English

حجاب حافظ حریم افراد

حجاب حافظ حریم افراد

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر سربازشندی فعال فرهنگی در یادداشتی نوشت:

 انسان به عنوان عضوی از جامعه، باید تابع ضوابط روابط اجتماعی باشد تا وظیفه فردی خود را در برپا کردن آرامش و امنیت در جامعه انجام داده باشد. بسیاری از کارشناسان حوزه اجتماعی معتقدند که حجاب و حفظ آن موجب سلامت اخلاقی جامعه می‌شود و رعایت آن تنها شامل دین اسلام نیست، بلکه در همه ادیان به‌گونه‌ای به حفظ آن و حدود آن سفارش شده است. حجاب امری شخصی نیست بلکه یک مقوله اجتماعی است که رعایت آن از سوی افراد علاوه بر حفظ سلامت و امنیت شخص ، سلامت و امنیت جامعه را نیز تضمین و به دنبال دارد؛ البته که جنبه مهم و قانون بودن عفاف و حجاب را نباید از نظر دور داشت.

حجاب و پوشش اسلامی برای مردان و زنان، تنها از کارکرد فردی برخوردار نیست ، بلکه از کارکرد اجتماعی نیز برخوردار است؛ حجاب بر تحکیم نظام خانواده می‌افزاید و امنیّت اجتماعی را فراهم می‌سازد. بنابراین، پوشش اسلامی به منزله یک حفاظ ظاهری و باطنی در برابر افراد ، قلمداد می‌شود که مصونیت اخلاقی، خانوادگی و از همه مهم‌تر امنیّت اجتماعی را فراهم می‌سازد و پیشینه آن به اندازه تاریخ آفرینش انسان است؛ چرا که پوشش و لباس هر بشری، پرچم کشور وجود اوست. پرچمی که وی بر خانه وجودش نصب کرده است و با آن اعلام می‌دارد که از کدام فرهنگ تبعیت می‌کند.  

حفظ و نگهداری حجاب یکی از نیازهای مهم و اساسی حفظ حریم خانواده در اجتماع به شمار می رود و به عنوان یک امر اجتماعی و ارزش اخلاقی است از این رو بسیاری از صاحب نظران حوزه های اجتماعی معتقدند با توجه به اینکه حجاب یک امر هویتی است و در حفاظت و امنیت و رشد زن و خانواده نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و به همین دلیل افراد در جامعه باید به حجاب نگاهی به حافظ حریم افراد داشت حجاب امری شخصی نیست و نمی توان به آن با دید شخصی نگاه کرد بلکه یک مقوله اجتماعی است که رعایت آن از سوی افراد علاوه بر حفظ سلامت و امنیت شخص ، سلامت و امنیت جامعه را نیز تضمین و به دنبال دارد. 

از دیرباز موضوع پوشش مناسب توأم با شأن و شخصیت بانوان در کشور ما همواره یک موضوع مهم و جدی بوده و زن ایرانی با حفظ پوشش و حریم کیان خانواده به عنوان یک الگو ظاهر شده و درخشیده است. ما باید این مفهوم را به جامعه منتقل کنیم که پوشش مناسب مساوی با حفظ حریم خانواده و حضور اجتماعی موثر و گسترده بانوان و استفاده از استعداد و خلاقیت آنها در راستای پیشرفت کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه