English

با روش‌های زاویه سازی صورت بیشتر آشنا شوید

برای داشتن استخوان‌های گونه‌ زیبا و یا یک چانه‌ خوش فرم، ایجاد زاویه‌ روی صورت با آرایش کردن‌، مستلزم صرف وقت زیادی می‌باشد. همانطور که گفته شد، اگر به دنبال نتایج چشمگیرتر ویا ماندگارتر هستید، تعدادی از روش‌های زیبایی کم تهاجمی وجود دارد که می‌تواند به شما در ایجاد تغییرات ظریف و تغییر شکل زاویه صورت کمک نماید.

با روش‌های زاویه سازی صورت بیشتر آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری موج، برای داشتن استخوان‌های گونه‌ زیبا و یا یک چانه‌ خوش فرم، ایجاد زاویه‌ روی صورت با آرایش کردن‌، مستلزم صرف وقت زیادی می‌باشد. همانطور که گفته شد، اگر به دنبال نتایج چشمگیرتر ویا ماندگارتر هستید، تعدادی از روش‌های زیبایی کم تهاجمی وجود دارد که می‌تواند به شما در ایجاد تغییرات ظریف و تغییر شکل زاویه صورت کمک نماید. نوروتوکسین‌های تزریقی(بوتاکس) و ژل‌ها، در حالی که اغلب برای صاف کردن چین و چروک ها مورد استفاده هستند، یک راه حل سریع و آسان به شما ارائه می‌دهند، اما آنها تنها گزینه‌های موجود نیستند.

تزریق ژل

مسلماً محبوب ترین گزینه در روش‌های غیر تهاجمی زاویه سازی صورت ، است‌.«زاویه سازی صورت حدود 20 دقیقه طول می‌کشد، درحالی‌که یک عمل جراحی می‌تواند 1-2 ساعت طول بکشد.» تعداد زیادی از فیلر‌های پوستی مختلف در بازار وجود دارد، و هیچ کمبودی در راه‌های مختلف استفاده از آنها وجود ندارد که با تزریق آنها به چین و چروک‌ها، خطوط و گودی‌های صورت، می‌توانید فرم صورت خود را صاف تر، پرتر و یا منحنی‌تر نمائید. به طور خاص، پزشکان متخصص می توانند با تزریق ژل در نواحی مختلف صورت‌، گونه‌ها را برجسته نمایند، چانه را کشیده کنند تا صورت بیضی شکل ایجاد کنند، خط فک را به صورت غیرتهاجمی مشخص نمایند، لب های رو به پایین را ترمیم نمایند، یا هرگونه عدم تقارن صورت را اصلاح کنند.

ژل‌های اسید هیالورونیک وجود دارند (مارک‌های رایج شامل Juvederm و Voluma) که به زبان ساده با جذب آب عمل می‌کنند تا حالت گوشتالو یا پری در صورت ایجاد نمایند. از این ژل‌ها، دونوع غلیظ و رقیق وجود دارد. آنها بر اساس نحوه پیوند مولکول‌های اسید هیالورونیک با یکدیگر متفاوت هستند. غلظت متفاوت آنها باعث می‌شود که هر یک برای کانتور کردن نقاط مختلفی از صورت مناسب باشند. ژل‌های غلیظ به قسمت‌هایی تزریق می‌شوند که به حمایت ساختاری بیشتری نیاز دارند مانند ناحیه شقیقه، استخوان‌های گونه، خط فک و چانه. فیلرهای رقیق‌تر در لب‌ها، چین‌های نازولبیال که از بینی به دهان کشیده می‌شوند و خطوط ماریونت که در اطراف چانه شما ایجاد می‌شوند استفاده می‌شود. از ژل‌های اسید هیالورونیک حتی می‌توان برای آنچه که به عنوان جراحی بینی مایع شناخته می‌شود برای تغییر شکل بینی استفاده کرد.

سایر تزریق‌های ژل، مانند Radiesse و Sculptra با تحریک تولید کلاژن جدید با گذشت زمان عمل می‌کنند و همچنین نتایج موفقیت‌آمیزی را در مورد حجم دادن به صورت به همراه دارند. از مزایای تزریق ژل می‌توان به تطبیق پذیری و قابلیت استفاده در تمام نقاط صورت و همچنین این واقعیت که این روش در مقایسه با سایر گزینه‌های تهاجمی‌تر نسبتاً بدون درد و مقرون به صرفه است نیز اشاره کرد. عوارض جانبی و دوره نقاهت نیز نسبتاً کم است: خطر قرمزی، کبودی، تورم و حساسیت با تزریق ژل وجود دارد که معمولاً طی یک دوره یک تا دو هفته‌ای برطرف می‌شود. معایب تزریق ژل‌ها نتایج دائمی نیستند. نتایج تزریق ژل معمولاً بین سه ماه تا پنج سال دوام می‌آورد، که این بستگی به دقت استفاده از ژل و محل تزریق آن دارد.

بوتاکس

از ضد چروک مورد علاقه طرفداران (بوتاکس) نیز می‌توان برای باریک کردن خط فک استفاده کرد. تزریق بوتاکس به عضله ماستر (عضله بزرگ مخصوص جویدن در فک) باعث باریک شدن آن با گذشت زمان می‌شود و می‌تواند فک مربعی شکل را بیشتر به فک قلبی شکل تبدیل کند. (البته اغلب به دلایل پزشکی در این ناحیه به عنوان راهی برای درمان عارضه TMJ تزریق می‌شود، اما می‌تواند صرفاً برای دلایل زیبایی نیز استفاده شود.) همچنین می‌توان بوتاکس را به عضله چانه تزریق کرد تا چین و چروک‌ها را کاهش داده و از نمای جلویی چانه را کشیده‌تر نشان دهد. همانند تزریق ژل، نتایج حاصله از بوتاکس نیز دائمی نیستند. برنامه ریزی کنید که تزریق‌ها را تقریبا هر شش ماه یکبار تکرار کنید. با این حال، با استفاده مکرر، فعالیت عضلانی سرکوب می‌شود، بنابراین عضله برای مدت طولانی منقبض می‌گردد و امکان باریک شدن چشمگیر خط فک را فراهم می‌نماید. دوره نقاهت اندک است، و در حالی که به طور کلی تزریق واحدهای بیشتری نسبت به تزریقات صاف کننده چین و چروک صورت مورد نیاز است، هنوز هم نسبتاً مقرون به صرفه می‌باشد.

مزوتراپی

اگر ناحیه‌ای که می‌خواهید هدف درمان قرار دهید زیر و یا در اطراف چانه‌تان است، این روش را در نظر بگیرید. این ماده تزریقی حاوی ماده‌ای به نام اسید دئوکسی‌کولیک است که سلول‌های چربی را ذوب می‌کند و برای استفاده در زیر چانه تأیید شده است، گزینه خوبی برای بیمارانی است که می‌خواهند کانتور ناحیه را اصلاح کنند. در حالی که پزشکان در این مورد موافق هستند که لیپوساکشن نتایج چشمگیرتری را در این ناحیه به همراه خواهد داشت، نتایج مزوتراپی دائمی است و جایگزین خوبی برای کسانی است که نمی‌خواهند تحت عمل جراحی قرار گیرند. در کارآزمایی‌های بالینی، بیش از 80 درصد افراد بهبود مناسب و رضایت خود را از نتایج مزوتراپی گزارش کرده‌اند. با این حال، در مزوتراپی تزریق ها دردناک هستند، بنابراین انتظار می‌رود مقدار قابل توجهی تورم برای حدود یک تا دو هفته پس از آن وجود داشته باشد، که در طی آن احتمالاً مجبور خواهید بود از سربند‌های مخصوص استفاده نمائید و کمی احساس ناراحتی می‌کنید. برای حصول بهترین نتایج معمولاً چندین دوره درمان مورد نیاز است.

کول اسکالپتینگ

این یکی دیگر از درمان های کانتورینگ است که می‌تواند برای رفع غبغب و مشخص شدن قسمت پایین صورت و گردن استفاده شود. همچنین به نام کرایولیپولیز نیز شناخته می‌شود، این کار با انجماد و از بین بردن انتخابی سلول‌های چربی عمل می‌کند و به طور متوسط حدود 20 درصد کاهش چربی در ناحیه تحت درمان را به همراه دارد. زمان درمان ناحیه چانه در این روش معمولاً حدود 45 دقیقه است. عوارض جانبی احتمالی شامل قرمزی موقت، تورم، بی‌حسی و سوزن ‌سوزن شدن است. در حالی که نتایج دائمی هستند، به خاطر داشته باشید که این نتایج به هیچ وجه فوری نیستند: ممکن است تا چهار ماه پس از یک درمان، طول بکشد تا نتایج نهایی را مشاهده نمائید.

تزریق چربی

جراحان پلاستیک مواد مصنوعی زیادی در اختیار دارند، اما از مواد طبیعی نیز استفاده می‌نمایند. به جای استفاده از ژل، می‌توانید چربی خود بیمار را بردارید و آن را در همان مناطقی که فیلرها را تزریق می‌نمائید، تزریق کنید. کاربرد تزریق چربی  مخصوصاً در حجم دادن به گونه‌ها، پر کردن گودی خطوط اشک و مشخص کردن خط فک بسیار مفید است. این تهاجمی‌ترین گزینه در لیست ما است، زیرا چربی ابتدا باید از طریق لیپوساکشن از جای دیگری از بدن شما خارج شود تا بتوان آن را به صورت تزریق کرد. اما به طور کلی این روش بسیار موثر و نتایج آن اساسا دائمی است. 50 تا 80 درصد از سلول‌های چربی که از یک قسمت بدن به قسمت دیگر منتقل می‌نمائید، زنده می‌مانند و تا آخر عمربه طور طبیعی رفتار می‌کنند.

امواج رادیویی

درمان‌هایی مانند Thermage از امواج رادیویی استفاده می‌کنند، یعنی که انرژی الکتریکی، گرما تولید می‌کند و باعث سفت شدن پوست می‌شود و در دماهای بالاتر، ذوب چربی نیز انجام می‌گردد. این کار چگونه انجام می‌شود؟ آسیب‌های پوستی ناشی از گرما با روشی کنترل شده منجر به ایجاد کلاژن جدید می‌شوند. این به نوبه خود باعث ایجاد پوستی صاف و سفت تر می‌شود. روش‌های مختلفی برای استفاده از انرژی امواج رادیویی وجود دارد، هم غیرتهاجمی (از طریق پدل‌های موضعی که روی پوست اعمال می‌شود) و هم تهاجمی، از طریق میکرونیدلینگ یا لوله‌های کوچک زیر پوست. بسته به چگونگی انجام این روش‌ها، روش اول با حداقل دوره نقاهت همراه است و روش دوم به یک تا هفت روز برای بهبودی نیاز دارد. در هر صورت، اثرات آن حداقل پس از ۶ ماه مشاهده خواهد شد و دائمی هم نیستند. پوست ابتدا سفت شده، اما با گذشت زمان دوباره شل می‌شود. هر کسی که درمان با امواج رادیویی دریافت می‌کند معمولاً در طول عمر خود به چندین دوره درمان نیاز دارد. جوانب مثبت: معمولاً خطرات آن بسیار کم است و درمان به خوبی قابل تحمل می‌باشد و می‌تواند به ویژه برای شکل دادن مجدد و سفت کردن قسمت پایین صورت و گردن مفید واقع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی