English

با رعایت این نکات، بهترین رنگ مو را انتخاب کنید

یکی از دلایل آسیب دیدن مو مربوط به فرآیند شیمیایی مواد رنگ مو است. رنگ مو برای اینکه کار کند باید پیوندهای ساختاری موهای شما را شل و ضعیف کند.

با رعایت این نکات، بهترین رنگ مو را انتخاب کنید

به گزارش خبرگزاری موج، امروزه کارهای بسیار جالب و متنوعی وجود دارد که با موهایتان می‌توانید انجام دهید. می‌توانید موهایتان را شبیه به امواج ساحلی یا رگه‌هایی از طلا که در آفتاب می‌درخشند، درآورید. پس چرا سعی نمی‌کنید امتحان کنید؟ می‌توانید همه را امتحان کنید ولی مراقب سلامت موهایتان باشید. بیش ‌از حد هایلایت کردن مو با روش‌های نادرست باعث آسیب دیدن مو شده و آن‌ها را شکننده می‌کند. از طرف دیگر خرید رنگ مو بیشترین تأثیر را روی صورت شما می‌گذارد و نمی‌توان آن را تجربه نکرد.

دما را در ابزارهای کار با مو پایین بیاورید

آسیب حرارتی مو به‌ هیچ‌ وجه قابل ترمیم نیست. موهایی که دچار آسیب حرارتی شوند را فقط می‌توان کوتاه کرد پس بیشتر مراقب موهایتان باشید. گرما اولین تأثیرات مخرب را روی مو دارد. گرم شدن زیاد مو با سشوار یا اتوی مو و حتی اکسیدان باعث خشکی، شکستگی و کنده شدن مو می‌شوند. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات آرایشگران، تنظیم درجه حرارت بیش ‌از حد در هنگام حالت دادن به مو با گرما است. به جز مواردی که مو بسیار ضخیم است، کار را با تنظیم دمای متوسط روی ابزارهای گرمایشی مو انجام دهید و در صورت امکان از تغییر ظاهر با استفاده از گرما صرف‌نظر کرده و روش‌های دیگر را امتحان کنید. همیشه از یک محصول مراقبت از گرما در هنگام رنگ کردن مو و خشک‌کردن آن استفاده کنید تا از آسیب حرارتی جلوگیری کنید.

موهای خیس رنگ‌شده را برس یا شانه نکنید

موهای رنگ‌شده هنگام شست و شو خیلی حساس هستند. هر تار مو هنگام خیس بودن در آسیب‌پذیرترین حالت خود قرار دارد. موهای خیس اگر رنگ‌شده یا فر شده باشند بسیار شکننده‌تر هستند و احتمال آسیب تسریع می‌شود. بنابراین هنگام شست و شوی مو احتیاط کنید. توصیه می‌شود برای جدا کردن موهای خیس و رنگ‌شده از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید. البته ابتدا موها را با حوله کمی خشک کنید. نکته مهم این است که موهای خیس را با حوله کرک یا پارچه میکرو فیبر یا تی‌شرتی لطیف بپوشانید. انجام این کار از اصطحکاک جلوگیری کرده و می‌تواند موهای مجعد را در بهترین حالت نگه دارد. موهای خود را با استفاده از کش و گیره فیکس نکنید. این کار برخلاف تصور باعث شکستگی مو می‌شود.

در استفاده از ماسک ‌های تقویتی روی موهای رنگ‌شده افراط نکنید

استفاده از ماسک مو حس مطبوعی دارد ولی آن‌قدر که فکر می‌کنید مفید نیست. ماسک تقویت موهای رنگ‌شده حاوی غلظت بالایی از ترکیبات جبرانی و مرطوب‌کننده مانند ویتامین‌ها، روغن‌ها و عناصر مفید طبیعی هستند. این ماسک‌ها سنگین‌تر از نرم‌کننده‌های معمولی هستند تا وقتی آن‌ها را روی مو می‌مالید تمام قسمت‌های مو را بپوشانند و روی مو بمانند. این نوع فشردگی و غلظت به فرمول فرصت می‌دهد تا عمیق‌تر به سطح رنگ مو نفوذ کرده و شکاف‌هایی را که در سطح موهای آسیب‌دیده ایجادشده را پر کند. پس ماسک‌ها حتی پس از شست و شو به کار خود ادامه می‌دهند.

بهترین کار برای درمان موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده پیدا کردن ماسکی است که برای موهای شما فرموله شده باشد. هر چه مدت استفاده از ماسک طولانی‌تر باشد، مؤثرتر خواهد بود.

رنگ مو

رنگ مو چه تأثیر شیمیایی بر مو دارد؟

یکی از دلایل آسیب دیدن مو مربوط به فرآیند شیمیایی مواد رنگ مو است. رنگ مو برای اینکه کار کند باید پیوندهای ساختاری موهای شما را شل و ضعیف کند. هنگامی‌که پیوند مو به خطر بیفتد موهای شما مستعد شکستن، خشکی و آسیب بیشتر می‌شود ولی ترکیبات رنگ مو، خود را به مولکول‌های مو می‌چسبانند.

بعضی از رنگ موها با افزودن فرمول‌های مخصوص از تخریب مو جلوگیری می‌کنند.

شامپوی بدون سولفات استفاده کنید

اگر بتوانید شامپوی بدون سولفات پیدا کنید بهتر است. شامپوهایی که حاوی مواد طبیعی هستند هنوز بهترین انتخاب برای ترمیم موهای رنگ‌شده هستند. دقت کنید که در خرید شامپو زیاد از یک شامپو استفاده نکنید . اگر مو و پوست شما به طراوت احتیاج دارد، روز دوم و سوم هفته را از یک شامپوی معمولی استفاده کنید. موها را با آب ولرم یا خنک بشویید و با آب سرد آبکشی کنید. آب سرد به موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند و آن‌ها را صاف و نرم می‌کند.

نکاتی راجع به انتخاب رنگ مو بلوند

رنگ مو بلوند تنالیته‌های بسیار متنوعی دارد که در انتخاب آن‌ها باید چند نکته را بدانید. طیف وسیعی از بلوند تیره با پایه قهوه‌ای در کنار رنگ موی بلوند اصلی تبدیل به یک رنگ پرفکت و طولانی برای موی شما می‌شوند. مطمئن باشید که با انتخاب تنها یک رنگ بلوند نمی‌توانید شبیه تصاویری از موهای بلوند که در تبلیغات و.. می‌بینید، شوید. رنگ بلوند باید در کنار چند رنگ هم‌خانواده آن استفاده شود. برای آن‌که گیج نشوید، چند قانون وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها توجه کنید.

  • می‌توانید در هنگام بلوند کردن، کمی از موهایتان را به رنگ طبیعی نگه‌ دارید.
  • رنگ پوست صورت شما مهم‌ترین چیز در انتخاب پایه رنگ موی بلوند است.
  • رنگ چشم در انتخاب رنگ بلوند اهمیت دارد.
  • مشخص کنید چه نوع تصویری را دوست دارید؟ آیا ظاهری آفتابی و درخشان را دوست دارید؟ و یا ظاهری طبیعی‌تر را می‌پسندید؟
  • قبل از شروع، باید استایل خود را انتخاب کنید تا آرایشگر بتواند بهترین رنگ مو بلوند را انتخاب کند.

رنگ مو

رنگ موی بلوند پلاتینه

رنگ موی بلوند پلاتینه سبک‌ترین رنگ از همه تنالیته های بلوند است و برای رسیدن به بهترین نتیجه بهتر است از این پایه رنگ بلوند استفاده کرد. بلوند پلاتینه با هر رنگ چشم و پوستی ترکیبی بسیار زیبا ایجاد می‌کند و به‌خصوص برای رنگ چشم‌های قهوه‌ای مناسب است. محبوبیت این رنگ را می‌توان مدیون مرلین مونرو دانست. اما روند محبوبیت این رنگ در سال‌های اخیر برجسته‌تر شده است.

بهترین برندهای رنگ مو را می‌شود از درخشش و کیفیت رنگ موی بلوندشان شناخت.

بهترین نکته در مراقبت از موهای بلوند استفاده از شامپوی مخصوص پس از رنگ است. برای حفظ موهای بلوند پلاتینه، آرایشگران از شامپو یا واریاسیون بنفش استفاده می‌کنند. این کار در فاصله بین رنگ ریشه خارق‌العاده است و از رفتن رنگ به سمت زرد جلوگیری می‌کند.

رنگ موی بلوند خاکستری

رنگ موی بلوند خاکستری روشن کمی سفیدتر از بلوند است. استایلیست‌ها این رنگ را پلاتین سرد می‌نامند. معروف‌ترین مدلی که این رنگ را استفاده می‌کند لیدی گاگا است. برای کسانی که موهای روشن یا پوست روشن دارند این رنگ فوق‌العاده زیبا است و ظاهری متفاوت به شما می‌دهد که می‌توانید در فاصله‌های طولانی‌تری نگران رنگ کردن ریشه مو نباشید.

رنگ موی طبیعی؛ بلوند

همان‌طور که از نام این ترکیب دیده می‌شود این رنگ با چند تنالیته نزدیک به رنگ موی شما ساخته و استفاده می‌شود. کسانی که رنگ مو و پوست صورت روشن‌تر دارند از سایه‌های روشن‌تر و کسانی که ظاهری تیره دارند از سایه‌های تیره برای مویشان استفاده می‌شود تا مو ظاهری طبیعی و بلوند داشته باشد.

رنگ موی توت‌فرنگی؛ بلوند

این رنگ بلوند مایل به قرمز است که زیبایی آن در شباهت آن به تنالیته رنگ‌های غروب خورشید است. بهترین رنگ توت‌فرنگی؛ بلوند باید شبیه به غروب بوده و آن را تداعی کند. مشکل اصلی این رنگ این است که برای کسانی که رنگ چشم روشن دارند مناسب است و اگر رنگ چشمانتان تیره هستند شاید آن‌قدرکه در تصاویر تبلیغی می‌بیند نتیجه خوبی روی موی شما نداشته باشد.

رنگ موی بلوند کرم

بلوند کرمی سفیدتر از بلوند است و در کنار پوست‌های متوسط تا سبزه و  چشم‌های تیره‌رنگ و مشکی بسیار مناسب است.

با مراجعه به وب‌سایت لوازم آرایشی میس و مستر از بخش رنگ مو دیدن کنید. در میان برندهای مختلف رنگ مو، رنگ مو اسکالیم به‌تازگی توانسته است توجه بسیاری از خانم‌ها را به خود جلب کند. با مراجعه به میس و مستر برای خرید رنگ مو مشکلی نخواهید داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه