English

معاون اول قوه قضائیه با رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار کرد

معاون اول قوه قضائیه به همراه تعدادی از مسوولان قضایی با رئیس شورای عالی قضایی عراق و هیات همراه که به مناسبت شهادت رئیسی به کشور سفر کرده‌اند، دیدار و گفتگو کرد.

معاون اول قوه قضائیه با رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضائیه به همراه محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه و کاظم غریب‌آبادی معاون بین‌الملل قوه قضائیه امروز شنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ با فائق زیدان رئیس شورای عالی قضائی عراق و هیأت همراه دیدار کردند.

در این دیدار که با هدف توسعه و تعمیق همکاری‌های حقوقی و قضائی میان ۲ کشور انجام شود، موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حضور هیأت عراقی اظهار کرد: از ابراز لطف، محبت و همدردی که به دلیل سانحه سقوط بالگرد با ملت ایران داشتید کمال قدردانی و تشکر را دارم امیدوارم که این اتحاد سبب پیوستگی، همبستگی میان مسلمانان شود تا بتوانیم از طریق این اتحاد کار بزرگی را برای دنیای اسلام انجام دهیم.

وی افزود: دنیای امروز بیش از گذشته نیاز به این همبستگی دارد در مقابل این ظلم و جنایتی که اسرائیل در مورد مردم و مسلمان‌ها دارد به این اتحاد نیاز داریم تا در مقابل دشمن صف آرایی داشته باشیم و از حقوق ملت و حقوق مردم غزه دفاع کنیم.

فائق زیدان رئیس شورای عالی قضائی عراق در این دیدار اظهار کرد: از سوی خود و اعضای هیأت عراقی مراتب تسلیت خود را به ملت، دولت و رهبری ایران و به طور ویژه به قوه قضائیه ابراز می‌دارم. به علت پیوند دوستی که میان ما و شهید ابراهیم رئیسی برقرار بود اندوه ما برای فقدان ایشان مضاعف و دوچندان است.

وی افزود: حادثه شهادت رئیس جمهور و همراهانش هم مانند صاعقه‌ای بر جان و دل ما فرود آمد ولی اعتراضی به قضا و قدر خداوند نمی‌توانم کنیم انشاالله ایشان و همراهانش نیز به سایر شهدا و بزرگانی که در راه حق شهید شدند ملحق شوند.

رئیس شورای عالی قضائی عراق گفت: وظیفه ما بود که در جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کنیم، همدرد شما و شریک رنج و غم شما هستیم در این ماتمی که پیش آمده است خود را نیز صاحب عزا می‌دانیم.

وی ادامه داد: قضات بغداد نیز در این هیأت حضور دارند آن‌ها نیز آمادگی دارند که میزبان شما در کاظمین باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه