English

دادستان عمومی انقلاب شهرستان خمینی شهر خبر داد:

راه اندازی ۲ دفتر خدمات الکترونیکی در خمینی شهر

دادستان عمومی انقلاب شهرستان خمینی شهر گفت: جهت سهولت در کارها و حفظ آبروی افراد دو دفتر خدمات الکتریکی بواسطه قوه قضاییه در شهرستان خمینی شهر راه اندازی گردید.

راه اندازی 2 دفتر خدمات الکترونیکی در خمینی شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، یوسف کریمی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه  مراجعات مردمی و شکایات به سطح بالایی رسیده است و رفتن  به دادسرا مشکل است جهت سهولت در کارها و حفظ آبروی افراد 2 دفتر خدمات الکتریکی بواسطه قوه قضاییه در شهرستان راه اندازی گردید  که افراد  شکایات خود را به سامانه الکتریکی سنا ارسال کرده وبا ارسال یک پیامک به شاکی، فرد مورد نظربه دادگاه احضار می شود.

وی در باره 10جرم اول شهرستان خمینی اعلام کرد: توهین به افراد در صدر جدول ورتبه اول  ضرب و جرح عمدی رتبه دوم سرقت مستوجب تعزیر رتبه سوم  ایجاد صدمات بدنی و جراحات غیر عمدی مثل تصادف رتبه چهارم تهدید رتبه پنجم تخریب رتبه ششم خیانت در امانت  رتبه هفتم  افترا رتبه هشتم  تحصیل مال از طریق کلاهبرداری  رتبه نهم و ترک انفاق رتبه دهم در شهرستان خمینی شهر به ثبت رسیده است.

کریمی در خصوص ملاقاتهای مردمی با دادستان شهرستان تصریح کرد: برای ملاقاتهای مردمی روز خاصی را مشخص نکرده ایم  و هر شخصی که بخواهد با دادستان در رفع حل مشکلش  دیدار داشته باشد موردی ندارد و روزانه 20دیدار مردمی و مراجعه  به دادستان صورت می پذیرد.

تخریب باغ ویلاهای مجلل در خمینی شهر

وی همچنین درباره موضوع تخریب ویلاهای میلیاردی که چند روزی است در فضای مجازی منعکس شده هشدار داد:  با هرگونه کاربری ساخت و ساز در باغات بدون هیچگونه مماشات با صاحبان آنها برخورد خواهد شد وساخت وسازهای مالکان  ازبین خواهد رفت و افراد قبل از هر اقدامی دستورات لازم در باره ساخت و ساز را انجام بدهند و همه  مسئولان ادارات باید بدانند تمام دستورات صادر شده دلالت بر این امر دارد که یک ساخت غیر مجاز صورت نپذیرد.

دادستان عمومی انقلاب خمینی شهر از موارد دیگر را  وجود افرادی دانست  که اقدام به ناامنی در جامعه می کنند و نظم شهر را برهم می زنند و نوامیس مردم را به خطر می اندازند و تمامی موارد ذکر شده خطوط قرمز دادسراست و کسانی که نظم شهر را برهم بزنند و دست به قمه و سلاح گرم وسرد ببرند محکومیت آنها زندان است و جدا تذکر می دهم که برخورد با آنها سخت و پشیمان کننده خواهد بود.

مجازات سنگین جهت تخریب اموال عمومی

  وی در ادامه تذکر داد: اشخاصی که سلاح گرم و سرد دارند و تخریب اموال عمومی یا خصوصی را انجام می دهند مجازات سنگینی در انتظار آنهاست.

دادستان عمومی انقلاب شهرستان با اشاره به اغتشاشات سال 96 در خمینی شهر گفت: عوامل اصلی آشوبهای شهرستان به دنبال تخریب بانک صادرات و قرض الحسنه جوی آباد پس از تحقیقات لازم شناسایی شده و حکم آنها به دادگاه  ارسال گردید در این آشوبها اغتشاشگران از سلاح استفاده کرده وبه عنوان مفسد فی الارض شناخته شدند.

کریمی در باره مبارزه با فسادها  اعم از هرگونه فساد اقتصادی و اجتماعی واخلاقی تاکید کرد:  برای دادگاه نوع فساد فرقی نمی کند وقطعا انجام فساد توسط فرد یا گروه مجازات قانونی خودش را بدنبال دارد بخصوص در بحث فساد اقتصادی رسیدگی ها سریعتر انجام‌می شود.

وی به مسئوولان هشدار داد:  اگر مسئولی مرتکب جرمی شود و موضوع را به مقام قضایی اطلاع ندهد برخورد ودر صورتی که  داداگاه خودش به کشف موضوع بپردازد واز جرم مسئوول یا دستگاهی آگاه شود قاطعانه با مسئوول یا نهاد  مورد نظر برخورد خواهد شد.

ورودی بیش از 71 هزار پرونده  به دادسرای خمینی شهر

دادستان عمومی انقلاب شهرستان در باره آمار  ورودی پرونده ها در یکسال گذشته تشریح کزد:  17هزار و 605 پرونده  وارد دادسرای  خمینی شهر شده که 16996 پرونده با همت مضاعف دستگاه  قضا و تلاش شبانه روزی زحمت کشان دادسرای عمومی انقلاب مورد بررسی قرار گرفته وبه زودی مختومه خواهد شد.

وی از زحمات پلیس اطلاعات، نیروی انتظامی در کشف مشروبات الکلی تشکر کرد و اعلام کرد:  متاسفانه  25هزارو322 لیتر مشروبات الکی در سطح شهرستان کشف ومعدوم گردیدو  9 مورد بانک تهیه وتوزیع مشروبات الکلی منهدم شده و انهدام 9 مورد مرکز فساد و263 مورد تذکر و امر به معروف بوده است در همین رابطه 41 مورد دستگیری ارازل واوباش به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم وخانواده ها  بوده است وبه زندان فرستاده شده اند.53مورد کشف سلاح شکاری و17مورد کشف سلاح جنگی در سطح شهرستان صورت گرفته است.

بازرسی از چایخانه ها و مراکز توزیع قلیان در خمینی شهر

1344مورد تخلفات صنفی پیگیری شده است و84 مورد چایخانه ها و مرکز توزیع قلیان پیگیری شده است که دارای مجوز نبوده اند.

وی در مورد شور ونشاط اجتماعی اظهار کرد: موافق شور ونشاط اجتماعی شهروندانیم ودر تحقق حقوق شهروندی تلاش مستمر داریم اما افرادی هستند که این شورو نشاط را از مردم گرفته و شهروندان نمی توانند از فضاهای سالمی که در شهرستان است استفاده کنند از جمله این موارد  سگ گردانی در مکانهای عمومی و پارکهای شهر است وبه ضابطین دستورات لازم ارسال گردیده است در مرحله اول تذکر و بعد از تکرار اقدامات لازم انجام خواهد شد.

 وی افزود: بی حجابی نیز قابل قبول نیست و تذکرات لازم توسط ضابطین که آموزشهای لازم را دیده اند انجام می پذیرد واگر در خودرو شخصی این اتفاق بیفتد ماشین آنها توقیف می شود و به پارکینگ انتقال خواهد یافت‌.

دستگیری 1299 سارق در خمینی شهر

کریمی در مورد آمار سرقت در سطح استان و شهرستان خبر داد:  متاسفانه عمل قبیح سرقت به دلیل شرایط اقتصادی به وفور انجام می شود و از اقدامات انجام شده دستگیری 1299 سارق بوده  که از این تعداد3581مورد اموالی بوده که از سارقین کشف شده و به شکاک ومالباختگان ارجاع داده شده است.

دادستان عمومی انقلاب شهرستان خمینی شهر در پایان در بحث پاتوقهای فروش مواد مخدر گفت: این پاتوق ها توسط نیروی انتظامی و افراد مربوطه  رصد می شود وبعد از شناسایی  آن محل پلمپ می شود تعدادی از محلهایی که پاتوق توزیع موادمخدر و محل فساد بودند تخریب گردید واگر باز موردی ببینیم تخریب خواهیم کرد وبنری نیز با عنوان به دلیل فروش مواد مخدر پلمب خواهد شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه