English

پلیس راهور:

موتورسواران ۴۹ درصد تصادفات شهری را به خودشان اختصاص داده‌اند

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ابراز داشت: در بحث حوادث نوروزی، ۴۹ درصد تصادفات به موتورسواران اختصاص دارد.

موتورسواران ۴۹ درصد تصادفات شهری را به خودشان اختصاص داده‌اند
به گزارش خبرگزاری موج

، سرهنگ رابعه جوانبخت، در برنامه‌ای در خصوص آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۲ گفت: در بحث تصادفات نوروز ۱۴۰۲ از حیث نوع کاربری وقتی تقسیم بندی انجام شد رتبه اول آن با ۴۹ درصد به موتورسیکلت سواران اختصاص پیدا می‌کند و بعد از آن به عابرین پیاده با ۴۱ درصد و خودروها با ۱۰ درصد می‌رسد.

وی بیان داشت: بحث و ترددهای ناایمن و حادثه ساز موتورسیکلت سواران در همه ایام سال می‌تواند خطرناک و حادثه آفرین باشد و تصادفات دل‌خراشی را رقم بزند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: از جهت معابر هم باید بگوییم متأسفانه ۵۴ درصد از تصادفاتی که در نوروز ۱۴۰۲ در شهر تهران اتفاق افتاده در معابر بزرگراهی بوده است.

سرهنگ جوانبخت افزود: در نوروز ما معمولاً در شهر تهران بحث خلوتی معابر و به طبع آن افزایش سرعت‌ها را داریم این آمار گویای این است که رانندگان می‌بایست هنگامی که در بزرگراه تردد می‌کنند باید با حواس جمع تری رانندگی نمایند و با سرعت مطمئنه تردد نمایند.

وی گفت: در بحث زمان وقوع تصادفات نیز در نوروز ۱۴۰۲ در شهر تهران بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ و ۲۴ تا ۴ صبح که هر دو با یک فراوانی یکسان ۲۳ درصدی به وقوع پیوسته است سهم عمده تصادفات فوتی ما در تاریکی هوا بوده است و بعد از آن از ساعت ۱۶ تا ۲۰ یک عدد ۲۱ درصدی را شاهد هستیم که در واقع در این ساعات نیز فراوانی ترددها را داریم.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: نکته قابل تأمل این است که ۵۴ درصد تصادف فوتی است که در تاریک هوا روی داده است چرا که نقش تیرگی لباس عابرین پیاده بسیار مهم می‌باشد و رانندگان هم باید در شب‌ها و تاریکی هوا می‌بایست بیشتر به جلو و عابرین پیاده توجه و دقت داشته باشند تا حادثه‌ای روی ندهد.

وی افزود: ۵۱ درصد از علت تامه تصادفات نیز به عدم توجه به جلو باز می‌گردد که وقتی در ان دقیق‌تر شدیم بخش بسیاری از آن به استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب آلودگی‌ها در نوروز ۱۴۰۲ باز می‌گشت.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: از راکبین موتورسیکلت خواست در همه شرایط و زمان‌ها مخصوصاً در این ایام نوروز پیش روی با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باعث ایجاد تصادفات و خطر برای خود و دیگران نشوند و کلاه ایمنی را هرگز فراموش نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه