English

تمام ریزه کاری های سفرهای خارجی در چند نکته!

سفرهای خارجی، ریزه کاری های زیادی دارند که شاید تمام آنها دارای اهمیت فوق العاده بالایی نباشند اما اگر به درستی به آنها توجه نمایید به طور حتم سفر لذتبخش تری را تجربه خواهید کرد.

تمام ریزه کاری های سفرهای خارجی در چند نکته!

به گزارش خبرگزاری موج، اگر اولین بار است که به خارج از مرزهای ایران سفر می‌کنید بهتر است یک چک لیست برای خود تهیه کنید تا حتی کوچکترین چیزها را نیز فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که سفرهای خارجی، ریزه کاری های زیادی دارند که شاید تمام آنها دارای اهمیت فوق العاده بالایی نباشند اما اگر به درستی به آنها توجه نمایید به طور حتم سفر لذتبخش تری را تجربه خواهید کرد. اگر هم که سفرهای خارجی متعددی را تجربه کرده اید، نکاتی که در تجارب خود به آنها دست پیدا کرده اید را به لیست زیر اضافه کنید و باقاصدک 24 در ادامه ” تمام ریزه کاری های سفرهای خارجی در چند نکته! ” همراه شوید.

* گذرنامه و مدت زمان اعتبار آن

برای تجربه یک سفر خارجی بیش از هر چیز به گذرنامه نیاز دارید. پس اگر تا کنون برای دریافت پاسپورت اقدام نکرده اید سری به دفاتر پلیس+۱۰ بزنید و هرچه زودتر برای صدور گذرنامه خود اقدام کنید. اگر هم از قبل برای این کار اقدام کرده اید و هم اکنون دارای گذرنامه هستید، مدت زمان اعتبار گذرنامه خود را بررسی و آن را با شرایط قانونی کشور مقصد انطباق دهید. فراموش نکنید که برای اغلب سفرهای خارجی مدت زمان این اعتبار نباید کمتر از ۶ ماه باشد.

سفر خارجی1

* ویزا یا مجوز ورود

برای ورود به اغلب کشورهای دنیا باید ویزا تهیه کنید مگر کشورهایی همچون ترکیه و مالزی که طی یک تفاهم نامه دوجانبه از ایرانی ها برای ورود به کشور خود ویزا دریافت نمی‌کنند. پس اگر برای ورود به مقصد مورد نظر خود نیاز به دریافت ویزا دارید بهتر است قبل از تهیه بلیط سفر، شرایط مقصد خود را بررسی نمایید. فراموش نکنید که انواع ویزا را می‌توانید از طرق مختلفی دریافت نمایید پس ببینید که آیا برای دریافت این مجوز، باید به سفارت کشور مربوطه درخواست دهید یا اینکه می‌توانید از ویزاهای الکترونیکی یا فرودگاهی نیز استفاده نمایید.

سفر خارجی2

* بلیط و سایر مدارک سفر

گاهی نیاز است پیش از دریافت ویزا بلیط هواپیما خارجی خود را به صورت رفت و برگشت خریداری نمایید و حتی واچر هتل را نیز دریافت کنید. بنابراین سعی کنید راجع به تمامی مراحل سفر، اطلاعات لازم را کسب کنید و با مدارک کامل سفر به سفارتخانه مربوطه مراجعه نمایید.

* بیمه مسافرتی

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای دریافت ویزای برخی از کشورها شما مجبور هستید تا از قبل، بلیط خود را خریداری و حتی واچر هتلتان را نیز دریافت نمایید. با این شرایط، اگر موفق به دریافت ویزا شوید بدیهی است که تمامی مبالغی که برای خرید بلیط و رزرو هتل پرداخته اید صرف هزینه سفر شما خواهند شد. اما اگر به هر دلیل ممکن موفق به دریافت ویزا نشوید می‌بایست مبالغی که برای این امور هزینه کرده اید را بر باد رفته بشمارید، مگر اینکه دارای بیمه مسافرتی باشید. یک بیمه نامه مسافرتی معتبر می‌تواند با پوشش تمام هزینه های سفر شما از جمله خرید بلیط، واچر هتل، درمان، پزشکی و حتی فوت مسافر، درصد قابل توجهی از پول های خرج شده را برای شما جبران نماید. علاوه بر این برخی از کشورها برای صدور ویزا علاوه بر بلیط رفت و برگشت و واچر هتل به مدارک دیگری همچون بیمه مسافرتی نیز نیاز دارند. بنابراین بهتر است به هیچ عنوان در تهیه این نوع بیمه نامه ها کوتاهی نکنید.

سفر خارجی3

* عوارض خروج از کشور

بر اساس قوانین مصوب جمهوری اسلامی ایران هر فردی برای خروج از کشور باید مبلغی را به عنوان عوارض به دولت بپردازد. تعرفه این عوارض در سال ۱۳۹۸ برای سفر اول ۲۲۰ هزار تومان، برای دوم ۳۳۰ هزار تومان و برای سفر سوم و سفرهای بعد از آن ۴۴۰ هزار تومان است. این عوارض به صورت آنلاین در پایگاه اینترنتی بانک ملی ایران قابل پرداخت است و در برخی از فرودگاه های کشور نیز درگاه هایی برای پرداخت آن تعبیه شده است. اما چرا باید در سفرهای خارجی مبلغی را به عنوان عوارض به دولت پرداخت کنیم؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانید مطلبی با عنوان ” چرا باید عوارض خروج از کشور بپردازیم؟ مطالعه کنید.

سفر خارجی4

* انتخاب وسیله نقلیه و مقدار بار مجاز

اغلب ما برای مسافت های طولانی، مسیرهای هوایی را به سفرهای زمینی ترجیح می‌دهیم. با این حال مقاصد بسیاری در همسایگی ایران وجود دارند که می‌توانید با تهیه بلیط قطار یا اتوبوس به آنها سفر کنید. پس وسیله مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بلیط آن را در اسرع وقت رزرو کنید. فراموش نکنید که در خصوص مقدار بار مجاز در سفرهای خارجی نیز بهتر است از وبسایت های فروش آنلاین بلیط سفر نظیر قاصدک 24 تحقیق نمایید. با این کار می‌توانید چمدان مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید و به اندازه کافی آن را پر نمایید. به یاد داشته باشید که توجه به این نکته می‌تواند شما را از پرداخت جریمه اضافه بار معاف کرده و موجب صرفه جویی در هزینه های سفر شما شود.

سفر خارجی5

* ارز مسافرتی

پیش از این شرایطی در کشور وجود داشت که بر اساس آن می‌توانستید با توجه به مقصد خود بلیط سفر را خریداری کرده و مقدار مشخصی ارز مسافرتی دریافت نمایید. حال با تک نرخی شدن قیمت ارز عملاً چیزی به نام ارز مسافرتی وجود ندارد با این حال شما نمی‌توانید در حالی که مقداری ریال در دست دارید به کشورهای خارجی سفر کنید. بنابراین حتماً کمی از بودجه سفر خود را به پول کشور مقصد تبدیل نمایید و ارز محلی به همراه ببرید.

* هتل و اقامتگاه

اگر برای دریافت ویزا مجبور به تهیه واچر شده اید از این مرحله صرف نظر کنید. در غیر این صورت حتماً فکری به حال اقامتگاه خود بکنید و هتل مناسبی را برای رزرو در نظر بگیرید. برای این کار می‌توانید از آژانس های مسافرتی و یا وب سایت های ایرانی ارائه کننده هتل های خارجی کمک بگیرید و اتاق مناسبی را در هتل دلخواه خود رزرو کنید.

سفر خارجی6

در پایان یادآور می‌شویم که شما با مراجعه به وب سایت قاصدک 24 می‌توانید انواع بلیط هواپیما را برای مقاصد مختلفی در سراسر دنیا مانند بلیط هواپیما گرجستان، بلیط هواپیما باکو و ... خریداری نمایید. قاصدک 24 همچنین به شما امکان می‌‌دهد تا در هر ساعت از شبانه روز بلیط اتوبوس، قطار یا هواپیما دلخواه خود را نیز رزرو کرده و سفر خود را بیمه نمایید. فراموش نکنید که با دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 از کافه بازار، می‌توانید به راحتی به تمامی این امکانات در تلفن همراه خود دسترسی یابید.

اقتباس از:
بلیط هواپیما خارجی
بلیط هواپیما گرجستان
بلیط هواپیما باکو

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه