English

زنده‌گیری یک خرس قهوه‌ای در پارک ملی کیاسر

مدیرکل محیط زیست مازندران از زنده‌گیری یک قلاده خرس قهوه‌ای در پارک ملی کیاسر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر مهردادی در مورد زنده گیری خرس قهوه ای گفت: صبح دیروز از طریق تماس‌های مردمی مطلع شدیم که یک قلاده خرس قهوه‌ای در مرز پارک ملی کیاسر در نزدیکی روستای آغاز گله در سیم خاردار مرز منطقه گرفتار شده است.

وی افزود: بلافاصله در پی اطلاع این خبر تیمی ویژه به همراه تفنگ بیهوشی به محل اعزام شد و خوشبختانه توانستیم خرس را بیهوش و از سیم خاردار جدا کرده و به زون امن منطقه منتقل کنیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به این که خرس مذکور مورد مداوا قرار گرفته است و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد این خرس حدود ۶ سال سن داشته و نر بوده است خاطرنشان کرد: این خرس بزودی پس از به هوش آمدن به زیستگاه خود برمی گردد.

پارک ملی کیاسر(شاهدژ) طی مصوبه شماره ۲۴ شورایعالی حفاظت محیط زیست و از سال ۱۳۸۳ بعنوان پارک ملی تعیین گردید. این پارک در جنوب شهرستان ساری(حدود ۷۰ کیلومتری) و بصورت دامنه های کوهستانی و جنگلی است.

وسعت پارک ملی کیاسر ۷۳۱۲ هکتار است و دامنه ها و ارتفاعات کوهستانی و با پوشش جنگلی تنک، مرتعی، کوهستانی و صخره ای و گونه های جانوری کل و بز، پرندگان شکاری، کبک، روباه، پلنگ و خرس قهوه‌ای از ویژگی‌های توپوگرافی و گونه‌های گیاهی و جانوری این پارک ملی است. از سوی دیگر مهمترین تعارضات این منطقه چرای دام و تغییر کاربری اراضی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه