English

تشکیل کمیته‌ رسیدگی به تخلفات فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از تشکیل کمیته‌ رسیدگی به مسائل فضای مجازی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: مرکز پژوهش های مجلس طرحی در این زمینه تدوین کرده که به زودی در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار می گیرد.

تشکیل کمیته‌ رسیدگی به تخلفات فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی

به گزارش خبرگزاری موج، نصرالله پژمان‌فر با اشاره به ضرورت مقابله با تخلفات اینترنتی، گفت: گستردگی اینترنت و حضور آن در زندگی اکثریت مردم تبعات مختلفی به دنبال داشته است لذا همانطوری که در فضای حاکمیتی از حریم خصوصی افراد مراقبت می‎شود و قوانینی در این خصوص وجود دارد، این حریم باید در فضای مجازی نیز حفظ و رعایت شده و برای آن قانون تدوین کرد اما متاسفانه قوانین مشخصی جهت حمایت از حقوق افراد در این فضا وجود ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای مختلف مراقبت از فضای مجازی را به شدت در دستور کار دستگاه‌های خود دارند مثلا کشور آمریکا نسبت به حضور کودکان در فضای مجازی قوانین متعدد و متناسبی اعمال می‌کند و به همان اندازه برای نوجوانان در فضای اینترنتی قوانین دارد، ضمن آنکه حضور افراد در فضای مجازی اگر سبب تضییع حقوق دیگران شود نیز مورد بررسی و مراقبت قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در ایران قانونی که بتواند برای افراد در فضای مجازی ایجاد امنیت کند وجود نداشته و به‌همین دلیل افراد فراوانی از آن آسیب‌ دیده‎اند در واقع با نگاه به پرونده‌های موجود در دادسرای جرایم یارانه‌ای کشور، عمق فاجعه‌ای که این روزها جامعه بدان مبتلا شده را در می‌یابیم.

پژمان‌فر با تاکید بر اینکه این فاجعه در سایه نبود قوانین لازم در حراست از حریم خصوصی افراد رخ داده است، افزود: آمارهای نگران‌کننده اقتضاء می‌کند قوانین لازم برای حفظ حقوق افراد و ایجاد امنیت و در عین حال آگاه‌سازی، آموزش و ایجاد محدودیت برای کودکان و نوجوانان ایجاد شوند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آینده‌ای نه چندان دور کمیته‌ رسیدگی به مسائل فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی مجلس تشکیل خواهد شد، گفت: از طرحی که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این رابطه تدوین شده، حمایت خواهیم کرد و به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه