English

آیا هنوز هم برای پروازهای خارجی نیاز به انجام تست PCR پرواز هست؟

با انجام شدن واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای جهان و کاهش خطر مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹، اکنون شمار زیادی از کشورها مرزهای خود را با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی به روی مسافران خارجی گشوده‌اند.

آیا هنوز هم برای پروازهای خارجی نیاز به انجام تست PCR پرواز هست؟

به گزارش خبرگزاری موج، با انجام شدن واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای جهان و کاهش خطر مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹، اکنون شمار زیادی از کشورها مرزهای خود را با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی به روی مسافران خارجی گشوده‌اند. بهتر است بدانید که شرایط و مدارک لازم از جمله تزریق واکسن و برخوردار بودن از تست PCR کرونای پروازی همچنان برقرار است و از الزامات کلیدی برای سفر به حساب می‌آیند. هر کشوری در پذیرش مسافر، قوانین مخصوص به خود را دارد و لیست واکسن‌های مورد تایید و شرایط تست کرونا برای پرواز را در دستورالعمل‌های خود برای مسافران اعلام کرده‌اند و ایرلاین‌ها نیز به تبعیت از قوانین کشور مقصد این مدارک را از مسافران دریافت می‌کنند.

آیا افراد واکسینه شده نیاز به تست کرونای پرواز دارند؟

از آنجاکه ویروس کرونا چندان پایدار نیست و هر لحظه ممکن است جهش جدیدی پیدا کند بسیاری از کشورها با احتیاط مرزهای خود را به روی مسافران بازگشایی کرده‌اند. قوانین مسافرت همچنان سختگیرانه است و هم شامل انجام واکسیناسیون و هم انجام تست کرونا پرواز است. البته لازم به ذکر است که برای تعدادی از کشورها تنها دریافت دو دوز واکسن و همراه داشتن کارت الکترونیکی دارای کد QR کفایت می‌کند. بنابراین پیش از پرواز اطلاعات کافی در این خصوص را از هواپیمایی مورد نظر خود دریافت نمائید.

برای مثال: مسافران به مقصد گرجستان هم می‌توانند به صورت زمینی و هم هوایی به این کشور سفر کنند. مسافران باید حداقل دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند و ۷۲ ساعت پیش از سفر نیز گواهی تست منفی PCR را ارائه دهند. این حالت در مورد بسیاری از کشورها صدق می‌کند با این تفاوت که بسته به کشور مقصد نوع واکسن‌های مورد تایید متفاوت است.

 برای مثال: بعضی کشورها ممکن است واکسن‌های ایرانی و بعضی دیگر سینوفارم را در لیست واکسن های مورد تایید خود قرار نداده باشند. از سویی دیگر، تست کرونای پرواز باید مطابق با قوانین کشور مقصد و در بازه زمانی ۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش از پرواز آماده شود. برای مثال برای ورود به کشور ارمنستان یا ترکیه می‌توان تا ۷۲ ساعت پیش از پرواز تست PCR منفی کرونا را آماده کرد اما برای کشور ایتالیا این مدت تنها ۴۸ ساعت است.

تست کرونا پرواز

چکونه تست کرونای پرواز را انجام دهیم؟

شاید اطلاعات کافی در مورد اینکه این تست چگونه انجام می‌شود یا اینکه برای انجام آن به کدام آزمایشگاه‌ها مراجعه کنید در اختیار ندارید. روش انجام آزمایش کرونا پرواز از نمونه‌گیری تا ارزیابی ویروس مانند تست معمولی کرونا است. به این معنی که ابتدا یک نمونه مخاطی از گلو یا بینی شما گرفته می‌شود تا ماده ژنتیک ویروس در آزمایشگاه مورد بررسی قرار بگیرد. اگر در نمونه گرفته شده ماده ژنتیک ویروس رویت نشود جواب تست کرونای پرواز منفی خواهد بود و می توانید گواهی تست کرونای پرواز را به ایرلاین مورد نظر ارائه دهید. اما اگر جواب آزمایش مثبت باشد لازم است که مدتی صبر کرده تا ویروس از بدن شما پاک شده و مجددا تست را انجام دهید.

روند بیان شده برای تمام سویه‌های کرونا ازجمله امیکرون صدق می‌کند و نیاز است که ۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش از پرواز طبق دستورالعمل‌های کشور مقصد این تست را انجام دهید. خاطر نشان می‌شود که حتما تست PCR پرواز انجام گیرد و اصل جواب آزمایش به هواپیمایی‌ها ارائه گردد. بنابراین روش‌هایی مثل رپید تست و آزمایش آنتی‌بادی مورد تایید نیست.

برای انجام تست کرونای پرواز به کدام آزمایشگاه‌ها مراجعه کنیم؟

یکی از تفاوت‌هایی که تست کرونای پرواز با تست روتین و معمولی کرونا دارد، آزمایشگاه‌های مجاز و مورد تایید ایرلاین‌ها برای انجام این تست است. برای تست کرونای پرواز صرفا بعضی از آزمایشگاه‌ها که هم مورد تایید وزارت بهداشت و هم طرف قرارداد ایرلاین‌ها باشند مجازاند که این تست را انجام دهند. بنابراین در قدم اول باید بدانید که هواپیمایی مورد نظر شما گواهی کرونای پرواز کدام آزمایشگاه‌ها را تایید می‌کند. برای این منظور می‌توانید لیست آزمایشگاه‌های هر هواپیمایی را از سایت آن دریافت کرده یا به سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه نمائید.

البته با گسترش خدمات آزمایش در منزل امور مرتبط با تست PCR پرواز بسیار آسان‌تر از قبل شده است و نیازی به جستجو کردن لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید ایرلاین و یا مراجعه حضوری برای انجام آزمایش نیست.

تست کرونا پرواز خارجی

هومکا و انجام تست کرونا پرواز در منزل

حالا که با شرایط پیش از سفر و تست کرونای پرواز آشنا شده‌اید شاید این سوال به ذهن شما خطور کرده باشد که خدمات آزمایش در منزل چیست و چگونه می‌توانیم از آن برای انجام تست PCR پرواز کمک بگیریم؟ تمام مراحل تست کرونای پرواز از جستجوی لیست آزمایشگاه‌ها گرفته تا مراجعه برای دریافت جواب آزمایش را می‌توان تنها در یک مرحله و فقط با صرف چند دقیقه برای ثبت درخواست آزمایش در هومکا انجام داد. بنابراین، در این روش از اتلاف ساعت‌ها وقت جلوگیری می‌شود و می‌توانید از وقت خود برای مهیا کردن سایر ملزومات پیش از سفر بهره ببرید. خدمات تست کرونا در منزل هومکا شهرهای تهران، کرج، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان و رشت را پوشش می‌دهد و ساکنین این شهرها هم اکنون قادرند با مراجعه با وبسایت هومکا به نشانی www.homeca.ir یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۲۱۶۷۳۷۱ درخواست خود را ثبت کنند.

انجام تست کرونا در منزل هومکا چه مزایایی دارد؟

در اینجا برای آشنایی بیشتر شما با خدمات آزمایش در منزل هومکا به تعدادی از مزایای آن اشاره می کنیم:

صرف جویی در زمان: طی کردن مراحل کلافه کننده و زمان‌بر مراجعه به آزمایشگاه، پیدا کردن جای پارک، انتظار در صف پذیرش، اتلاف زمان در فضای آزمایشگاه و مراجعه مجدد برای دریافت جواب تست کرونای پرواز تجربه چندان خوشایندی نیست اما با بهره گرفتن از خدمات آزمایش در منزل نیازی به انجام هیچ کدام از مراحل بالا نیست چراکه اصلا نیازی به مراجعه حضوری به آزمایشگاه تشخیص طبی ندارید. در خدمات تست کرونای پرواز در منزل هومکا، در ساعت مقرر شده نیروی متخصص نمونه‌گیر به منزل شما مراجعه کرده و نمونه مورد نظر را دریافت می‌کند. سایر مراحل نیز برعهده مجموعه هومکا است و از این‌رو شما با کمترین اتلاف زمانی به جواب آزمایش خود خواهید رسید.

دوری از محیط آلوده آزمایشگاه: اکنون که بعد از مدت‌ها شرایط برای سفر فراهم شده است شاید بدترین اتفاق این باشد که در زمان تردد به آزمایشگاه، ویروس از سایرین به شما سرایت کند و جواب آزمایش مثبت شود. بنابراین می توان با انتخاب روش تست کرونای پروازی در منزل از محیط آزمایشگاه و پیامدهایی که ممکن است به همراه داشته باشد فاصله گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه