English

همایش روز جهانی صلیب سرخ با حضور رئیس مجلس برگزار می شود

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بمناسبت آغازین روز هفته هلال احمر همایش روز جهانی صلیب سرخ با حضور رئیس مجلس برگزار می شود.

همایش روز جهانی صلیب سرخ با حضور رئیس مجلس برگزار می شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری که امروز برگزار شد با گرامیداشت آغاز هفته هلال احمر اظهار داشت:  از فردا هفته هلال را آغاز می شود که برای هر روز یک عنوان انتخاب شده  که در راستای آن برنامه های مختلف برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه امروز امداد و نجات نماد فرهنگ ایثار است، افزود: امروز  نمایشگاه دستاورد های هلال احمر   افتتاح می شود که در هفته هلال احمر هر روز یک مانور برگزار خواهیم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: همچنین در این هفته  پویش اهدا خون را نیز برگزار خواهیم کرد.

کولیوند به همایش بزرگ ملی روز صلیب سرخ اشاره کرد و گفت: این همایش با حضور  رئیس مجلس و بسیاری از  سفرا و اعضای فدراسیون صلیب سرخ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این روز برج آزادی، میلاد و پل طبیعت به رنگ هلال در می آید، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش آفرینی بانوان جمعیت یک روز به نام آنها برنامه ریزی گردیده که یکی از این موارد تقدیر از هزارو ۵۰۰ بانوی داوطلب در شب میلاد حضرت معصومه(س) در حرم آن حضرت می باشد.

وی ادامه داد: درخصوص آموزش و پیشگیری نیز برنامه هایی را در این هفته خواهیم داشت. همچنین درخصوص مباحث بین المللی در این هفته برنامه هایی را خواهیم داشت.
کولیوند خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران باتوجه به برنامه هایی که دارد از جمعیت های برتر در اجلاسیه جهانی صلیب سرخ است.

وی درخصوص افزایش توان لجستیکی هلال احمر گفت:  خودروهای لجستیک شامل خودروهای امدادی و آمبولانس  می شود که در سال 1400 از 24 بالگرد فقط 10 بالگرد فعال داشتیم  که امروز این میزان به  23 بالگردفعال تبدیل شده است.

کولیوند با اشاره به اینکه اگرچه  میزان ناوگان همچنان تا زمان مطلوب فاصله دارد، عنوان کرد: در حال حاضر همچنان  به دنبال تجهیز ناوگان هوایی هستیم در راستای این مهم 300 آمبولانس و 600 خودروی نجات از گمرک ترخیص شده و در چند روز آینده وارد ناوگان می گردد.

رئیس هلال احمر با عنوان اینکه در حال انعقاد قرارداد هزار و 500 دستگاه خودرو هستیم، افزود:  امیدولریم این خودرو ها تا  آبان ماه وارد ناوگان  هلال احمر شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه