English

بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان در تهران

دوران کودکی و نوجوانی نقطه عطف مهمی در زندگی هر فردی است. اتفاقاتی که در این مرحله از زندگی می‌افتد، کیفیت رابطه کودک با بزرگسالان و محیطی که در آن رشد می‌کنند تأثیر مستقیمی بر نحوه رفتار آن‌ها در بزرگسالی و رشد شناختی، عاطفی و اجتماعی آن‌ها دارد.

بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان در تهران

به گزارش خبرگزاری موج، دوران کودکی و نوجوانی نقطه عطف مهمی در زندگی هر فردی است. اتفاقاتی که در این مرحله از زندگی می‌افتد، کیفیت رابطه کودک با بزرگسالان و محیطی که در آن رشد می‌کنند تأثیر مستقیمی بر نحوه رفتار آن‌ها در بزرگسالی و رشد شناختی، عاطفی و اجتماعی آن‌ها دارد.

مشاوره کودک و نوجوان

مشاوره کودک و نوجوان

امروزه آگاهی در مورد مسائل بهداشت و سلامت روانی کودکان و نوجوانان افزایش یافته است و حالا کودکان نیز مانند بزرگسالان می‌توانند به یک مرکز مشاوره رجوع کنند و با کمک مشاوره کودک، ضمن استعدادیابی کودک و نوجوان، یاد بگیرند که چگونه علل ناراحتی خود را شناسایی کنند، مهارت های کمک خواستن و ابراز احساسات را بهبود بخشند و توانایی حل مسئله خود را افزایش دهند.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا لزوم و اهمیت مشاوره برای کودکان و نوجوانان را بهتر درک کنیم و با ویژگی های یک مرکز مشاوره کودک و نوجوان خوب آشنا شویم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

کودکان و نوجوان در چه مواردی به مشاوره نیاز دارند؟

کودکان نیز همانند بزرگسالان می‌توانند در معرض بسیاری از مسائل از جمله فشار تحصیلی و اجتماعی، فروپاشی خانواده، فقر، خشونت، تروما و آسیب های روانی دیگر قرار بگیرند که در دراز مدت باعث بروز مشکلات عاطفی، جسمی و روانی بسیار زیادی در آن‌ها می‌شود.

برخی از کودکان می‌توانند احساسات خود را درک کرده و آن‌ها را به زبان بیاورند و راهی برای مدیریت آن‌ها بیابند. آن‌ها طی دوره تکامل و رشدشان توانایی درک وضعیت عاطفی دیگران را در خود گسترش می‌دهند، اما با این وجود برای این کودکان، خودتنظیمی احساسات و رفتارهایشان دشوارتر است. آن‌ها ممکن است خود را مضطرب تر و پرخاشگرتر از همسالان خود نشان دهند. این امر بیشتر باعث ناتوانی در توسعه مهارت های اجتماعی مانند ایجاد دوستی و روابط معنادار و همچنین استعدادیابی کودک و نوجوان می‌شود.

دلایل مختلفی وجود دارد برای اینکه چرا کودک یا نوجوان شما ممکن است به کمک حرفه ای مشاوره کودک و رجوع به یک مرکز مشاوره نیاز داشته باشد. در زیر فهرستی از این دلایل را مشاهده می‌کنیم:

  • استرس و اضطراب
  • فشار تحصیلی
  • مقابله با از دست دادن یا مرگ یکی از عزیزان
  • طلاق یا جدایی والدین از هم
  • اختلالات گفتاری، بینایی، شنوایی
  • تروما یا اختلال PTSD
  • OCD، اختلالات خوردن، یا هر بیماری روانی دیگر
  • هر نوع سوء استفاده جنسی
  • قلدری
  • مکان جدید، مدرسه جدید، دوستان جدید
  • اضطراب جدایی
  • رقابت بین خواهر و برادر
  • بی حالی، بی تحرکی، افسردگی

اینها فقط چند دلیل رایج است اما مطمئناً دلایل زیاد دیگری نیز وجود دارد که چرا کودک یا نوجوان شما ممکن است به مشاوره کودک و نوجوان نیاز داشته باشد. بلوغ در نوجوانان و پیش از نوجوانی نیز می‌تواند دوران بسیار سختی برای برخی از کودکان باشد. برای مثال بلوغ تغییرات جسمی و روانی متعددی را به همراه دارد که برخی از کودکان ممکن است در کنار آمدن با آن‌ها دچار مشکل شوند. گاهی کودکان یا نوجوانان ممکن است افکار خودکشی یا آزار به خود داشته باشند؛ بنابراین بسیار مهم است که قبل از اینکه دیر شود از بروز خطا جلوگیری شود.

استعدادیابی کودک و نوجوان توسط مشاور

استعدادیابی کودک و نوجوان توسط مشاور

اهمیت مشاوره کودک و نوجوان

کودک درمانی به واسطه مشاوره کودک و نوجوان بسیار مهم است زیرا فرصتی است برای کودک تا یاد بگیرد احساسات خود را به خوبی تنظیم کند و ارتباط بین احساسات و رفتار خود را درک کند تا کنترل بیشتری بر آن‌ها داشته باشد. مشاوره کودک و نوجوان به کمک یک متخصص و مشاور کودک از این رو اهمیت دارد که باعث موارد زیر می‌شود:

  • افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس
  • کاهش اضطراب و افسردگی
  • توسعه یک حس سالم از خود
  • افزایش شایستگی های اجتماعی

در کودک درمانی، درمانگر با کودک رابطه قوی و محکمی ایجاد می‌کند که از اهمیت بالایی برخوردار است. اجازه دادن به کودک برای بیان آزادانه و کسب آگاهی و درک درونی، در فضای مرکز مشاوره؛  می‌تواند باعث شود کودک یا نوجوان احساس امنیت، راحتی و درک متقابل داشته باشد و استفاده و بهره‌وری از درمان و همچنین استعدادیابی کودک و نوجوان را برای آن‌ها آسان تر می‌کند.

ویژگی های مشاور کودک و نوجوان

مشاوران کودک و نوجوان متخصصان سلامت روان هستند که بینش ارزشمندی در مورد رشد اجتماعی و عاطفی و سلامت روان کودک شما ارائه می‌دهند. این افراد دانش و تخصص لازم برای تشخیص، شناسایی، تعیین دقیق، ارزیابی، تشخیص و درمان طیف وسیعی از شرایط سلامت روان، مسائل سازگاری (طلاق، مدرسه جدید، قلدری، غم و اندوه و غیره) و ناراحتی روانی کودک و نوجوان را دارند.

به طور خاص، مشاوره کودک، که گاهی اوقات به آن‌ها کودک درمانگر و روانشناس کودک نیز گفته می‌شود (بسته به سطح تحصیلات و مجوز)، آموزش دیده تا "در ذهن کودکان وارد شود" تا بتواند به آن‌ها کمک کند تا آنچه را که وجود دارد به خوبی درک کنند و بتوانند به طور سالم زندگی کنند.

مشاوران کودک و نوجوان، مراجعان را تشویق می‌کنند تا درباره تجربیات و احساسات روزانه خود صحبت کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا واکنش های خود را پردازش کنند و با تغییرات عمده زندگی، مانند طلاق یا مرگ سازگار شوند. یک پزشک ماهر و موفق به مراجعان خود در مرکز مشاوره می‌آموزد که مهارت هایی را برای تغییر رفتارشان، کنار آمدن با چالش های زندگی، و تصمیم گیری خوب توسعه دهند.

درمانگر معمولاً در ارائه مداخله بسیار خلاق است، زیرا خلاقیت وسیله ای است که کودکان بیشترین استفاده را برای برقراری ارتباط دارند. به این ترتیب بازی، نقاشی، رنگ‌آمیزی، ساختن راه‌هایی برای کشف احساسات، حل مشکلات و استعدادیابی کودک و نوجوان هستند. به همین دلیل انواع روش های مشاوره و درمان کودک و نوجوان، به شرح زیر است:

  • بازی درمانی
  • گفتار درمانی
  • خانواده درمانی
  • درمان والدین-کودک
  • درمان شناختی-رفتاری
  • EMDR (حساسیت زدایی)

مرکز مشاوره کودک و نوجوان در تهران

مرکز مشاوره کودک و نوجوان در تهران

بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان در تهران

از اهمیت مشاوره کودک و نوجوان گفتیم و ویژگی های یک مشاور کودک خوب را بررسی کردیم؛ اما سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌توان یک مشاور کودک خوب و معتبر پیدا کرد؟ اولین قدم برای انتخاب یک مشاور کودک و نوجوان معتبر، مراجعه به بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان است. یک مرکز مشاوه خوب، مرکزی است که به کودکان خردسال، نوجوانان و جوانان (سنین 0 تا 21 سال) و خانواده‌هایشان کمک می‌کند تا راه‌هایی برای شناسایی اختلالات کودک و نوجوان و حل آن دست پیدا کنند، اختلالات و آسیب های روانی و یا مشکلاتی مانند طغیان‌های احتمالی کودک در آینده، خشونت در خانه و همچنین کمک به توسعه مهارت‌های اجتماعی مناسب. به جرات می‌توان گفت با انتخاب یک مرکز مشاوره و مشاور کودک خوب، نیازهای درمانی سلامت روانی هر کودکی برآورده می‌شود.

کلینیک بینش نوین به عنوان بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان در تهران، طیف وسیعی از مشاوره و خدمات سلامت روان برای کودکان از جمله ارزیابی جامع رفتار کودک شما، استعدادیابی کودک و نوجوان، درمان کودک آزاری، درمان متمرکز بر خانواده، مشاوره فردی، درمان شناختی رفتاری و جلسات گروه درمانی را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، مرکز مشاوره کودکان بینش نوین با بهره گیری از مشاوران حرفه ای و متخصصان حوزه روانشناسی کودک، امیدوار است با برنامه های درمانی مانند درمان شناختی رفتاری، کودکان خردسال را در دوران بسیار عاطفی دوران کودکی و نوجوانی راهنمایی کنند. ما برنامه مراقبت و درمان را برای کودک شما از طریق روش های متناسب با نیازهای سلامت روان او، از مداخله زودهنگام گرفته تا مشاوره آنلاین، خدمت رسانی می‌کنیم. از مشاوره فردی گرفته تا جلسات هنردرمانی، مشاوران حرفه ای ما متعهد به ارائه مراقبت و درمان مناسب برای کودک شما هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه