English

حجت‌الاسلام مهدی ستوده:

امامزادگان و بقاع متبرکه اردبیل میزبان عزاداران حسینی هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه اردبیل میزبان عزاداران حسینی هستند و تدارکات لازم در این زمینه انجام یافته است.

امامزادگان و بقاع متبرکه اردبیل میزبان عزاداران حسینی هستند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار داشت: براساس هدف‌گذاری‌های و برنامه‌ریزی‌های انجام شده همزمان با ماه محرم و صفر سوگواره بصیرت عاشورایی در 35 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص در سطح استان اردبیل برگزار و برنامه‌های مختلفی در قالب این طرح اجرا می‌شود.

وی به اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در قالب طرح سوگواره عاشورایی بیان کرد: برای نخستین بار برنامه‌ریزی شده تا همزمان با ایام محرم و صفر نمایشگاه بوی سیب در امامزاده صالح(ع) اردبیل برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از برگزاری تجمع لبیک یا حسین(ع) در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: همایش شیرخوارگان حسینی و نیز همایش بانوان ولایی نیز همچون سال‌های گذشته در این مکان‌های مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شود.

ستوده افزود: از دیگر برنامه‌هایی که در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان تدارک دیده شده برپایی خیمه‌های معرفت، راه‌اندازی دسته‌جات عزاداری و همایش احلی من العسل است.

وی گفت: در این برنامه‌ها که از 10 شهریورماه مصادف با اول ماه محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود علاوه بر روحانیون بومی خود استان از ظرفیت 10 نفر از مبلغان اعزامی از قم نیز در آن استفاده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: در راستای اجرای امینانه نیت واقفان در زمینه عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) و اطعام عزاداران حسینی در این زمینه نیز به صورت روضه‌خوانی و اطعام و احسان عزاداران اقدام می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه