English

تکمیل و بهره‌برداری از سایت پرنده‌نگری در کرمانشاه

رئیس سازمان محیط زیست در سفر دولت به استان کرمانشاه ضمن شرکت در نشست شورای اداری استان به ریاست حسن روحانی، از سایت حفاظتی پرنده نگری تالاب هشیلان بازدید کرد.

تکمیل و بهره‌برداری از سایت پرنده‌نگری در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج، معصومه ابتکار در سفر دولت به استان کرمانشاه ضمن بازدید از سایت حفاظتی پرنده نگری تالاب هشیلان گفت: با تصویب و جذب اعتبار لازم برای تکمیل و راه اندازی این پروژه در نشست شورای اداری به ریاست رئیس جمهوری این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: توسعه گردشگری واشتغال پایدار، حفاظت از اکوسیستم تالاب، توانمند سازی ومشارکت جوامع محلی و بهره برداری آموزشی وتحقیقاتی از مهمترین اهداف وکارکردهای این پروژه است.

غلامحسین کاظمی مدیرکل محیط زیست کرمانشاه نیز در این بازدید گفت: پیشرفته ترین سایت پرنده نگری غرب کشور در تالاب هشیلان کرمانشاه در حال ساخت است. این سایت پرنده نگری در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در دست ساخت بوده و تاکنون برای آن بیش از ۱۵ میلیار ریال هزینه شده است و بمنظور تکمیل و راه اندازی آن به ۶ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است که پیشنهاد این اداره کل در سفر دولت یازدهم و خانم ابتکار به کرمانشاه، تصویب وتامین این اعتبار است.

کاظمی بابیان ویژگی ها و امکانات این سایت گفت: این سایت در دامنه کوه خورین ومشرف به عرصه تالاب هشیلان است که بازدید کنندگان با استفاده از امکانات وتجهیزات(دوربین ها وتلسکوپ) که در این سایت پیش بینی شده است، می توانند مشاهده علمی آموزشی وتفریحی جذابی از مناظر، پرندگان وسیمای منطقه داشته باشند.

ساختمان سایت پرنده نگری تالاب هشیلان، دارای ۲ طبقه شامل بخش اداری و بخش پرنده نگری با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به شکل یک پرنده احداثشده است و تمام امکانات مورد نیاز پرنده نگری و نیروگاه خورشیدی برای این سایت پیش بینی شده و در صورت تکمیل می تواند مکان بسیار خوبی برای استفاده های علمی، آموزشی وتفرجی برای عموم به ویژه محققان باشد و زمینه لازم برای توانمندسازی ومشارکت جوامع محلی را فراهم کند.

در ادامه این دیدار محیط بانان کرمانشاه مشکلات خود از جمله امکانات محیط بانی، سختی کار و نیاز به دوره های آموزشی وحمایت های قانونی را با معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان در میان گذاشتند.

تالاب و منطقه شکار وتیراندازی ممنوع هشیلان که با ۲۰۲۰ هکتار مساحت در ۳۱ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه و میان کوه‌های خورین در شمال و ویس القرنی در جنوب واقع شده است، یکی از تالاب های مهم در غرب کشور بوده و سالانه پذیرای هزاران پرنده آبزی و کنار آبزی در مسیر مهاجرت پرندگان به عرض های جنوبی است.

استان کرمانشاه با حدود ۹۰ سراب آبگیر و تالاب، به عنوان کانون سراب ها در غرب کشور مطرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی