English

راهنمای انتخاب دستگاه برای جوجه کشی از طیور بومی

با آغاز فصل زمستان ، رفته رفته شرایط برای جوجه کشی از طیور بومی فراهم میشود و افراد علاقه مند به دنبال خرید دستگاه های جوجه کشی با طرفیت های مختلف می روند.

راهنمای انتخاب دستگاه برای جوجه کشی از طیور بومی

به گزارش خبرگزاری موج، با آغاز فصل زمستان ، رفته رفته شرایط برای جوجه کشی از طیور بومی فراهم میشود و افراد علاقه مند به دنبال خرید دستگاه های جوجه کشی با طرفیت های مختلف می روند. انتخاب صحیح دستگاه اگر توام با انتخاب مناسب برند باشد خریدی ایده آل برای خریدار محسوب خواهد شد.در این نوشته راهنمایی مختصر برای خرید دستگاه جوجه کشی مناسب ارائه خواهیم داد.

مرجع بررسی و خرید:

خرید دستگاه های جوجه کشی مستلزم اشنایی با مشخصات دستگاه ها می باشد. این نیاز زمانی براورده میشود که منبعی معتبر اطلاعات دستگاه های مدنظر را به درستی وارد کرده باشد. در داخل کشور فقط یک وبسایت به صورت کاملا تخصصی به این امر پرداخته است.

سایت chicken hatch به صورت کاملا تخصصی به بررسی دستگاه های جوجه کشی مختلف تولیدی توسط تولید کنندگان شناخته شده داخلی و خارجی پرداخته و با گرداوردی اطلاعات محصولات تولیدی، نکات مختلف در مورد این دستگاه ها عنوان کرد است . علاقه مندان به دستگاه های جوجه کشی می توانند با مراجعه به این وبسایت، دستگاه های جوجه کشی مدنظر خود را مشاهده کرده و اطلاعاتی کامل از آنها کسب نمایند.

قیمت دستگاه های جوجه کشی فروشگاه چیکن هچ ، قیمت مستقیم کارخانه ی دستگاه ها همراه با تخفیف نمایندگی می باشد که شرایط را برای یک خرید ایده آل مهیا می کند. همچنین ارائه ی گارانتی اصلی هر شرکت نیز از دیگر امکانات این دستگاه ها به شمار می رود.

فاکتورهای خرید دستگاه جوجه کشی :

همانطور که اشاره شد خرید دستگاه جوجه کشی مستلزم اشنایی با یکسری فاکتورهایی می باشد که توجه به آنها خریدی ایده آل را برای شما رقم خواهند زد. در ادامه ی متن به بررسی فاکتورهای مهم در خرید دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی خواهیم پردخت :

بدنه و چهارچوب دستگاه جوجه کشی :

بدنه دستگاه با توجه به نوع خانگی و صنعتی آن متفاوت می باشد. با توجه به اینکه در فرایند جوجه کشی رطوبت یکی از مهمترین المان ها می باشد، دستگاه خریداری شده باید در مقابل رطوبت بالا مقاومت بالایی داشته باشد. از این رو استفاده از فلز در دستگاه های جوجه کشی کار نادرستی محسوب میشود. پیشنهاد میشود دستگاهی انتخاب کنید که بدنه ای از جنس PVC ، ساندویچ پنل و یا آلومنیوم آنادایز شده داشته باشد. همچنین برای دستگاه های خانگی بدنه ی ABS انتخابی مناسب محسوب میشود.

علاوه بر جنس بدنه ، جنس اتصالات دستگاه ، نوع اتصالات ، توجه به عایق بودن دستگاه در بدنه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اتصالات حدالامکان باید از جنسی باشند که زنگ زدگی نداشته باشند و نوع قرار دادن انها نباید در فرایند عایق بندی دستگاه اختلالی ایجاد کند.

کنترلر یا برد :

کنترلر وظیفه ی کنترل کل اقدامات اتوماتیک در دستگاه جوجه کشی را برعهده دارد. این اقدامات شامل دریافت و نمایش دما و رطوبت ، ارسال فرمان تغییر دما و رطوبت ، ارسال فرمان چرخش دستگاه ، ارسال فرمان برای تنظیم تهویه و ... .

- دریافت اطلاعات مربوط به دما و رطوبت از طریق سنسورهای دستگاه صورت میگیرد.

- ارسال فرمان برای تغییر دما و رطوبت به سیستم گرمایشی و رطوبت رسانی صورت خواهد گرفت.

- ارسال فرمان برای چرخش به موتور دستگاه صورت گرفته و ارسال فرمان برای تنظیم تهویه به فن های دستگاه انجام خواهد گرفت.

به طور کلی استفاده از پردازنده ی سریع در کنترلر ، فرایند پاسخگویی و سرعت این فرایند را افزایش داده و درنتیجه عکس العمل دستگاه در مقابل تغییرات دما و رطوبت و سایر قسمت های اشاره شده افزایش می یابد و تاثیری مستقیم در راندمان دستگاه خواهد داشت.

همچنین در سیستم های قدیمی تولید کنترلر ، به دلیل دستی بودن فرایند مونتاژ ، امکان ایجاد اختلال در هنگام نزدیک شدن به میدان های مغناطیسی حتی ضعیف وجود داشت که با استفاده از تکنولوژی های روز در مونتاژ همچون سیستم SMD این نویز از بین میرود. بنابراین در هنگام خرید دستگاه و در زمان تست آن، حتما با نزدیک کردن گوشی تلفن همراه روشن به کنترلر ، میزان نویزپذیری ان را تست کنید و اگر نویزپزیری بالا بود از خرید آن خودداری کنید.

سنسور جوجه کشی :

همانطور که اشاره شد، کنترلر میزان دما و رطوبت را از وسیله ای به نام سنسور دریافت میکند. ناگفته پیداست که اگر میزان دما و رطوبت اعلامی از سنسور دقیق نباشد ، تغییرات انجام گرفته توسط کنترل نیز صحیح نبوده و راندمان کاری به شدت کاهش پیدا میکند.

از این رو استفاده از سنسورهای جوجه کشی دقیق و با سرعت پردازشی بالا تاثیر بسیاری در راندمان دستگاه جوجه کشی خواهد داشت .

سیستم های گرمایشی :

در دستگاه های جوجه کشی از المنت های گرمایی برای تولید گرما در دستگاه استفاده میشود. اگر المنتها از طراحی مناسبی برخوردار بوده و از سویی دیگر مصرف انرژی پایینی داشته باشند، تولید گرما در دستگاه به ایده آل ترین شکل ممکنه صورت خواهد گرفت.

سیستم های تهویه :

در سیستم تهویه دستگاه های جوجه کشی فن ها نقش اصلی را ایفا میکنند. نوع و اندازه ی فن و همینطور میزان هوایی که رد و بدل میکند به دستگاه جوجه کشی و دبی هوایی مورد نیاز آن بستگی دارد.

فن مورد استفاده در دستگاه های جوجه کشی 2 تفاوت عمده با فن های کامپیوتر و سایر ابزارهای الکتریکی دارد. اول اینکه رطوبت در دستگاه های جوجه کشی بالا می باشد و درنتیجه باید فن توان کار در رطوبت بالا را داشته و اجزا آن زنگ نزنند. مورد بعدی دائم الکار بودن فن است. برای مثال در فرایند جوجه کشی از اردک ، نیاز است که دستگاه به مدت 28 روز روشن بماند. این بدین معناست که فن جوجه کشی 28 روز روشن باقی مانده و طی این مدت حتی 1 دقیقه نیز خاموش نشود. چنین عملکردی سبب میشود که استفاده از فن های کامپیوتر در این دستگاه ها امکان پذیر نبوده و در صورت استفاده نیز با کاهش راندمان و افزایش هزینه های تعویض فن همراه باشد.

سیستم رطوبت دهی :

سیستم رطوبت دهی بسته به نوع دستگاه متفاوت می باشد . استفاده از رطوبت سازهای التراسونیک ، رطوبت ساز های گرم ، رطوبت ساز های دیسکی و ... به عنوان رطوبت ساز های اتوماتیک در دستگاه های صنعتی مرسوم می باشد. در دستگاه های خانگی نیز از ظرف آب استفاده میشود که با توجه به کوچک بودن دستگاه ها تامین رطوبت به خوبی صورت میگیرد.

نتیجه گیری :

در این نوشته به فاکتورهای مختلفی که در انتخاب دستگاه جوجه کشی اهمیت فراوانی دارند اشاره کردیم . با اشنایی این موارد و تحقیق بیشتر در مورد انها ، قادر به انتخاب بهترین دستگاه برای خود خواهید بود. همچنین توجه ویژه ای به محل خرید دستگاه و همینطور برند دستگاه داشته باشید تا بتوانید از شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه