English

ویژگی‌ های ماژیک هایلایت و معرفی چند مارک خوب

ماژیک‌های هایلایت با رنگ‌های متنوع و کیفیت‌های گوناگون وارد بازار شده‌اند و در ادارات و مدارس بسیار پرکاربرد هستند.

ویژگی‌ های ماژیک هایلایت و معرفی چند مارک خوب

به گزارش خبرگزاری موج، ماژیک علامتگذار یا هایلایتر نوعی نوشت‌افزار است که از یک نوک در اشکال مختلف و مخزن جوهر در رنگ‌های متفاوت تشکیل شده است. برای برجسته کردن نکات و جلب توجه از این نوع ماژیک‌ها استفاده می‌شود که در انواع مات، شفاف و فلورسنت به بازار عرضه شده‌اند.

رنگ‌ها در تحریک احساسات ما نقش دارند، به همین علت این نوع از ماژیک در طیف‌های رنگی متنوع تولید می‌شود. بطور مثال رنگ‌های گرم نظیر قرمز و نارنجی قدرت تمرکز را افزایش داده و شما را متوجه مطالب مهم می‌کنند. اگر قسمت‌های مهم متن بسیار طولانی هستند بهتر است از هایلایتر زرد برای رنگی‌کردن آنها استفاده کنید؛ همچنین رنگ‌های سرد باعث ایجاد آرامش و تعادل ذهنی فرد می‌شوند به همین دلیل برای فریب ذهن و ساده‌تر جلوه دادن مطالب می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

برای خرید یک ماژیک هایلایت باید ویژگی‌های متفاوتی را مدنظر قرار دهید از جمله:

قطر نوشتاری: همانند سایر نوشت‌افزارها این ماژیک‌ها نیز دارای قطر نوشتاری متفاوتی هستند اگر می‌خواهید خطی نازک در زیر مطالب بکشید باید ماژیکی با قطر نوشتاری کم خریداری کنید و برای خط‌های ضخیم باید از نوک‌هایی با قطر نوشتاری بالا و اصطلاحا پهن استفاده کنید.

نوع نوک: نوک ماژیک‌های هایلایت در سه نوع تخت، گرد و تیز به بازار عرضه شده‌اند که مشتری با توجه به سلیقه شخصی خود حق انتخاب دارد.

جنس نوک: برای آنکه جوهر از مخزن بر‌روی کاغذ روان شود نیاز به وجود نوک است به همین علت نوک هایلایترها با جنس‌های مختلف تولید می‌شوند که عبارتند از نمد، الیاف پلی استر، پارچه و فیبر. پرکاربردترین نوع نوک در این ماژیک‌ها جنس نمدی آن است که طول عمر بیشتری دارد.

رنگ: همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم این محصولات در تنوع رنگی بالا وارد بازار می‌شوند که هر فرد با توجه به سلیقه شخصی خود می‌تواند از میان آنها دست به انتخاب بزند. رنگ زرد پرطرفدارترین و در حقیقت پرکاربردترین رنگ در میان طیف رنگی ماژیک‌های علامتگذار است.

کیفیت: از مهم‌ترین ویژگی‌های این کالا عدم ایجاد لک بر‌روی کاغذ و کیفیت مناسب جوهر آن است که بر‌روی سطح موردنظر پخش نشود و آلودگی ایجاد نکند.

 جوهر مایع: مخزن برخی از این ماژیک‌ها دارای جوهر مایع است که در صورت باز ماندن درب تا 3 ساعت خشک نمی‌شوند. برخی از انواع این محصول در صورت تماس با پارچه سریعا پاک می‌شوند در نتیجه لکی ایجاد نمی‌کند.

جوهر ژله ای: این نوع از هایلایتر به علت آنکه ژله‌ای است هرگز خشک نمی‌شوند در نتیجه اگر درب آن گم شود نباید نگران غیر قابل مصرف شدن آن شوید.

طراحی بدنه و وزن: برخی بر این باورند که بدنه این ماژیک‌ها باید طراحی ارگونومیک داشته و مانع از درد انگشتان دست شوند؛ همچنین آنها معتقدند که وزن این محصول باید سبک باشد تا امکان حمل آن آسان شود.

ماژیک هایلایت

 

  1. فابر کاستل

شرکت فابر‌کاستل از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم‌التحریر در دنیا است که به دلیل کیفیت و تنوع رنگ در بازارهای جهانی طرفداران خاص خود را دارد. جنس نوک این ماژیک‌ها نمد بوده و نوع نوک آن به دو صورت گرد و تخت است که با قطرهای نوشتاری متفاوت وارد بازار شده‌اند.

  1. استابیلو

شرکتی آلمانی و پیشگام در تولید لوازم تحریر که خلاقیت را در تولید محصولات به اوج رسانده است. بهتر است بدانید که اولین ماژیک هایلایت توسط برند استابیلو تولید گردید و بصورت عمده وارد بازار شد. اکثر ماژیک هایلایت علامتگذار اگر در معرض هوا بمانند سریعا خشک می‌شوند اما این برند از نوعی جوهر بر پایه آب استفاده می‌کند که در نتیجه در مجاورت با هوا بیش از 3 ساعت دوام دارد و خشک نمی‌شود.

  1. استدلر

این شرکت آلمانی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم تحریر است که در سال 1662 شروع به کار کرد. این برند در تولید نوشت‌افزارهای خود از برترین تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کند به همین علت طرفداران خاص خود را دارد. مخزن ماژیک هایلایتر های استدلر بزرگ است در نتیجه استفاده از آن برای شما کاملا به صرفه خواهد بود.

ماژیک هایلایت

  1. پنتر

یک برند ایرانی معتبر که در بازار نوشت افزار کاملا پذیرفته شده است. محصولی با کیفیت و قیمتی مناسب که در تنوع رنگی بالا به بازار عرضه شده است. طراحی خاص درب محصولات پنتر مانع از خشک‌ شدن آن می‌شود در نتیجه عمر آن بیشتر خواهد بود؛ همچنین این محصول نوشت افزارهایی آنتی باکتریال به بازار عرضه کرده که موفق به دریافت گواهینامه ثبت اختراع شده است.

  1. زبرا

برند ژاپنی با بیش از 120 سال قدمت در تولید لوازم تحریر که نوآوری و خلاقیت در طراحی از ویژگی‌های بارز آن است. ماژیک‌های دو سر زبرا به نوعی تحولی عظیم در زمینه نوشت‌افزار ایجاد کردند، زیرا از دو نوع نوک در دو‌سر آن استفاده کرده‌اند که همین امر امکان استفاده را آسان می‌کند.

ماژیک‌های هایلایت با رنگ‌های متنوع و کیفیت‌های گوناگون وارد بازار شده‌اند و در ادارات و مدارس بسیار پرکاربرد هستند. اگر قصد خرید ماژیک هایلایت با کیفیت، دفتر نقاشی و ... را دارید بهتر است از سایت گاج مارکت و تنوع محصولات آن دیدن کنید تا انتخابی درخور داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه