English

زیباترین مسیرهای قطار ایران و جهان

سفر با قطار همیشه جزو انتخاب های جذاب سفر بوده و است. با وجود آن که زمان سفر با قطار از هواپیما بیشتر است اما همچنان بسیاری از مسافران آن را ترجیح می دهند.

زیباترین مسیرهای قطار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری موج، سفر با قطار همیشه جزو انتخاب های جذاب سفر بوده و است. با وجود آن که زمان سفر با قطار از هواپیما بیشتر است اما همچنان بسیاری از مسافران آن را ترجیح می دهند. از دلایل این انتخاب خوشگذراندن بیشتر در قطار و مخصوصا لذت بردن از مناظر مسیر ریلی است. بنابراین علیرغم طولانی تر بودن سفر با قطار اغلب افراد این شیوه را برای طی کردن مسیر مورد نظر ترجیح می دهند. در ادامه همراه ما باشید تا در کنارهم با زیباترین مسیرهای قطار آشنا شویم.

زیباترین مسیرهای قطاری جهان

اگر بخواهیم زیباترین مسیرهای قطاری در دنیا را معرفی کنیم از موارد زیر نمی توان چشم پوشید.

مسیر هوچی مینه به هانوی (ویتنام)

مسافران در این مسیر که به مسیری با رنگ های شگفت انگیز شناخته می شود با طبیعتی بسیار زیبا مواجه می شوند چراکه از بین شهرهای تاریخی و جذابی می گذرند. این مسیر از شمال تا جنوب ویتنام کشیده شده و قطعا از زیباترین و محبوب ترین مسیرهای جنوب شرق آسیا است.

مسیر تایشت به سوتسکایا گاوان (روسیه)

این سفر ریلی که 4 روز طول می کشد به حدی جذاب است که گذر زمان را به سختی حس می کنید. قطعا سفر از میان سرزمین های بکر و عبور از سکونتگاه های خاص یک تجربه ی به یاد ماندنی است. این مسیر زیبا در زمستان سفید از برف و در تابستان سرشار از سرسبزی است.

مسیر پونو به کوزکو(پرو)

مسافران در این مسیر 10 ساعته از دریاچه تیتیکاکا و دره های آند عبور می کنند. طبیعت خاص و دست نخورده ی این مسیر و همچنین منظره ی بدون سقف در پایان قطار بسیار برای مسافران جذاب است. 

مسیر گلگگنیتز به میرزوشنلاگ (اتریش)

این مسیر از زیباترین مسیرهای ریلی اروپا است که فقط 45 دقیقه طول می‌کشد. در طول این مسیر14 تونل، 16 پل سنگی و 11 پل آهنی وجود دارد که دلیل زیبایی مسیر است. یونسکو در سال 1988 این به این مسیر عنوان یکی از جاذبه های تاریخی و طبیعی دنیا را داد.

قطار اچ. اس. بی (آلمان)

مسئولان گردشگری آلمان با تعمیر قطارهای قدیمی، از آن ها به عنوان جاذبه توریستی استفاده می کنند. این قطار در مسیر 140 کیلومتری خود از کوهستان و جنگل هارس می گذرد و در شهرهای کولینبروگ، ورنیگرود و نوردوسن نیز ایستگاه دارد.

زیباترین مسیرهای قطاری ایران

وقت آن رسیده است که چند مورد از مسیرهای قطاری زیبا در ایران را نیز به شما معرفی کنیم.

مسیر تهران به ساری

زیبایی این مسیر آن قدر زیاد است که حتی مسافرهای خارجی هم این مسیر را با قطار طی می کنند تا به تماشای منظره های فوق العاده ی مسیر بنشینند. عبور از پل سفید، تونل گدوک که طولانی ترین تونل ایران است، کوهستان، جنگل، سد لفور، پل ورسک و پارک جنگلی جوارم باعث جذابیت این مسیر شده اند.

مسیر مشهد به ساری

مسافران در این مسیر 14ساعته پس از عبور از صخره ها و کوه ها وارد پوشش جنگلی و طبیعت زیبای شمال کشور می شوند. همچنین در طول مسیر مشهد ساری می توان از تماشای روستا های جذاب نیز لذت برد.

مسیر قزوین به رشت

در این مسیر جدید که ۱۶۴ کیلومتر طول دارد، ۵۲ تونل و ۱۷ پل وجود دارد که مسافران را مجذوب طبیعت زیبای خود می کند. همچنین از جاذبه های مسیر می توان از جنگل، شالیزارها و رودخانه های فراوان نام برد.

مسیر گردشگری لرستان

این مسیر ۷۴ کیلومتری از شهر درود آغاز شده و تا ایستگاه کشور ادامه دارد. از بهترین دیدنی های گردشگری مسیر می توان از تالاب ازگن، آبشار آبگرم، چشمه آب گوگرد، آبشار‌ بیشه و غیره نام برد. همچنین مسافران می توانند بخاطر اقامت در خانه های روستایی و بوم گردی چهار روز دیگر به مسافرت خود اضافه نمایند.

مسیر تهران به گرمسار

در این مسیر تصویر جذابی از کویر خواهید دید. تماشای ستاره ها، منظره ی کویر و سراب های فراوان از جاذبه های این مسیر است. البته اگر علاقمند به تماشای ستاره های کویر هستید بهتر است این مسیر را در شب طی کنید. 

مسیر تهران به اهواز

در این مسیراز تماشای کوه ها، آبشارها، رودخانه ها و دشت های جذاب لرستان و زاگرس لذت بسیاری خواهید برد. نکته ی مهم این است که این مسیر را حتما در روز طی نمایید تا بتوانید به تماشای جذابیت های آن بنشینید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه