English

خبرنگاران برای «ننه طاهره» سنگ تمام گذاشتند؛ ماه می خنده اگه تو بخندی

با کمک های نقدی و حمایتی تعدادی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای حال و روز ننه طاهره مادر شهید سیفی خوب خوب شد.

خبرنگاران برای «ننه طاهره» سنگ تمام گذاشتند؛ ماه می خنده اگه تو بخندی

خبرگزاری موج/ ۱۲ تیرماه سال جاری زندگی مادر شهیدی را روایت کردم که روزگار خوشی نداشت. خانه ای ۵۰ متری در دورترین نقطه تهران، بدون فرش، آبگرمکن، یخچال، مواد خوراکی، کولر …(تصاویر سخن می گویند) آن روز آرش فرزند ننه طاهره به دلیل گرمای هوا پیراهن تنش نبود. تلویزیون برفکی بود اما صدای اخبار ساعت ۱۴ می آمد.

ننه طاهره در اتاقی ۱۲ متری بدون فرش روی تشکی قدیمی و کثیف خوابیده و اطراف آن یک پلوپزکوچک، قوری سوخته، قندان شکسته، لیوان و بشقاب نشسته، کمی خاک و یک عصای چوبی … فقط همین! روی دیوار کاه گلی اتاقش تصویر قدیمی از جوانی زیبا، یک تقویم دیواری، یک ساعت شکسته و یک پوستر … مادر ۸۵ ساله قصه ما، طاهره سیفی احمدی مادر شهید علی سیفی بود. طاهره خانم پس از شهادت فرزندش قصد داشت به بنیاد شهید برود اما زنان همسایه گفتند چرا می خواهی به بنیاد شهید بروی؟ می خواهی حقوق بگیری؟ خانه بگیری؟ این پول ها حرام است و تو نباید حقوق خون فرزند شهیدت را بگیری! طاهره فکر می کند و پشیمان می شود و دیگر هیچ وقت پایش را به بنیاد شهید نمی گذارد.

حتی وقتی شناسنامه اش را خواست تعویض کند نام علی فراموش می شود. اگر خانم غفاری همسایه چند کوچه آن طرف تر از خانه ننه طاهره او را پیدا نمی کرد؟ خدا می دانست تا کی این مادر شهید با این وضعیت رقتبار باید به زندگی خود ادامه می داد. وضعیت بحرانی مادر شهید به نحوی بود که همان شب به استاندار تهران، معاون امورزنان ریاست جمهوری، هیات خانواده شهدا و ایثارگران و قایم مقام بنیاد شهید کشور پیامک زده یا خبر دادم. اما … پاسخی داده نشد!

بالاخره حجت الاسلام حسنی قایم مقام بنیاد شهید کشور موضوع را به محمدی رئیس بنیاد شهید بهارستان گزارش داد و آقای محمدی هم آمد و وضعیت خانه و مادر شهید را رویت کرد. ۷ روز گذشت؛ خبری نشد … گزارش را منتشر کردم. خبرنگارها از طریق فضای مجازی بخشی از حقوق خود را برای بهبود وضعیت مادر شهید هزینه کردند. با جمع آوری حدود ۶ میلیون تومان توانستیم اقداماتی مانند خرید تخت خواب و تشک، سماور، لوازم آشپزخانه، نصب کامل کابینت، رنگ آمیزی کل خانه، فرش، موکت، لباس، ساعت دیواری، آبگرمکن، تعمیر پمپ آب، کولرآبی، کاغذ دیواری اتاق خواب مادر، سرامیک آشپزخانه، سیستم برقی، ایجاد باغچه، گلدان و خرید مایحتاج خانه را در مدت زمان ۱۵ روز انجام دهیم. حالا در آستانه روزخبرنگار پس از اتمام کار با دعوت از رئیس بنیاد شهید بهارستان و چند نفر از خبرنگاران جشن کوچکی برای ننه طاهره گرفتیم. محمدی رئیس بنیاد شهید بهارستان هم گفت: ماهانه ۱٫۱۰۰ میلیون تومان حقوق مادر بعلاوه بیمه تکمیلی و تشکیل پرونده در بنیاد شهید انجام شده و از این ماه حقوق دریافت می کنند و دنبال این هستیم که برای ننه طاهره پرستار هم بگیریم. کیک را بریدیم و ننه طاهره گریست … خیلی روحیه اش تغییر کرد و لبخند زد و گفت: از خبرنگارها متشکرم … فقط همین … خبرگزاری موج از همت خبرنگاران سایر رسانه ها و خیرینی که حتی با مبلغ اندک در این گزارش خبری ما را یاری دادند تشکر می کند.      

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه