English

در گفت‌وگو با خبرگزاری موج مطرح شد:

خدمات و فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید برون‌سپاری می‌شود

مدیرکل دفتر تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به‌دنبال آن هستیم که در تمامی امور به جز برخی موارد، خدمات و فعالیت‌ها به‌ویژه در حوزه فرهنگی برون‌سپاری انجام شده و توسط شبکه‌های مردمی که از بطن خانواده شاهد و ایثارگر هستند، صورت گیرد.

 خدمات و فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید برون‌سپاری می‌شود

رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، درباره برنامه‌های مهم این دفتر اظهار کرد: هدف‌گذاری ما در سال گذشته تعمیق بخشیدن به روابط میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سمن‌ها و تشکلات شاهد و ایثارگر بود که در این راستا جلسات هم‌اندیشی مشترکی برگزار شد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های دفتر تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران را بحث توانمندسازی این گروه‌ها عنوان کرد و افزود: در این راستا ۷ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت برنامه آموزشی برای تشکل‌های کل کشور که شامل ۱۳۰ تشکل شاهد و ایثارگر ثبتی و مجوزدار می‌شود، برگزار شد.

مدیرکل دفتر تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: این دوره‌ها با گواهینامه‌های دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، جهاد دانشگاهی و مراکزی معتبری که می‌توانستند گواهی‌نامه دهند با حضور اساتید برجسته جهت توانمندسازی، هم ذهن‌سازی و افزایش تعاملات و ارتباطات برگزار شد.

نریمانی با اشاره به اینکه تشکل‌های شاهد و ایثارگر فرصتی برای بنیاد شهید است و ما آینده بنیاد را در قبال این تشکل‌ها متصور هستیم، خاطرنشان کرد: به‌دنبال آن هستیم که در بهترین شرایط و نقطه مطلوب سازمانی شرایطی پیش بیاید که تمامی امور به‌جز برخی موارد، خدمات و فعالیت‌ها به‌ویژه در حوزه فرهنگی برون‌سپاری انجام شده و توسط شبکه‌های مردمی که از بطن خانواده شاهد و ایثارگر هستند، صورت گیرد.

وی در زمینه برنامه‌های ویژه‌ای که در هفته شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سال گذشته برگزار شد، عنوان کرد: غرس ۴۰ هزار نهال به نام شهدا در سراسر کشور توسط اعضای سمن‌ها و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، یکی از برنامه‌های این ایام بود که در کنار این نام‌گذاری که سبب زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا می‌شود. انجام این کار عمل به مسئولیت اجتماعی نیز بود.

مدیرکل دفتر تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران از بسیج شدن خیرین شاهد و ایثارگر برای کمک به سیل سیستان اشاره کرد و گفت: از هزار و و ۵۰۰ خیر شاهد و ایثارگر که بیش از ۵ میلیارد تومان کارهای خیر انجام داده‌اند درخواست شد کمک‌های مومنانه غیرنقدی خود را به مراکز بنیاد شهید در استان‌های خود بدهند تا به دست مردم حادثه‌دیده سیستان برسانیم.

نریمانی برگزاری همایش نقش تشکل در پدافند غیرعامل کشور را یکی دیگر از برنامه‌های مهم برگزار شده در سال گذشته عنوان کرد و افزود: در ماجرای پدافند غیرعامل تلاش شده با بهره‌گیری از ظرفیت‌ تشکل‌ها در این زمینه برای مهار تهدیداتی که در زمینه‌های مختلف و با استفاده از شگردهای نوین انجام می‌شود، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: تجلیل از تشکل‌های خیرین شاهد و ایثارگر و همچنین اعزام ۱۰۰ پزشک متخصص در قالب گروه جهادی ایثارگر به بندرعباس که منجر به ویزیت ۴ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌های شاهد و ایثارگر شد، از دیگر برنامه‌های سال گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های ما در انتخابات سال گذشته حضور پررنگی داشتند، عنوان کرد: در راستای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات، تشکل‌های ایثارگر ۶۰ بیانیه در سراسر کشور صادر کردند.

مدیرکل دفتر تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره برنامه‌های این دفتر برای تشکل‌ها در سال جدید، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌شده امسال در راستای ایجاد ارتباط بیشتر با سمن‌ها، بنیاد از یک برنامه شاخص تشکل‌ها حمایت کند.

نریمانی با بیان اینکه تشکل‌ها اتاق فکر و هیئت اندیشه‌ورز ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، گفت: امسال سال نقش‌آفرینی و فعالیت مستقیم و میدانی توسط این گروه‌هاست.

وی با عنوان اینکه امسال بانک اطلاعاتی جهادی ایثارگر تکمیل خواهد شد، افزود: اعزام گروه جهادی به سردشت نیز برای امسال برنامه‌ریزی‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه