English

کمیته‌ مشترک صداوسیما و وزارت ورزش تشکیل شد

در دیدار وزیر ورزش و هیئت همراه با رئیس رسانه ملی که در صداوسیما انجام شد‌، مقرر شد تا با تشکیل کمیته‌ای مشترک بین دو سازمان زمینه‌های تعامل و همکاری بیشتر فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط‌عمومی رسانه ملی؛ رئیس صداوسیما در دیدار وزیر ورزش و هیئت همراه از این سازمان، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم که ورزش را به شکلی حرفه‌ای و زیبا به مخاطبان خود عرضه کنیم، چرا که اعتقاد داریم توجه به ورزش توسط رسانه و مردم، نشانگر پیشرفت و ارتقای زندگی افراد جامعه است. وی با اشاره به اینکه توجه به ابعاد مختلف ورزش و به‌خصوص بعد فرهنگی و قهرمانی آن توسط رسانه تأثیرات زیادی را بر روند زندگی مردم و الگو‌دهی مناسب به آن‌ها خواهد داشت، گفت: رسانه ملی حامی ورزش و ورزشکاران است، چرا که آن‌ها قهرمانان ملی محسوب می‌شوند و به جامعه تعلق دارند، لذا وظیفه خود می‌دانیم که به آن‌ها بپردازیم و با معرفی دقیق قهرمانان و زندگی آن‌ها الگوهای خوبی را به جوانان معرفی کنیم. رئیس صداوسیما یادآور شد: امر به ورزش امر به معروف است و نباید از آن غفلت شود.

دکتر عسکری با اشاره به نقش ورزش در سلامتی جسم و روان انسان‌ها یادآور شد: برای مقابله با عوارض شهرنشینی که بعضاً سلامت افراد را به خطر می‌اندازد، توجه به ورزش و به‌خصوص ورزش‌های همگانی که رسانه ملی بر ترویج آن اهتمام دارد، تأثیر‌گذار است. وی از وزارت ورزش خواست تا اگر طرح‌هایی را در این‌خصوص دارد، به رسانه اعلام کند تا با پرداختن مناسب به آن‌ها، سلامت جامعه تضمین شود.

رئیس رسانه ملی در ادامه تصریح کرد: رشد، پیشرفت و همگانی شدن ورزش در یک جامعه جزو مؤلفه‌های قدرت آن جامعه محسوب می‌شود و چون ملت ایران ملتی قوی، با هوش و با استعداد و از توانمندی‌های بالایی برخوردار است، در حوزه ورزش نیز موفقیت‌های بسیاری را کسب خواهد کرد.

دکتر عسکری با تأکید براینکه مقوله ورزش در رسانه ملی از اولویت‌های اساسی رسانه است، گفت: ما تلاش می‌کنیم که از طریق ورزش و توجه به آن نشاط اجتماعی را افزایش دهیم و به همین دلیل به زیبائی‌ها و مؤلفه‌های افتخار‌آمیز ورزش توجه ویژه نشان خواهیم داد. وی تکریم قهرمانان عرصه‌های ورزش را وظیفه رسانه دانست و گفت: قهرمانی صرفاً کسب مدال طلا نیست، بلکه داشتن روحیه پهلوانی و جوانمردی است که ورزشکاران ما از آن برخوردارند ما باید در پیام‌ها ی رسانه آن‌ها را به خوبی انعکاس دهیم تا از این طریق الگوهای خوبی را به جوانان معرفی کنیم.

رئیس صدا وسیما در پایان یادآور شد؛ تمام بخش‌های محتوایی سازمان از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی داخلی و برون‌مرزی به مسابقات ورزشی المپیک ریو خواهند پرداخت و سازمان تمهیدات لازم را درخصوص پخش آن انجام داده است.

در این دیدار، دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان در سخنانی ضمن مغتنم شمردن فرصت پیش آمده برای تعامل و تبادل نظر مسئولان دو سازمان، گفت: توجه به ورزش در ایجاد نشاط جامعه تأثیرگذار است. وی با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری مسابقات المپیک، یادآور شد: اگر به ورزش به عنوان یک مقوله فرهنگی و اجتماعی نگریسته شود، این مسابقات که حدود ۲ ماه به طول خواهد کشید، فرصت مناسبی برای ایجاد نشاط و روحیه در سطح ملی است. دکتر گودرزی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص ایجاد شرایط نشاط، روحیه و فرح از طریق ورزش در جامعه گفت: ورزش متعلق به کل جامعه است و توجه به آن باعثسربلندی کشور می‌شود. وی افزود: امروزه قدرت‌های بزرگ به دنبال این هستند که در حوزه ورزش موفقیت‌های زیادی کسب کنند و ما نیز نباید در این عرصه کم‌رنگ حاضر شویم. وزیر ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات این وزارتخانه اظهار داشت: باید از رسانه ملی که توجه ویژه‌ای را به امر ورزش نشان می‌دهد قدردانی کرد چرا که این توجه، نشاط بیشتری را در جامعه پدید می‌آورد.

وی از رسانه ملی خواست تا همانند گذشته که شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی مسابقات ورزشی و به‌خصوص بین‌المللی را با تلاش شبانه‌روزی انعکاس داده اند، مسابقات المپیک ریو را نیز به نحوی شایسته پوشش دهند.

در این نشست مقرر شد تا با تشکیل کمیته‌ای مشترک بین دو سازمان زمینه‌های تعامل و همکاری بیشتر فراهم شود.

همچنین در این نشست رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس کمیته پارالمپیک و نیز معاونان صداوسیما حضور داشتند و موضوعات مختلف مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی