English

صادق میرزانژاد خبر داد:

کاهش ۳۳ درصدی غرق شدگی در استان اردبیل

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل گفت: غرق شدگی در استان نسبت به سال گذشته 33 درصد کاهش یافته است.

کاهش 33 درصدی غرق شدگی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، صادق میرزانژاد ، رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل در جلسه مجمع عمومی سالیانه این هیات گفت: با شناسایی نقاط پرخطر آبی استان و آموزش ناجیان غریق،غرق شدگی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته 33 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: اهم برنامه های این هیات در سال گذشته آموزش محور بوده است که برگزاری ۸ دوره آمادگی سالانه،دوره های نجات غریق،دوره مدیریت اماکن آبی و استخرها،کمک های اولیه و غواصی یک ستاره از آن جمله می باشد که باعث شده سواد ناجیان غریق استان اردبیل به ۸۰ درصد برسد.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل در خصوص بازدید ادواری از اماکن ورزشی و آبی که هر سه ماه یکبار صورت می گیرد گفت: با این بازدید ها توانستیم ناجیان غریق استخرها را به ۳ نفر برسانیم که این امر موجب شده از لحاظ ایمنی استخرها به استاندارد برسد.

میرزانژاد همچنین به برگزاری جلسه تخصصی با اداره آب منطقه ای استان اردبیل در راستای شناسایی نقاط پر خطر استان در جهت جلوگیری از غرق شدن هموطنان اشاره کرد و افزود: با این اقدام آمار غرق شدگی که انتظار میرفت به دلیل شرایط کرونایی و تعطیلی استخرها بالا رود، نسبت به سالهای گذشته 33 درصد کاهش داشته است .

وی از تولید و توزیع کلیپ های آموزشی شنا و نجات غریق در بین مردم اشاره کرد و گفت: این کار خروجی خوبی داشت که در طول مدت کرونا ۴۳ کلیپ آموزشی برای جلوگیری از غرق شدن در مناطق آبی پر خطر تولید شد که نزدیک به یک میلیون بازدید داشت .

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل در ادامه به تفاهم نامه های منعقده با تربیت بدنی سپاه و بسیج در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی اشاره کرده و گفت: با توجه به تفاهم نامه های منعقده در سال گذشته علاوه بر برگزاری مسابقات،مانور عملیات شبیه سازی شهدای غواص بمناسبت هفته دفاع مقدس نیز برگزار شد.

میرزانژاد درخواست اختصاص محل دفتر برای این هیات و حمایت از حق و حقوق منجیان طبق اشل فدراسیون شد تا حق منجیان ضایع نگردد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه