English

منشور کرامت مادری در مراکز درمانی دولتی و خصوصی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شد

وزارت بهداشت اعلام کرد که یکی از مسائل مهم در حوزه جوانی جمعیت حفظ و ارتقای کرامت مادری است که به منظور فرهنگ سازی این موضوع، در تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی منشور کرامت مادری به تصویب رسید و ابلاغ شد.

منشور کرامت مادری در مراکز درمانی دولتی و خصوصی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شد
به گزارش خبرگزاری موج

،‌ صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره تصویب منشور کرامت مادری در قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اظهار کرد: «قانون جوانی جمعیت» اگر چه در حال اجراست، اما صرفاً با اجرای این قانون نمی‌توان همه مسائل مرتبط با ازدواج و فرزندآوری را حل کرد و نیازمند فرهنگ سازی است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه جوانی جمعیت حفظ و ارتقای کرامت مادری است و به منظور فرهنگ سازی این موضوع در تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی منشور کرامت مادری به تصویب رسید و ابلاغ شد.

رئیس مرکز جوانی جمعیت سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: منشور کرامت مادری مشخص می‌کند که نحوه ارتباط کلامی و غیرکلامی با مادر باردار، مادر دارای کودک دو سال اعم از شاغل و غیرشاغل و همچنین با مادرانی که به مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی مراجعه می‌کنند چگونه باشد همچنین این منشور، امکان شیردهی و استفاده از پارکینگ را برای مادران نیز پیش بینی کرده است.

جباری عنوان کرد: دوره‌های آموزشی مرتبط با منشور کرامت مادری به همکاران وزارت بهداشت در مراکز مختلف ارائه می‌شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پایان عنوان کرد: منشور کرامت مادری سه محور تکریم فضای فیزیکی (مشخص کردن مسیر عبور مادران در مراکز بهداشتی و خدمات درمانی، تأمین پارکینگ و کالسکه و تأمین فضای شیردهی)، تکریم کلامی (برخورد مناسب همکاران با مادران) و تکریم فرآیندی (ارائه خدمات درمانی و بهداشتی با اولویت مادر باردار و مادر دارای کودک دو سال) است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه