English

حامد پورعزیز:

امسال قربانیان مرگ خاموش در استان اردبیل افزایش یافته است/ لزوم توجه جدی به موارد ایمنی در منازل

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: امسال میزان قربانیان مرگ خاموش و گاز گرفتگی در استان اردبیل افزایش یافته است و در حال حاضر توجه جدی به موارد ایمنی در منازل مسکونی بیش از پیش ضروری است.

امسال قربانیان مرگ خاموش در استان اردبیل افزایش یافته است/ لزوم توجه جدی به موارد ایمنی در منازل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حامد پورعزیز مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در جلسه بررسی میزان گاز گرفتگی در استان اردبیل اظهار داشت: امسال میزان قربانیان مرگ خاموش و گاز گرفتگی در استان اردبیل افزایش یافته است و در حال حاضر توجه جدی به موارد ایمنی در منازل مسکونی بیش از پیش ضروری است.

وی از افزایش ۱۳۳ درصدی میزان گازگرفتگی در استان اردبیل خبر داد و افزود: امسال در مقایسه وضعیت موجود با وضعیت سال گذشته شاهد افزایش ۱۳۳ درصدی میزان گازگرفتگی در استان اردبیل هستیم که خطر بسیاری جدی است.

پورعزیز در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده، در این مدت ۷ نفر بر اثر استنشاق گاز منو اکسید کربن در استان اردبیل جان باختند که از این تعداد ۵ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند که قربانی مرگ خاموش شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در این خصوص بیان کرد: در سال گذشته نیز در مجموع ۱۳ نفر بر اثر استنشاق گاز منو اکسید کربن در استان اردبیل جان باختند که از این تعداد ۷ نفر زن و ۶ نفر مرد بودند.

وی بی‌توجی به موارد بهداشتی را از علل اصلی گازگرفتگی دانست و اظهار کرد: مسدود شدن راه خروج گاز منو اکسید کربن، استفاده از دودکش‌های غیر استاندارد، اتصال ناقص دودکش‌های بخاری، استفاده از اجاق‌های بدون دودکش، قرار دادن آب گرم‌کن در داخل فضای حمام و نقص فنی در دستگاه آب‌گرم کن از مهم‌ترین علل گازگرفتگی است که باید به این موارد توجه جدی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه