English

فرمانده کل انتظامی:

طرح کنترل ۵۰۰۰ سارق با پابند در ۳ استان آغاز شد

فرمانده کل انتظامی از آغاز طرح کنترل سارقان با پابند الکترونیک در سه استان خبر داد و گفت: سرقت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

طرح کنترل 5000 سارق با پابند در ۳ استان آغاز شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی امروز در آغاز به کار طرح پایش الکترونیکی مجرمین سابقه‌دار و حرفه‌ای اظهار کرد: موضوع سرقت از موضوعاتی است که دغدغه همه مردم و پلیس است، طرح‌های مختلفی در مبارزه با موضوع سرقت تا کنون اجرا و انجام شده است که در زمان خود قطعاً مناسب و خوب بوده است.

وی با بیان اینکه در دوره پیش رو بحث سرقت و مردم یک بحث همه‌گیری است که مردم را به شدت آزار می‌دهد، گفت: چندین هزار سارق حرفه‌ای داریم که حبس خود را گذرانده‌اند اما دست از سرقت برنداشته‌اند پس در نتیجه باید آنها را کنترل کرد.

 

بیشتر بخوانید:

مراسم آغاز طرح هوشمند کنترل مجرمین سابقه دار

 

رادان گفت: از مهم‌ترین اتفاق‌ها راه‌اندازی قرارگاه سرقت بود و تحولات خوبی از جمله راه‌اندازی گشت‌های آگاهی در کشور را شاهد شدیم.

وی ادامه داد: درگیری با سارقین زیاد شد و در برخی مواقع سارقین مجبور به خودزنی برای فرار از دست ماموران می‌کردند.

فرمانده کل انتظامی ادامه داد: افزایش 19 درصدی سرقت را که شاهد بودیم توانستیم به صفر برسانیم و 3 درصد هم کاهش داده‌ایم یعنی 22 درصد کاهش سرقت را شاهد بودیم ولی این کافی نیست. 

رادان تصریح کرد: پلیس طرحی را به قوه قضائیه پیشنهاد داد مبنی بر اینکه بتوانند سارقین پُرسابقه را کنترل کنند، که خوشبختانه این طرح با موافقت رئیس قوه قضائیه مواجه شد.

فرمانده کل انتظامی گفت: قرار است تا سارقانی که تا 4 فقره محکومیت دارند را در این طرح به کار بگیریم، این پابندهای الکترونیک توسط متخصصین ایرانی تولید شده است و مورد آزمایش قرار گرفته و از امروز 21 اسفند در غرب استان تهران، البرز و تهران اجرا می‌شود.

وی گفت: در مرحله اول 1000 سارق پابند می‌گیرند و تا پایان سال 1100 سارق با پابند کنترل می‌شوند و بعد از آن باید به 5 هزار پایش (یعنی 5 هزار سارق) در این 3 استان برسیم.

رادان تاکید کرد: باید پایش به صورت دقیق انجام شود، چراکه وظیفه کلانتری و آگاهی کاملاً معلوم شده است و باور داریم با انجام این کار شاهد این هستیم که در جغرافیای این 3 منطقه حجم سرقت کاهش داشته باشد و کشفیات افزایش داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه