English

حسین دشتی خبر داد:

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث خانه‌های محرومان در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت:۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای احداث مسکن محرومان تخصیص یافته است.

اختصاص 300 میلیارد ریال برای احداث خانه‌های محرومان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حسین دشتی ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: این اعتبار برای ساخت واحدهای مسکونی محرومان شهرستانهای خلخال، کوثر و گرمی تخصیص یافته و با توجه به وسعت محرومیت بیشترین اعتبار مربوط به احداث واحدهای مسکونی محرومان خلخال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثریت خانوارهای نیازمند مسکن تحت پوشش این کمیته از کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات بانکی کم‌بهره ساخت مسکن بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: تعداد خانوارهای فاقد مسکن  باقیمانده آن دسته از خانوارهایی هستند که در هیچ شرایطی توان پرداخت اقساط بانکی ساخت مسکن را ندارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: با واگذاری نظارت ساخت و سازهای مسکن محرومان از سوی بنیاد مسکن به سازمان نظام مهندسی ساختمان، هزینه نظارت این سازمان نیز به سایر هزینه‌ها اضافه شده واین کار به ضرر قشر محروم ونیازمند جامعه است.

دشتی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات بانکی احداث مسکن محرومان از یک میلیارد ریال سال گذشته به دو میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مستضفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال حاضر ۱۹۱ واحد مسکونی مددجویی در سه بخش مرکزی ،شاهرود و خورش رستم خلخال در حال اجرا است.

وی از تخصیص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا در سال جاری به این نهاد خبر داد و افزود: در حالی که ۵۰ درصد از مجموع تسهیلات یاد شده در اختیار بانک ملی استان گذاشته شده ولی این بانک به دلایل نامعلومی در پرداخت تسهیلات اشتغال به مشکل خورده است.

دشتی گفت: از مجموع ۴۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) استان اردبیل ۲۶ هزار خانوار جزء تحت پوشش‌های دائم و ۱۶ هزار خانوار نیز از محل تبصره ۱۴ قانون جذب این نهاد شده‌اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه