English

عوارض سنگین جراحی های زیبایی توسط کلینیک های غیر مجاز

در حالی که جراحات، متخصص های آموزش دیده و دارای تحصیلات عالی هستند، اما همگی آنان گواهی و آموزش های مورد نیاز برای آنکه یک جراح زیبایی باشند، را ندارند.

عوارض سنگین جراحی های زیبایی توسط کلینیک های غیر مجاز

 

به گزارش خبرگزارثی موج، در حالی که جراحات، متخصص های آموزش دیده و دارای تحصیلات عالی هستند، اما همگی آنان گواهی و آموزش های مورد نیاز برای آنکه یک جراح زیبایی باشند، را ندارند. جراحی هم درست مثل هر شغل دیگری، به سالها آموزش و تمرین برای تبدیل شدن به یک جراح زیبایی معتبر نیاز دارد. بعلاوه بسیاری از جراحی ها تا حدی تخصصی هستند که جراحان زیبایی هم تنها مجوز انجام بعضی از آنها را اخذ می‌کنند. 

در طول سالیان، نگرانی درباره روند رو به رشد انجام جراحی های زیبایی توسط پزشکهای غیرحرفه ای و غیرمعتبر، افزایش یافته است. بعضی از این متخصص ها حتی پزشک هم نیستند، اما با ارائه طیف گسترده ای از جراحی ها، روز به روز در حال توسعه مشتریانشان هستند. هر ساله هزاران گزارش از انجام جراحی زیبایی اشتباهی به دست می آید که انجام جراحی توسط افراد غیرمجرب، غیرمجاز و بدون مدرک، منجر به بروز بدشکلی و آسیب های طولانی مدت در بیمار می‌شود. این آسیب ها در مواردی به حدی شدید است که معلولیت دائمی – و حتی مرگ – بیمار را به همراه می آورد.

قربانیان جراحان زیبایی غیرمجاز، افراد معمولی جامعه هستند.

همین کسانی که هر روز در خیابان از کنارشان می گذرید و با آنها قرار می گذارید، قربانیان جراحی زیبایی غیرمجاز هستند که به دنبال صرفه جویی اقتصادی بوده اند. البته که همیشه تعدادی فریب پزشکان قلابی را می خورند، اما این روزها تعداد بسیار زیادی از افراد گیر وعده های توخالی جراحان زیبایی قلابی می افتند. خیلی ها کمتر به اعتبار و تجربه پزشک اهمیت می دهند و صرفا نتیجه کار و هزینه دستیابی به آن را در اولویت قرار می دهند. نتایج بعضا ناراحت کننده این روند رو به رشد، زمانی رخ می دهد که اشتباهی در روند جراحی رخ دهد (و مشکلات زیادی ممکن است در دنیای جراحی رخ دهد). این مساله در کسانی که تحت جراحی توسط جراح زیبایی غیرمجاز قرار می گیرند، بسیار بیشتر دیده می‌شود و مسیر بازگشت هم برای این مشکلات، خیلی هموار نیست.

امروزه تمایل به میان بر زدن بسیار زیاد شده و هرروزه از سوی افراد بیشتری دیده می‌شود. انگاری وقتی زمان حل مشکلات خودمان می رسد، اهمیت مشکل و اینکه چقدر راه حلش می تواند مضحک باشد، مهم نیست. بسیاری از سالن های زیبایی، فرایندهای بدون جراحی مختلفی مانند میکرودرم ابریشن، برداشتن خال، تزریق فیلر پوستی و لیزر موهای زائد را ارائه می کنند. اما بسیاری از افرادی که تحت این درمان ها قرار می گیرند، نمی دانند که خطرات بسیاری در این فرایندها نهفته و در صورت بروز هر گونه اشتباه، می توانند اثرات مخربی بر زندگی فرد بگذارند. آنها حتی ممکن است ندانند که فردی که در حال انجام کار است، آیا پزشک هست یا خیر.

جراحی زیبایی همان ترمیم خانگی نیست.

نباید بدن را مانند یک محصول در نظر بگیرید. همانطور که برای ساخت و تعمیر خانه باید سابقه کاری و تخصص پیمانکار را بررسی کنید، باید تجربه و مدارک کسانی که قصد کار روی بدنتان دارند را نیز باید بررسی کنید. دلیلش هم که کاملا مشخص است: پیمانکاران غیرقانونی به هیچ استانداردی پایبند نیستند.

وقتی فرد به سلامت خود اهمیت ندهد، اولویت ها به هم می خورند. اگر فردی در گذشته در انجام یک جراحی زیبایی بدون برش موفق بوده، باید دوباره به او مراجعه کرد؟ اتفاق تنها کافی است که یک مرتبه رخ دهد و آثار مخربی در فرد به همراه خواهد آورد.

عوارض جانبی جراحی زیبایی توسط کلینیک های غیرمجاز

ورم خونی

دمل یا ورم خونی به تجمع خونی به شکل یک کبودی بزرگ و دردناک خواهد بود. ورم خونی ممکن است در یک درصد جراحی های بزرگ کردن سینه رخ دهد. بعلاوه بروز این مشکل بعد از عمل لیفت صورت بیشترین رواج را دارد و به طور میانگین در یک درصد از بیماران، و در مردان بیشتر از زنان رخ می دهد.

تجمع مایعات

سروما یا تجمع مایعات زمانی رخ می دهد که سرم، یا یک مایع استریل بدن در زیر سطح پوست جمع شده و گاهی منجر به تورم و بعضا درد خواهد شد.

از دست رفتن خون

درست است که در هر جراحی باید انتظار از دست رفتن خون را داشت، اما وقتی کنترل این موضوع از دست خارج شود، کاهش فشار خون می تواند نتایج مرگ آوری را به همراه بیاورد.

عفونت

یک جراح معتبر و مجاز، اقدامات مراقبتی بعد از عمل شامل گامهایی برای کاهش احتمال بروز عفونت را انجام می دهد. البته باید گفت که احتمال بروز عفونت را هیچ گاه نمی توان به صفر رساند، با اینحال اگر تحت جراحی زیبایی توسط یک پزشک غیرمجاز قرار بگیرید، با احتمال عفونت بالاتری مواجه خواهید شد.

آسیب عصبی

بروز آسیب عصبی در انواع مختلفی از جراحی ها ممکن است. بیحسی و سوزن سوزن شدن بعد از جراحی زیبایی شایع است و می تواند نشانه ای از آسیب عصبی باشد. آسیب عصبی در اکثر مواقع موقتی است اما در صورت انجام جراحی زیبایی توسط جراح غیرمجاز، احتمال دائمی شدن این مشکل نیز وجود خواهد داشت. 

جای زخم

خطای هنگام جراحی، می تواند بروز بدشکلی و جای دائمی زخم و جراحت را به همراه بیاورد.

چطور یک جراح زیبایی خوب پیدا کنم؟

کارتان را با تحقیق شروع کنید.

وقتی صحبت از هر فرایند زیبایی باشد، حتما باید کارتان را با تحقیق شروع کنید. اگرچه امروزه انجام تزریق زیبایی به روند رایجی تبدیل شده، اما به معنای بدون ریسک بودن آن نیست. اگر این فرایند به صورت نادرست و تحت نظر کسی انجام شود که آگاهی کافی از این کار ندارد، باید منتظر بروز مشکلاتی باشید که ظاهرتان را به هم بریزد.

ابتدا درباره تخصص پزشک تحقیق کنید و تصاویر قبل و بعد از عملشان را ببینید و مطمئن شوید که قبلا فرایند مد نظرتان را انجام داده باشد. امروز متخصصان جراحی های زیبایی، لیفت صورت با نخ که روشی کم تهاجمی مناسب برای رفع افتادگی های صورت است را پیشنهاد می کنند. در حالی که لیفت با نخ فرایندی بدون جراحی و کم تهاجمی است، اما باز هم باید به دنبال مدارک پزشک برای لیفت صورت با نخ باشید.

جلسه مشاوره

بعد از تحقیق باید یک جلسه مشاوره با متخصص انتخاب شده داشته باشید تا او و محل انجام عمل را ببینید. جلسه مشاوره معمولا شامل بررسی نگرانی ها است، برای مثال اگر دنبال لیفت گونه با نخ برای داشتن گونه هایی برجسته و جوان باشید باید به پزشک متخصصی مراجعه کنید که درک بالایی از اجزای صورت داشته باشد و بهترین گزینه های در دسترس – شاید گزینه ای که به آن فکر نکرده باشید – را پیشنهاد کند.

سوالاتی که باید بپرسید، از تعداد دفعات انجام فرایند مد نظرتان، تخصص پزشک، مراقبت های بعد از عمل، مشکلاتی که ممکن است رخ دهد و هزینه انجام فرایند خواهد بود. آنها همچنین درباره حزئیات انجام فرایند، ماندگاری نتایج و بروز کبودی، تورم و ... بعد از عمل نیز به شما مشاوره خواهند داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه