سرخط خبرها
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد
  • کاخ سفید: ترامپ توافقی که به نفع آمریکا نباشد امضا نمی‌کند
  • مسی به رکورد علی دایی هم رحم نکرد
  • نماینده مجلس: یکشنبه آتی، صحن مجلس، کار خود را آغاز می کند
  • سازمان هواپیمایی کشوری: پروازها در فرودگاههای تهران (مهرآباد و امام) در ۱۲ تیر ممنوع و تا ۱۶ تیر با محدودیت همراه است
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت
  • تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد
  • آغاز ثبت‌نام ایجاد و ترمیم معدل برای کنکور از دوم تیرماه
  • محدودیت‌های پروازی تهران، قم و مشهد در زمان تشییع پیکر رهبر شهید

طبیعت مگس سفید را مهار کرده است

مگس سفید یا سفید بالک که تابستان سال گذشته در پایتخت به معضلی ظاهرا لاینحل تبدیل شده بود با وجود گذشت بیش از یک ماه از تابستان ۹۵ کمتر کسی از حضور این آفت در معابر و خیابان های شهر می نالد.

PEG1ITv5XeQq
  به گزارش سارا علایی خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز اخیرا اعلام کرده «اگرچه در سال گذشته با آغاز گرمای هوا به طور مرتب پیام‌های مردمی در خصوص ایجاد مزاحمت این آفت برای شهروندان در فضاهای سبز شهری داشتیم، امسال حتی یک پیام در این خصوص از طریق سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ ثبت نشده است.» این یعنی این آفت دردسرساز تاحدودی در تهران مهار شده است. علی محمد مختاری دلیل مهار این آفت را سیاست گذاری‌های کلان سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران دانسته و گفته: «بر پایه مدیریت کنترل تلفیقی آفات (IPM ) اقدامات ویژه ای را به منظور کنترل منطقی این آفت به انجام رسانده ایم که تاثیرات چشمگیری در کاهش جمعیت آن داشته است.» این در حالی است که به گفته مشاور رئیس سازمان محیط زیست این آفت پدیده ای طبیعی بوده و طبیعت هم آن را مهار کرده است. اسماعیل کهرم در این باره به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: موضوع مگس سفید از ابتدا هم چندان مسئله مهمی نبوده است. خود من به شخصه سالهاست در تهران ساکنم و به تمام محلات هم سر می زنم اما تاکنون مگس های سفید برایم مشکلی ایجاد نکرده اند. وی مگس سفید را بی خطر دانست و افزود:این آفت اپیدمی خاص یا منتقل کننده امراض نبوده است. بلکه صرفا یک پدیده طبیعی است که مدتی ایجاد شده و خود طبیعت هم آن را مهار کرده است. این فعال محیط زیست افزود: بسیاری معتقد بودند که برای مبارزه با این آفت باید از سموم و مواد شیمیایی استفاده شود اما من معتقدم ضرر سمپاشی بیش از خود مگس سفید است. به عبارت دیگر این موجودات هیچ ضرری ندارند. مشاور رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: وقتی برای نابودی این آفت از سموم استفاده شود، سلامتی مردم به خطر می افتد درست مثل مادری که برای در امان ماندن فرزندش از نیش پشه در اتاق از حشره کش استفاده می کند در حالی که نمی داند آن حشره کش در آینده باعث ابتلای فرزندش به آسم می شود حال آنکه پشه نهایتا فرزنش را نیش می زند و می رود و ضرری جز این ندارد. مگس سفید هم چنین شرایطی دارد. وی همچنین درباره مهمترین دلایل ایجاد مگس سفید گفت: یکی از منشاءهای اصلی ایجاد این مگس ها آب های راکد و جوی های کثیف جنوب تهران بوده است. آب انبارها هم به علت راکد بودن محل تخم گذاری این آفات هستند که در صورت بازگشت این آفت با پاکسازی آب های راکد می توان جلو رشد و نمو آنها را گرفت.    
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه