English

سرو آب معدنی های ۷ هزار تومانی در رستوران های شیک تهران

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از ورود آب‌های قاچاق به رستوران های مجلل خبر داد و گفت: آبهای بسته بندی شده گرانقیمت ارائه شده در رستوران‌های مجلل، غیر قانونی و مورد تائید نیست.

سرو آب معدنی های ۷ هزار تومانی در رستوران های شیک تهران

بهروز جنت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت: آبهای بسته بندی شده گران قیمت ارائه شده در رستوران‌های مجلل، غیر قانونی و مورد تائید نیست. تنها آب بسته بندی شده وارداتی دارای مجوز ورود معتبر، مربوط یکی از آب معدنی های کشور گرجستان است که مجوز مربوطه آن تا اوایل آذر ماه سال ۹۶ اعتبار دارد.

جنت در ادامه با بیان اینکه پیرو استعلام صورت گرفته از شرکت وارد کننده؛ واردات شرکت فوق بیش از دو محصول نبوده است که محصولات آنها در حال حاضر در بازار موجود نیست، گفت: براساس بررسی های انجام شده قیمت فروش حداکثری آبهای معدنی مذکور ۷ هزار تومان اعلام شده است.

وی درباره دیگر برندهای آب های بسته بندی شده وارداتی موجود در بازار کشور گفت: به استثناء مورد فوق الذکر که واردات آن به‌صورت قانونی ثبت شده؛ سایر موارد به صورت غیر قانونی و قاچاق وارده شده است و به هیچ وجه مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

به گفته وی، متاسفانه کالای قاچاق در کشور ما به دلیل مرزهای گسترده ای که وجود دارد کم نیست، ضمن آنکه ماهیت آن نیز عموما مشخص نیست و اصولا به همین دلیل عدم شفافیت کالای قاچاق محصوب می شود اما انچه مسلم است اینکه قاطبه محصولات قاچاق تقلبی نیز هستند کنترل مرزها به‌ویژه مرزهای زمینی و آبی به عهده وزرا ت بهداشت نیست طلب نیازدیگر دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی لازم است که از حیطه اختیاری ما خارج است.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو مبارزه با اشاره به اینکه قاچاق یک حوزه فرا بخشی است اما به علت محدویت در بودجه و نیروی کار اجازه نمی دهد وزرات بهداشت وارد عرصه نظارت آن شود، گفت: همچنین مشکلات دیگر مرزها به ما اجازه نمی دهد که بتوانیم صدرصد جلودار محصولات قاچاق و تقلبی باشیم. با انجام تعاملات بین بخشی در نهادهای دیگر بهداشت و با گرفتن امکانات بهتر منتظر سرانجام بهتری هستیم که در امر مبارزه جدی با قاچاق صورت بگیرد.

جنت درباره جمع آوری محصولات قاچاق و تقلبی در کشور گفت: جمع آوری محصولات تقلبی و قاچاق به عهده ارگان‌های دیگری مثل بهداشت محیط و اصناف است که با هماهنگی مراجع قضایی نسبت به آن مبادرت می کنند، گفت: سازمان غذا و دارو به عنوان یک ارگان نظارتی در پایش و نظارتهایی که توسط معاونته های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام می دهد مراتب را به اطلاع مردم و نهادهای مرتبط اعلام می کند تا نسبت به جمع اوری ان اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه