English

قدیر محمدی:

مجازات جایگزین حبس در سرعین عملیاتی شده است

رئیس دادگستری سرعین گفت: مجازات جایگزین حبس در سرعین عملیاتی شده است و حکم‌های جالبی صادر می‌شود.

مجازات جایگزین حبس در سرعین عملیاتی شده است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، قدیر محمدی رئیس دادگستری سرعین اظهار کرد: یکی از نمونه‌های این احکام صادر شده متهمی بوده که با 65 سال محکوم به حبس شده بود که ما در یک اقدام جالب او را به خاطر شرایط سنی و اظهار ندامت و پشیمانی از ارتکاب جرم بدون سابقه کیفری به خدمات عمومی و عام‌المنفعه محکوم کردیم به طوری که قرار شد تا سقف 10 میلیون تومان کفش خریداری و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: این فرد همزمان با شروع سالتحصیلی و فصل بازگشایی مدارس با رضایت خود به جای 10 میلیون تومان تصمیم گرفت در این امر خیر تا سقف 15 میلیون تومان مشارکت کند که به سرعت این حکم اجرایی و کفش‌های خریداری شده به دست نیازمندان رسید.

رئیس دادگستری سرعین گفت: متهم بدون پیگیری موضوع اعتراض به رای اولیه زمینه قطعی شدن و اجرای حکم را فراهم کرد تا به صورت نقدی و مستقیم از کارخانه کفش‌های ایرانی را خریداری و با هماهنگی یکی از موسسات خیریه در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار داد تا در فصل بازگشایی مدارس این خانواده‌ها دغدغه‌ای از بابت تامین کفش نداشته باشند.

محمدی ادامه داد: این فرد با خرید 220 جفت در کمتر از چند روز آنها را در اختیار نیازمندان قرار داد تا هم حکم او اجرایی و هم از طرفی اسباب رضایت خانواده‌های نیازمند فراهم آید.

وی بیان کرد: با تاکید رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان اردبیل ما در رسیدگی به پرونده‌ها به تناسب شرایطی که برای مجرمان به وجود می‌آید به صورت اختیاری و گاه اجباری آرای جایگزین حبس را اعلام می‌کنیم که این آرا مربوط به دوره مراقبت، محرومیت از حقوق اجتماعی ، ارائه خدمات عام‌المنفعه و ... است که برای مرتکبین جرایم عمد و غیرعمد به جای حبس‌های 6 ماهه تا دو ساله در نظر گرفته شده و اجرای این احکام جایگزین را شاهد هستیم.

رئیس دادگستری سرعین افزود: ما پیش از این نظیر این احکام را برای مرتکبین به جرایم شاهد بودیم که آنها را به ارائه خدمات رایگان عمومی و یا خرید دو برابری کبک به جای شکار این حیوان و پرورش آن محکوم کردیم تا افراد به جای گذراندن دوران زندان با انجام این اقدامات به نوعی تنبیه شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه