English

سیاوش محمدی خبر داد:

پیش‌بینی افزایش دمای هوا در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: آسمان استان اردبیل تا اوایل هفته آینده صاف و همراه با افزایش دما پیش بینی شده است.

پیش‌بینی افزایش دمای هوا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سیاوش محمدی ، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل هفته آینده آسمان استان اردبیل صاف بوده و پیشینه دما روندی افزایشی خواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس آسمان غالباً صاف تا قسمتی ابری، توأم با وزش باد خزری و همراه با هوای مطبوع بهاری پیش بینی می‌شود که در شهرستان‌های کوثر، پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز حتی بیشینه دمای هوا به ۳۵ تا ۳۷ درجه سلسیوس خواهد رسید.

به گفته مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ، افزایش تدریجی دما موجب افزایش سطح آب در برخی رودخانه‌ها خواهد شد که با توجه به جهت جریانات جنوبی و حاکمیت هوای گرم ، تداوم ذوب شدن برف در ارتفاعات، وقوع بهمن و سرریز شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه دور از انتظار نیست.

محمدی گفت: همچنین با توجه به شرایط فصلی و محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، طی ساعات بعدازظهر و عصر، در برخی شهرستان‌های مجاور کوهستان سبلان و کوه‌های باغرو رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق احتمال می‌رود.

وی افزود: از مردم منطقه انتظار می‌رود تا از صعود به ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه مذبور در منطقه خودداری کرده و به هیچ عنوان در حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه