English

مدیرکل دفتر قرنطینه گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور:

۹۵ قرنطینه گیاهی در کشور فعال هستند

مدیرکل دفتر قرنطینه گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور از نامگذاری سال 2020 بنام سال جهانی قرنطینه و بهداشت گیاهی خبر داد و گفت: در حال حاضر 95 قرنطینه گیاهی در کشور فعالیت دارند.

95 قرنطینه گیاهی در کشور فعال هستند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مریم جلیلی مقدم بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی اصول و روش های نمونه برداری از محموله های وارداتی و صادراتی در سرعین با حضور کارشناسان حفظ نباتات ده استان کشوری در اردبیل اظهار داشت: به تعداد 95 پست قرنطینه ای گیاهی داخلی و خارجی برای صادرات و واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی در سطح کشور فعال است که در تلاش هستند تا از انتقال آفات امراض به داخل و خارج کشور جلوگیری کنند.

وی افزود: اهمیت قرنطینه محصولات کشاورزی به قدری در گستره جهانی دارای ارزش و اهمیت است که سال 2020 میلادی بنام سال جهانی قرنطینه و بهداشت گیاهی نامگذاری شده است که به همین دلیل وزیران کشاورزی کشورهای عضو فائو گزارشی را در مورد مسائل قرنطینه ای در کشور ایتالیا شهر رم برگزار خواهند کرد این شهر مقر سازمان خوارو بار جهانی است و بزرگترین و مهمترین تصمیمات در حوزه امنیت غذایی در آن گرفته می شود.

مدیرکل دفتر قرنطینه گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: این کارگاه آموزشی با محوریت تشریح مباحث قانونی حفظ نباتات و کنوانسیون بین المللی حفظ نباتات است.

جلیلی مقدم بیان کرد: هدف اساسی قرنطینه جلوگیری از ورود، انتشار و استقرار آفات قرنطینه خارجی بوده و در مورد آفات قرنطینه داخلی کنترل و محدود کردن مناطق آلوده و نهایتاً ریشه کن کردن آفات قرنطینه ای است که در اکثر استانهای کشور عمده فعالیت های این سازمان مربوط به قرنطینه داخلی است.

در ادامه جاوید صحرایی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به موقع و سریع و موثر در مدیریت آفات و امراض افزود: انعکاس اخبار و رویدادها اگر به موقع باشد می تواند تاثیر مهمی در جلوگیری از گسترش آفات و امراض داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه