English

دادستانی کل کشور:

حفظ اسرار نظامی در رسیدگی به پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح ضرورت دارد

محمد موحدی‌آزاد، دادستان کل کشور بر حفظ اسرار نظامی در سازمان قضایی نیروهای مسلح در رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: در عین برخورد و حفظ اقتدار دستگاه قضایی، حفظ اسرار نیروهای مسلح مهم و حساس است.

حفظ اسرار نظامی در رسیدگی به پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح ضرورت دارد
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی‌آزاد روز شنبه در نخستین همایش دادستان‌های نظامی سراسر کشور ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم انقلابی در پای صندوق‌های رأی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: با وجود تبلیغات گسترده و ناجوانمردانه معاندین علیه داشته‌ها، دستاوردها و توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران، با لطف خداوند متعال و رهبری داهیانه حضرت امام‌ خامنه‌ای (مدظله‌ العالی) و نیز همدلی و همبستگی مردم با بصیرت، روز گذشته شاهد یک حضور بسیار خوب از مردم بودیم که بار دیگر موجب خرسندی خیرخواهان نظام جمهوری اسلامی و باعث یاس و ناامیدی بدخواهان و معاندین شد.

موحدی‌آزاد با بیان اینکه رفتار و منش قاضی هم در کار و هم در زندگی فردی و اجتماعی باید مطابق با شئون این جایگاه مهم باشد، گفت: توجه به شئون این جایگاه مهم، مقدمه‌ای برای اجرای عدالت در منصب قضاوت است.

وی افزود: یک قاضی باید علاوه بر ذکر وجودی ذکر عدمی هم داشته باشد و خلاف قانون و عدل رأی ندهد و خدایی ناکرده دچار کج روی و خطا نشود.

موحدی آزاد اظهار داشت: این یک اصل و یک رکن مهم است که در نظام اسلامی لحظه‌ای نباید دچار غفلت شده و یاد و ذکر خدا را فراموش کنیم.

 

کار دادستان‌های نظامی نظارت دقیق بر اقدامات نیروهای مسلح و ضابطان

دادستان کل کشور با تاکید بر اهمیت کار دادستان‌های نظامی در نظارت دقیق بر اقدامات نیروهای مسلح و ضابطان گفت: اهمیت کار دادستان نظامی در ارتباط با ضابطان نسبت به دادستان‌های عمومی بالاتر و حساس‌تر است زیرا علاوه بر ارتباطی که با ضابطان دارند و دستورات قضایی صادر می‌کنند به تخلفات و جرایم نظامی آنها هم رسیدگی می‌کنند؛ بنابراین نظارت دقیق بر عملکرد آنها با رعایت شأن و جایگاه آنان، کار حساس و دقیقی است و توجه بیشتر و مراقبت خاص خود را می‌طلبد.

دادستان کل کشور افزود: کادر قضایی و اداری باید در برابر نفوذ اطلاعاتی دشمنان مراقب و مواظب بوده و به مسئله صیانت در همه ابعاد به عنوان یک اصل جدی توجه کنند.

وی اظهار داشت: کار سازمان قضایی نیروهای مسلح در قوه قضاییه اهم بخش‌های دیگر است. با توجه به اینکه این سازمان بر عملکرد نیروهای مسلحی نظارت دارد که در رأس آن فرماندهی معظم کل قوا حضور دارند؛ بنابراین انفاس قدسی رهبر معظم انقلاب در سازمان قضایی نیروهای مسلح بیشتر به مشام می‌رسد و این موضوع برای سازمان قضایی نیروهای مسلح یک افتخار بزرگ است.

موحدی آزاد ابراز امیدواری کرد با مدیریت جهادی و انقلابی حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در رأس سازمان قضایی نیروهای مسلح، این سازمان بتواند در دستیابی به اهداف خود یعنی صیانت از نیروهای مسلح موفق و سربلند باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه