English

معرفی بخش‌های مختلف سایت tsetmc

یکی از ابزارهایی که به فعالان بورس برای رسیدن به بازدهی بالاتر کمک می‌کند، سایت tsetmc است.

معرفی بخش‌های مختلف سایت tsetmc

به گزارش خبرگزاری موج، سپرده‌گذاری در بانک ارزش پول افراد را در برابر تورم حفظ نمی‌کند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ ارزش دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری است. بورس یکی از بازارهایی است که سرمایه‌گذاران علاقه زیادی به حضور در آن نشان داده‌اند. بازاری که موفقیت در آن به تخصص و قدرت تحلیل بازار بستگی دارد. یکی از ابزارهایی که به فعالان بورس برای رسیدن به بازدهی بالاتر کمک می‌کند، سایت tsetmc است. در این مطلب به سراغ این وب سایت رفته‌ایم و با شما درباره  آموزش سایت tsetmc صبحت می‌کنیم.

سایت tsetmc چیست؟

tsetmc مخفف عبارت Tehran securities exchange technology management co است، وب سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران که اطلاعات بسیار خوبی را از بازارهای مختلف بورس و وضعیت معاملات سهام در اختیار علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد. این وب سایت از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دیده‌بان بازار، نقشه بازار، آموزش، اخبار و ... اشاره کرد.

آموزش سایت tsetmc

یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در هر زمینه‌ای یادگیری است. حضور در بورس و سرمایه‌گذاری در این بازار هم از این مسئله تبعیت می‌کند و علاقه‌مندان به حضور در این بازار ابتدا باید دانش خود را از مبانی سرمایه‌گذاری در بورس افزایش دهند و در این زمینه آموزش ببینند.

 همانگونه که گفتیم سایت tsetmc یا وب سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، یکی از ابزارهایی است که در بازار بورس می‌توان از اطلاعات آن بسیار کمک گرفت.  برای آموزش سایت tsetmc در ادامه به معرفی قسمت‌های مختلف این سایت می‌پردازیم.

بخش‌های مختلف سایت tsetmc

در منوی بالای سایت tsetmc، هفت گزینه وجود دارد که هر یک اطلاعات بخش‌های مختلف بازار را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

در بالای صفحه سمت چپ نیز هفت گزینه‌ دیگر قرار دارد که فهرست اصلی سایت هستند و سایر امکانات tse را به شما نشان می‌دهند. اطلاعات کلی tsetmc را با کلیک روی اولین گزینه یعنی در یک نگاه، می‌توانید مشاهده کنید. صفحه سایت به صورت پیش‌فرض روی این منو باز می‌شود که اطلاعاتی کلی از وضعیت هر روز معاملاتی بازار است. در ادامه به بررسی منوی سایت tsetmc و اطلاعات موجود در آن‌ها می‌پردازیم.

بورس اوراق بهادار تهران

بعد از در یک نگاه، گزینه بعدی که مشاهده می‌کنید بورس اوراق بهادار تهران نام دارد. پس از کلیک روی این گزینه، 8 گزینه دیگر از اطلاعات مربوط به این بخش برای شما باز می‌شود که گزینه اول اطلاعات کلی و سایر گزینه‌ها اطلاعات را به صورت جزئی‌تر نمایش می‌دهند.

در بخش قیمت‌ها، کمترین و بیشترین نوسانات قیمت را مشاهده می‌کنید. در عرضه و تقاضا، شما شاهد صف‌های خرید و فروش و بهترین عرضه و تقاضا خواهید بود. گزینه بعدی ابزارهای مشتقه و اوراق بدهی است که اطلاعات معاملات، عرضه و تقاضای اوراق بدهی و …. را شامل می‌شود.

برای نمایش تغییرات ارزش بازار، افزایش سرمایه و… روی گزینه‌ بعدی یعنی افزایش‌ها و تغییرات کلیک کنید. نمادهای تعلیق شده بازار را نیز در گزینه‌ نمادهای مشمول تعلیق می‌توانید ببینید و گزینه‌ آخر هم تمام اطلاعات را به صورت جمع بندی شده به شما نشان می‌دهد.

فرابورس ایران

این منو تقریبا مشابه منوی بورس اوراق بهادار تهران است، با چند گزینه متفاوت که اطلاعات مختص به این بازار را ارائه می‌دهند.10 گزینه در این قسمت وجود دارد که هفت بخش آن مانند قسمت قبل است.

اولین گزینه‌ متفاوت، منوی شرکت‌های کوچک و متوسط است که اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان و کوچک را نشان می‌دهد. گزینه بعدی بازار پایه است که نمادهای پرتراکنش و نوسانات قیمت آن‌ها را به شما نمایش می‌دهد. تفاوت آخر مربوط به گزینه‌ مشتقه است که با ورود به آن می‌توان اطلاعات معاملات اختیار معامله را در بازار مشاهده کرد.

بورس انرژی ایران

بورس انرژی ایران همانطور که از نامش هم پیدا است، مربوط به معاملات نفت، گاز و حامل‌های انرژی می‌شود. این گزینه در سایت tsetmc، 6 منوی زیرمجموعه دارد که اولین آن‌ها بازار فیزیکی است. در این گزینه تمام اطلاعات مربوط به عرضه‌های پیش‌رو ارائه شده است.

گزینه دوم در این قسمت، بازار عمده فروشی برق است که فهرست معاملات و قیمت‌های برتر این بازار در آن نشان داده می‌شود. گزینه‌های بعدی منوی بورس انرژی، بازار مصرف‌کنندگان بزرگ برق، سلف استاندارد، بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله، سامانه مظنه‌یابی و قراردادهای آتی هستند.

شبکه کدال

شبکه کدال یکی دیگر از منوهای اصلی سایت tsetmc  است که در آن اطلاعات دقیق‌تری درباره شرکت‌هایی که بورس آن‌ها را پذیرفته است، به سرمایه‌گذاران این بازار ارائه می‌شود. کدال مخفف کلمه comprehensive database of all listed companies است.

صندوق های سرمایه گذاری

اطلاعات مورد نیاز درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری را در این قسمت می‌توان دید. اطلاعاتی همچون عمر صندوق، ارزش خالص هر واحد، خالص ارزش دارایی‌ها، درصد دارایی‌های نقدی و … برای هر صندوق در این قسمت از سایت tsetmc قابل مشاهده است.

بورس کالا

این قسمت ۱۰ گزینه دارد که شامل اطلاعاتی همچون قیمت‌ها، معاملات صورت گرفته و ... در بورس کالا است.

سخن آخر

یکی از جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد، سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مانند بورس است. بازاری که حضور و موفقیت در آن نیاز به تخصص و آموزش دارد. سایت tsetmc یکی از ابزراهایی است که می‌تواند به فعالان بورس برای تحلیل و بررسی بهتر این بازار کمک کند. بنابراین آموزش سایت  tsetmc اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند به سرمایه‌گذاران بورس  برای موفقیت هر چه بیشتر در این بازار کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه