English

وزیر بهداشت:

داروخانه های شبانه روزی در تعطیلات عید موظف به خدمات دهی هستند

وزیر بهداشت، گفت: در طرح ویژه نوروزی داروخانه های شبانه روزی در تعطیلات عید موظف به خدمات دهی هستند.

داروخانه های شبانه روزی در تعطیلات عید موظف به خدمات دهی هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، بهرام عین اللهی در نشست خبری « سلامت نوروزی» که امروز برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای بهداشتی و درمانی این وزارتخانه با آمادگی ۱۰۰ درصد در  تعطیلات نوروزی خدمات ارائه می کنند.

وی افزود: ۳۰۰ ایستگاه جامعه سلامت با تیم های کامل بهداشت و درمانی در نوروز   فعال هستند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برخی  مسیرهای پر تردد علاوه بر پایگاه ها آمبولانس و اتوبوس لانس نیز در مسیر ها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه  ارائه خدمات درمانی تعطیلی ندارد، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلف و تعطیلی، مردم می‌توانند شکایت خود را در سامانه ۱۹۰ ثبت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش عنوان کرد: بیش از ۵ هزار اتوبوس لانس با امکانات فوری بیمارستانی که شامل اکسیژن، سرم و  احیا است تا کنون عملکرد موفقی داشته است و آمبولانس های دریایی، دستگاه موتور لانس در ایام نوروز آماده باش هستند.

وی گفت: تعداد ۲۶ هزارو ۷۸۰ نفر از پرسنل اورژانس در نوروز به فعالیت و ارائه خدمات می پردازند.

عین اللهی بیان کرد: بهداشت ایمنی مواد غذایی پیشگیری از بیماری منتقل از غذا  از دیگر فعالیت های برنامه ریزی شده در ایام نوروز است که از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین این نظارت‌ها  بر ایمنی مواد غذایی، ایمنی آب و  بهداشت فضای توسط ۲هزارو ۲۰۰ تیم بهداشت محیط با لباس مشخص صورت می‌گیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فعالیت مراکز سراج در ایام نوروز خبر داد و افزود: ۱۹۴ مرکز سراج  در کشور وجود دارد که ۱۹ مورد آن در تهران هستند و درخصوص رفتار ها و مسائل روانشناختی ارائه خدمات می دهند.

وی گفت: خدمات جراحی به دو بخش تبدیل می‌شود که یکی انتخابی و دیگری اورژانسی است، عمل های انتخابی در نوروز انجام نمی شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برخی بخش ها در بیمارستان ها تعطیل پذیر نیست که از جمله آن میتوان به اورژانس و دیالیز اشاره کرد و در نوروز خدمت رسانی می‌کنند.

عین اللهی بیان کرد: درمان تیم واکنش سریع و کنترل مدیریت بحران آماده باش هستند و هرگونه تعطیلی بخش بستری در تعطیلات نوروزی ممنوع بوده و در صورت مشاهده  در بخش‌های دولتی و خصوصی تخلف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه