حقوق خود در حوزه ای مطلع باشیم می توانیم از آن دفاع کنیم، شما باید در زمان خرید بیمه نامه و در طول بیمه نامه و همچنین در زمان بروز خسارت بدانید که چه حقوق و وظایفی دارید و ندانستن این موارد یکی از دلایل مهم عدم دریافت خسارت یا پرداخت خسارت کم تر از مبلغ مورد نظر بیمه گذار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه