English

ایمپلنت دندان، بهترین روش جایگزینی دندان های جلو

دندان های جلو آسیب پذیرترین دندان های انسان هستند و از آنجایی که چشمگیر میباشند تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارند. اگر شما هم به دنبال بهترین روش برای جبران دندان های قدامی خود هستید، ما ایمپلنت دندان جلو را در کلینیک ایرانمهر به شما پیشنهاد میکنیم.

ایمپلنت دندان، بهترین روش جایگزینی دندان های جلو

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس آخرین آمار رسمی در ایالت متحده آمریکا، سالانه 5 میلیون نفر برای جبران دندان های از بین رفته خود از روش ایمپلنت دندان استفاده میکنند. این عدد به تنهایی میزان محبوبیت این روش کاشت دندان را مشخص میکند. بیشتر افراد تصور میکنند که ایمپلنت فقط برای دندان پشتی کاربرد دارد، اما اگر کسی بر اثر تصادف یا مشکلات دیگری دندان های خود را از دست داده باشد چه؟ آیا میتوان از روش ایمپلنت دندان این مشکل را برطرف کرد؟ 

ایمپلنت، بهترین روش کاشت دندان

وجه تمایز ایمپلنت با سایر روش های درمانی مانند بریج و دندان مصنوعی، جایگزین کردن ریشه و روکش دندان از دست رفته است اما ایمپلنت چیست؟ ایمپلنت دندان (Dental implants) به عنوان یکی از روش های کاشت دندان، پروتزی سخت و معمولاً از جنس تیتانیوم است که در صورت وجود استخوان کافی، ضمن یک عمل جراحی، درون یا روی استخوان آرواره کاشته می شود تا تکیه گاهی استوار و محکم برای تاج دندان باشد.

علت اینکه ایمپلنت دندانی بهترین روش جبران دندان های از دست رفته میباشد این است که درصد موفقیت این عمل بسیار بالاست. حدود 98% از بیمارانی که ایمپلنت دندان را انجام داده اند از عمل خود راضی بوده اند و با مشکل خاصی رو به رو نشده اند. البته مزایای ایمپلنت دندان نقش کلیدی در موفقیت این متد دندانپزشکی در برابر روش های دیگری مانند بریج دندان و پروتزهای متحرک شده است. از جمله مهم ترین نکات مثبت ایمپلنت دندان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جایگزین طبیعی برای دندان های از دست رفته
  • کمک به تحریک استخوان فک و جلوگیری از تحلیل آن
  • ظاهر و عملکرد مشابه دندان های اصلی
  • بازیابی توانایی گاز زدن مواد غذایی و گفتار طبیعی
  • جلوگیری از ایجاد تغییر در صورت
  • ایمپلنت تکان نمی خورد و نمی لغزد

ایمپلنت دندان برای چه مواردی کاربرد دارد؟

در ابتدای مقاله گفتیم که افراد زیادی همه ساله از ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندانهای خود استفاده میکنند و این استقبال به دلیل مزایا و کاربردهای بالای این روش کاشت دندان میباشد. به طور کلی ایمپلنت دندان برای موارد زیر تکنیک بسیار ایده آلی است:

  • زمانیکه یک یا چند دندان خراب شده و از بین رفته باشند.
  • زمانی که استخوان فک به رشد کامل رسیده باشد.
  • استخوان کافی برای محکم کردن و پایه قرار دادن ایمپلنت وجود داشته باشد.
  • بافت ها و سلول های دهان سالم باشند.
  • بیماری یا مشکل جدی که بر روی بهبود استخوان ها تاثیر گذار باشد در بدن بیمار وجود نداشته باشد. 
  • زمانی که بیمار به خاطر عدم وجود دندان یا دندان مصنوعی با مشکل در گفتار و نحوه غذا خوردن رو به رو باشد.
  • بیمار سیگاری نباشد.

ایمپلنت دندان چگونه است؟

در فرآیند ایمپلنت دندان، جراح ابتدا بخشی از استخوان فک را با دستگاه های مخصوص سوراخ کرده تا فضای مورد نیاز برای قرار دادن پایه ایمپلنت آزاد شود. بدنه ایمپلنت معمولاً پایه ای از جنس تیتانیوم است که جایگزین ریشه دندان شده و با قرارگیری روکش به روی آن تبدیل به نوعی دندان دائمی می شود. این پایه به وسیله جراحی، داخل استخوان فک جایگذاری می شود.

ایمپلنت دندان شامل 5 مرحله اصلی است که به اختصار به آنها می پردازیم:

  1. ارزیابی: پیش از انجام ایمپلنت دندان، وضعیت فک و لثه بیمار مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا اگر استخوان فک او بیش از اندازه نرم و نازک باشد، عمل پیوند استخوان انجام بگیرد.
  2. قرار دادن ایمپلنت: در این مرحله دندانپزشک، لثه را برش میدهد تا به استخوان فک دسترسی داشته باشد. بسته به نوع ایمپلنت دندان، جراح یا سوراخ هایی در عمق استخوان فک ایجاد میکند یا اینکه هیچ سوراخی ایجاد نمی شود و پایه ایمپلنت روی استخوان قرار میگیرد. 
  3. ترکیب ایمپلنت با استخوان: 2 الی 6 ماه پس از نصب ایمپلنت دندان، استخوان جدید اطراف پیچ ایمپلنت رشد میکند که باعث تقویت استخوان طبیعی فک شده و ایمپلنت را محکم در جای خود نگه میدارد. 
  4. قرار دادن اباتمنت: اباتمنت برای اتصال دندان جایگزین به ایمپلنت استفاده میشود. در این مرحله دندانپزشک اباتمنت را به پایه ایمپلنت متصل میکند.
  5. قرار دادن دندان: بعد از سپری شدن دوران بهبودی، دندانپزشک از دندان ها یک قالب میگیرد تا دندان ایمپلنت شده با دهان شما متناسب شود. 

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

ایمپلنت دندان جلو (Front tooth implant) یک جراحی ترمیمی یک جلسه ای است که در آن پایه ایمپلنت درون حفره ای که از قبل در فک ایجاد شده قرار داده میشود و برای جبران  یک یا چند دندان قدامی به کار می رود. 

ایمپلنت دندان

آیا روش ایمپلنت برای دندان های جلو مناسب است؟

بله کاملا. ایمپلنت های دندانی در اکثر مواقع یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان های قدامی از دست رفته هستند. البته روش های دیگری مانند بریج دندان وجود دارند اما این متدها برای روکش به دندان های مجاور نیاز دارند در حالی که ایمپلنت دندان جلو به هیچ وجه روی دندان های دیگر تاثیر نمی گذارد. کاشت دندان جلو با ایمپلنت باعث استحکام دندانهای جلویی شده و ظاهر آنها کاملا مثل دندان های اصلی است به طوری که هیچ کس در طبیعی بودن آنها شک نمیکند.   

مزایای ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو بهترین روش برای ترمیم دندان های قدامی است زیرا:

  • عملکرد و ظاهر ایمپلنت دندان جلو کاملا مانند دندان های طبیعی است.
  • ایمپلنت دندان های جلویی به مراقبت شدیدی نیاز ندارد و با رعایت نکات معمولی مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن میتوان از آنها مراقبت نمود. 
  • ایمپلنت دندان جلو برخلاف روش های ترمیمی مشابه نه تنها به دندان های مجاور آسیبی نمیزند بلکه تکیه گاه محکمی برای آنها نیز خواهد بود و از آنها محافظت میکند.
  • این روش دوام و طول عمر بسیار بالایی دارد، بنابراین در طولانی مدت بسیار مقرون به صرفه خواهد بود زیرا مانند بریج دندان یک روش موقت نیست. 
  • ایمپلنت دندان جلو استخوان فک را حفظ کرده و ساختار صورت را در طول زمان حفظ میکند. 
  • این متد جایگزین ریشه و تاج دندان جلویی می شود و به طور چشمگیری قدرت جویدن و پایداری بهتری را نسبت به سایر گزینه های مشابه ارائه میدهد.

بهترین کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان در تهران 

ایمپلنت دندان یک جراحی بسیار حساس است که باید توسط متخصص آن انجام شود. پیشنهاد میکنیم برای اینکه ایمپلنت دندان جلو و دندان های دیگر با شکست رو به رو نشود، به یک کلینیک تخصصی و با تجربه مانند کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر مراجعه نمایید. دندانپزشکان کلینیک ایرانمهر با سال ها تجربه درخشان و نمونه کارهای موفق آماده خدمات رسانی در زمینه ایمپلنت دندان و سایر خدمات ترمیم و زیبایی به شما عزیزان میباشد. 

آدرس سایت کلینیک ایران مهر: iranmehrdental.com

شماره های تلفن کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر : 44451339-021 و 44451627-021 

آدرس: جنت آباد جنوبی، بین همت و چهارباغ، ساختمان بانک دی، پلاک 152، طبقه اول، واحد 2

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه