سرخط خبرها
  • آتش زدن پرچم آمریکا در ایران ممنوع نیست
  • پلاک شدن اسکوترها جدی تر شد
  • دانمارک به دنبال ممنوعیت پخش اذان ازبلند گو‌های مساجد شد
  • اعتراض کمدین آمریکایی به ویزای یک روزه بازیکنان ایران
  • ادامه برخورد نادرست علیه بیماران در کمپ‌های ترک اعتیاد
  • اصناف: گرانی لحظه‌ای، صنف ها را از قیمت‌گذاری عاجز کرد
  • پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت
  • مراقب کلاهبری بازار داغ شرط بندی جام‌جهانی باشید
  • مفقود شدن بیش از ۲۱ هزار نفر در زلزله‌های ونزوئلا
  • سقوط ۵ درصدی بیت‌کوین در ۳۰ دقیقه
  • ملی‌پوشان والیبال با مچ‌بند مشکی و شعار ای ایران به مصاف آمریکا رفتند
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم

حفاظت از محیط زیست بدون مشارکت مردم راه به جایی نخواهد برد

مدیر کل حراست سازمان محیط زیست گفت: ما کشوری نیستیم که فقر قانون داشته باشیم، اما تعبیر و تفسیری که در این موارد می شود، متاسفانه محیط بانان ما را قربانی می ‌کند و اگر دست به اسلحه ببرند، حکم قصاص برای آنها صادر خواهد شد.

RRwHtzXmWpNt
به گزارش خبرگزاری موج، رضا جزینی زاده امروز در یادواره شهدای محیط‌بان استان کرمان با ابراز تاسف و تاثر از درگذشت این قشر زحمت کش در کشور گفت: آنچه که برای خانواده های این شهدا باقی می ماند، فقدان پدر و بی سرپرستی خانواده های آنهاست و وظیفه ادامه راه این عزیزان بر عهده ماست. وی با بیان اینکه داغی که بر پیکر سازمان محیط زیست و خانواده های آنها گذاشته شد، ماندگار است، ادامه داد: مظلومیت شهدای محیط بان از مهمترین نکات قابل توجه می باشد و عدم فرهنگسازی در کشور باعث شده که بر زخم این غم افزوده شود. مدیر کل حراست سازمان محیط زیست با طرح این سوال که آیا شهیدان با یکدیگر فرق دارند، اظهار کرد: رویکرد جدیدی نسبت به محیط زیست با سخنان و ابلاغیه مقام معظم رهبری کلید زده شده است و می توان به جرات گفت که امروز نقطه عطف و امیدی در این سازمان بوجود آمده که راه را نشان ما می دهد و اگر نتوانیم به این فرمایشات جامه عمل بپوشانیم، شرمسار نسل آینده خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه بایستی حرکتی نو را آغاز کنیم، تصریح کرد: ۱۱۹ خانواده شهید محیط بان که بی سرپرست شده اند، به دلیل دفاع از محیط زیست بوده است. جزینی زاد افزود: محیط بانان با کمترین امکانات و خلاء های قانونی نسبت به حفاظت از محیط زیست تلاش می کنند و حال جای سوال دارد که آیا آن سنگدلی که با قصاوت قلب، به سوی این محافظان شلیک می کند، می داند که به خانواده های آن شهیدان چه خواهد گذشت؟ مدیر کل حراست سازمان محیط زیست عنوان کرد: عده‌ای به دنبال آن هستند که سناریویی را به راه بیندازند که شهادت محیط بانان را عادی جلوه دهند و حیات خلوتی که بافته سالیان گذشته خود بوده را ادامه دهند و در این چتری که خودشان بوجود آورده اند و مسوولین طی سال های گذشته توجهی نکرده اند، به سخت‌دلی و شقاوت خود ادامه دهند، اما جلوی این سناریو را گرفتیم. جزینی زاده با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست بدون مشارکت مردم راه به جایی نخواهد برد، افزود: متاسفانه حضور کم رنگ سازمان های مردم نهاد و عدم مشارکت جدی مردم طی دوره های مختلف باعث شده است که این وظیفه اصلی به فراموشی سپرده شود، بطور مثال در برنامه پنجم توسعه به نوعی سازمان های مردم نهاد و مشارکت مردم به باد فراموشی سپرده شد و هر جا صحبت از مشارکت مردم بود، انگ های مختلفی به مردم زدند. مدیر کل حراست سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست فقط وظیفه دولت نیست، تصریح کرد: اگر حساسیت در مجامع محلی، NGO ها و سازمان های مردم نهاد بوجود نیاید راه به جایی نخواهیم برد و باید به سمت و سویی رفت که این حساسیت در مردم ایجاد گردد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه