English

توسعه امکانات علی‌ بابا برای تعامل با آژانس‌ ها

طی برگزاری همایشی با حضور آژانس‌ های مسافرتی، شرکت‌ های هواپیمایی و هتل‌داران، علی‌بابا از تسهیلاتش برای تمامی آژانس‌های کشور جهت فروش محصولات گردشگری رونمایی کرد.

توسعه امکانات علی‌ بابا برای تعامل با آژانس‌ ها

به گزارش خبرگزاری موج، رشد تجارت آنلاین در ابتدای شکل‌گیری باعث بروز تضادهای بسیاری در منافع کسب‌ و کارها شد. این در حالی است که با گذر زمان و نمایان شدن نیازهای جدید از دل بسترهای بدیع تعریف‌شده، تعامل بازیگران سنتی و نوین به‌مرور اهمیت بیشتری پیدا کرد. شرکت علی‌بابا که پس از پیدایش همه‌گیری کرونا به‌طور جدی سیاست‌های خود را به هدف اطمینان‌بخشی به شرکای تجاری‌اش به‌روز کرده است، طی مراسمی در هتل پارسیان آزادی از موفقیت‌های این تعامل و برنامه‌های آینده‌اش گفت.

ایجاد مارکت‌پلیس این شرکت (پلتفرمی که در آن فروشندگان حقیقی و حقوقی مختلف می‌توانند به صورت آنلاین محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند) یکی از اقداماتی است که موجب تعریف اشتراک منافع بین بازیگران صنعت گردشگری شده است، تا جایی که آژانس‌ها قادر می‌شوند ضمن بهره‌گیری از کاربران میلیونی علی‌بابا، هزینه‌های جاری خود نظیر بازاریابی، فروش و نیروی انسانی را به‌شدت کاهش داده و فروش محصولات خود (تور، بلیط و هتل) را  به طرز چشمگیری افزایش دهند.

آژانس‌ های مسافرتی2

مجید حسینی نژاد، مدیرعامل علی‌بابا در جریان این مراسم گفت: «افتخار می‌کنیم که به‌عنوان رهبر بازار گردشگری کشور، با ایجاد زیرساخت‌های تعاملی باعث رونق کسب‌وکارهای سنتی و از آن مهم‌تر، شکل‌گیری کسب‌وکارهای بسیاری بر بستر علی‌بابا – آن‌هم در دوران رکود کرونا - شده‌ایم. خوشبختانه امروز آژانس­های کوچک در تهران و حتی مناطق دورافتاده کشور با استفاده از بستر علی بابا روز به روز در حال ترقی هستند، فروش بالایی دارند و تیم خود را توسعه می‌دهند. ما هرلحظه به فکر فراهم آوردن امکانات بیشتری برای شرکای تجاری خود هستیم تا به بهره‌وری و سوددهی بیشتر برسند.»

وی با برشمردن برخی از امکانات طراحی‌شده تا به امروز افزود: «به‌عنوان‌مثال یکی از ویژگی‌های بستر تعاملی تعریف‌شده، ارتباط بی‌واسطه آژانس‌ها با کاربران علی‌بابا است. ما با آگاهی برند بالای ۸۰ درصدی در جامعه، آنها را قادر می‌سازیم تا در رقابت برای جذب مسافر، شانس موفقیت بیشتری داشته باشند. علاوه‌براین امکانات پیش‌فرض وب‌سایت علی‌بابا نظیر بسته‌های تشویقی و هدیه‌های ویژه برای مسافران، به‌صورت رایگان در اختیار آنهاست. دغدغه بعدی آنها محدودیت در قدرت مانور مالی و فرآیند تسویه بود که پس از مطالعات بسیار و با ایجاد زیرساخت‌ها، پرداخت اعتباری و چند مرحله‌ای را تعریف کردیم تا این موضوع مانعی برای فروش و پیشرفت آژانس­ها نباشد.»

آژانس‌ های مسافرتی1

به گفته این شرکت، زیرساخت‌های اشاره‌شده به دلیل تسهیل فرآیندهای جاری آژانس‌ها در فروش تورهای داخلی و خارجی، در مدت‌زمان اندک راه‌اندازی با استقبال جدی همراه شده؛ تا جایی که ۱۳۵ آژانس فعال این شرکت در بخش­های مختلف تاکنون میزان فروشی چشمگیر تا ۷ برابر مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده­اند. استفاده از ظرفیت ایرلاین‌ها و هتل­ها و نیز ارائه قیمت­های ویژه بدون دریافت کمیسیون­های موجود، از دیگر تسهیلات علی‌بابا در طول یک سال گذشته بوده است.

به نظر می‌رسد علی‌بابا در راستای تعهد خود مبنی بر «توانمندسازی جامعه برای تجربه شایسته سفر»، در حال تعریف قدم‌های متفاوتی با شرکای تجاری خود است تا با تسهیل‌گری در پروسه‌ها، آنها را به سمت تمرکز صرف بر کیفیت خدمات سوق دهد. نکته‌ای که بی‌شک در درازمدت موجب کاهش تدریجی قیمت‌ها، رقابتی شدن بازار و درنهایت رضایت مشتری خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه