English

آریا نهال، راهنمای خرید بهترین نهال گردو در مناطق معتدل

احداث باغ درخت گردو نیاز به دانش، تخصص و تجربه در زمینه پرورش نهال گردو دارد. تمام باغداران حرفه‌ای، فعالیت خود را با کمترین تخصص و اطلاعات شروع کرده‌اند.

آریا نهال، راهنمای خرید بهترین نهال گردو در مناطق معتدل

به گزارش خبرگزاری موج، احداث باغ درخت گردو نیاز به دانش، تخصص و تجربه در زمینه پرورش نهال گردو دارد. تمام باغداران حرفه‌ای، فعالیت خود را با کمترین تخصص و اطلاعات شروع کرده‌اند. مهمترین امر در کاشت و پرورش نهال گردو کسب تجربه و کمک گرفتن از افرادی است که در این زمینه دانش بیشتری دارند.

 در حال حاضر نهالستان‌های متعددی همچون نهالستان آریا نهال در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که از اطلاعات و تخصص خود به منظور راهنمایی افراد تازه‌کار استفاده کرده و حیطه کاری خود را گسترش می‌دهند. شناخت ارقام مختلف نهال گردو و شرایط لازم جهت کاشت نهال گردو، نگهداری و رسیدگی به آن‌ها، از مهمترین اصولی هستند که هر باغدار باید به آنها تسلط داشته باشد.

از همین روی در ادامه قصد داریم به معرفی 3 درخت گردوی مناسب مناطق معتدل را که جز بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل محسوب می شوند را معرفی نماییم پس تا انتها همراه ما باشید.

اولین نهال گردوی پربار در مناطق معتدل، نهال گردو چندلر پیوندی

درخت گردو چندلر؛ یکی از معروف ‌ترین و همچنین پربارترین نهال های گردو محسوب می‌شود که طرفداران زیادی بین باغداران اروپایی و آمریکایی دارد. در واقع بارزترین مشخصه این نهال گردو، کیفیت و میزان باردهی آن است.

پوست این گردو بسیار نازک بوده و اندازه آن نیز تقریبا بزرگ است. عمر مفید اقتصادی درخت گردو چندلر، به 80 سال می‌رسد. با این حال اگر شرایط برای رشد بهینه درخت فراهم شود، عمر درختان گردو به بیش از صد سال نیز خواهد رسید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این درخت پس از چند سال شروع به باردهی می‌کند؟ نهال گردو چندلر در سال اول کاشت قابلیت برداشت دارد. نهال گردو چندلر از جز بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل محسوب می گردد زیرا هم جز ارقام زود بازه نهال گردو و هم جز ارقام پربار گردو محسوب می گردد.

میزان باردهی نهال گردو چندلر پیوندی چقدر است؟

همان‌طور که اشاره کردیم نهال گردو از میزان باردهی قابل توجهی برخوردار بوده و شما به ازای هر درخت بالغ چندلر حدودا 65 الی 70 کیلو گردوی خشک برداشت نمایید. نحوه محاسبه میزان باردهی تمام ارقام نهال گردو بر اساس هکتار انجام می‌شود. به این معنا که در هر هکتار از زمینی که درخت گردو چندلر، در آن به کشت رسیده است، می‌توانید حدود 6 تن محصول برداشت کنید.

درخت گردو چندلر مناسب مناطق سردسیری است؟

این نهال گردو از مقاومت بسیار بالایی در برابر بیماری‌ها و آفات برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های مهم این نهال گردو چندلر می‌توانیم به تحمل و استقامت آن در برابر خشکی نیز اشاره کنیم. درخت گردو چندلر، این قابلیت را دارد تا در بیشتر مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف کاشته شود.

نهال گردوی چندلر یکی از بهترین نهال گردو در مناطق سردسیر هم محسوب می گردد. نهالستان های معتبری همچون آریا نهال این نهال گردو را در لیست فروش نهال گردو سردسیری قرار می دهند زیرا از ارقام نهال گردوی دیرگل محسوب می شود.

نهال گردو ژنوتیپ آریا نهال، دومین نهال گردوی مناسب مناطق معتدل

زادگاه درخت گردو ژنوتیپ آریا، کشور ایران بوده و بیشتر در مناطقی از استان آذربایجان غربی کشت می‌شود. در ابتدا باید به نکته‌ای مهم در ارتباط با این نهال اشاره کنیم. نهال گردو ژنوتیپ برتر ؛ در برابر سرما مقاومت متوسطی به نسبت چندلر دارد.

این نهال گردو یکی از ارزان ترین ارقام نهال گردو محسوب می گردد. برداشت مغز گردوی ژنوتیپ آریا از از سال دوم امکان‌پذیر است اما برای بهره‌مندی از سود اقتصادی، باید حداقل تا سال چهارم یا پنجم صبر کنیم.

نهال گردوی ژنوتیپ آریا پایه بذری محسوب می گردد و با باردهی مشابه نهال گردو چندلر از ارقام پربار باغات ایران محسوب می گردد.

درخت گردو خوشه‌ای، سومین نهال گردوی مناسب مناطق معتدل و سردسیر

یکی از قدیمی‌ترین درختان گردو در ایران، نهال گردو خوشه‌ای، است که بهترین انتخاب برای کاشت در مناطق نیمه سردسیر و معتدل محسوب می‌شود. این درخت گردو نیز همچون دیگر ارقام در بهترین شرایط کشت و باردهی، در هر هکتار حدود 5 تن محصول عرضه می‌کند.

توجه داشته باشید که این نهال گردو دارای یک نمونه خارجی و یک نمونه ایرانی است. بر اساس تجربه باغداران، گونه ایرانی نهال گردو خوشه‌ای، به مراتب بهتر از نمونه خارجی آن است. نهال گردوی خوشه‌ای اغلب تا 70 سال عمر مفید و اقتصادی دارد.

از دومین سال پس از کاشت باردهی نهال گردوی خوشه ای آغاز می گردد و تا 70 سالگی می توان انتظار باردهی زیاد را داشت.

خرید نهال گردو از آریا نهال، انتخابی مطمئن جهت احداث باغ گردو

نهالستان آریا نهال، یکی از بزرگ ‌ترین نهالستان ‌های کشور است که به بهترین و معروف‌ترین عرضه‌کننده ارقام مختلف نهال گردو در ایران و خاورمیانه تبدیل شده است. آریا نهال تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت کرده و با ارائه خدماتی مناسب، باغداران تازه‌کار و حرفه‌ای را برای رسیدن به سود، راهنمایی می‌کند.

برای اطلاع از قیمت نهال گردو، می‌توانید به وب‌سایت نهالستان آریا نهال به نشانی (https://ariyanahal.ir/) مراجعه کرده و اطلاعاتی کامل و جامع در مورد انواع درخت گردو کسب نمایید. با ثبت سفارش، کارشناسان در صورت نیاز راهنمایی‌های لازم را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

نهالستان آریا نهال محصولات خود را با ضمانت بر اصل بودن عرضه کرده و همچنین شما می‌توانید از سرویس ضمانت بازگشت کالا در صورت عدم رضایت، بهره‌مند شوید. کافیست تنها در مرورگر جستوجوی گوگل خود نام برند (آریا نهال) را جستوجو کرده و وارد وب سایت شده و از خدمات و مقالات بی نظیر این مجموعه بهره مند گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه