English

هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر آغاز شد

طی مراسمی با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و برخی از مسئولان داخلی و خارجی هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر آغاز بکار کرد.

هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر آغاز شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر(سرو سیمین۸)، با تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به افرادی که از کشورهای دیگر برای شرکت در این جشنواره به ایران آمدند، اظهار داشت: برگزاری این چنین جشنواره‌ها  میتواند زمینه رقابت، گفت‌وگو، تعامل، آشنایی، داد و ستد،  انتقال تجارب و آموزش را فرآهم کند.

وی افزود: صنایع‌دستی یک کالا برای مبادله نیست، بلکه حاصل روح ملت‌ها و دستاوردهای هنرهای آموخته از نسلی به نسل دیگر است.

دارابی با اشاره به اینکه  از ۴۰۰ رشته صنایع‌دستی در جهان ۲۹۹ رشته در ایران وجود دارد، بیان کرد: وجود این تعداد و تنوع بیانگر  فراگیری و گستردگی  این صنعت در کشور است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی  در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات می توان به  تدوین سند ملی صنایع‌دستی و حمایت از صنایع‌دستی در سند بالادستی نظام که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و در برنامه هفتم، تکالیف و احکامی برای آن تعریف شده است، اشاره کرد.

معاون میراث فرهنگی با اشاره به برپایی بیش از ۱۴۰۰ نمایشگاه در نوروز ۱۴۰۲، افزود: صنایع دستی برای رسیدن به جایگاه واقعی خود راه بسیار دارد و برای تحقق آن نیازمند مشارکت فعالین این حوزه هستیم.

دارابی بیان کرد: ایران دارای قدمتی بیش از ۷ هزار سال  دارد، رتبه پنجم جهانی در ثبت میراث ناملموس و جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در ثبت میراث ملموس کشور است.

فصل جدیدی در صنایع دستی آغاز شده است

دکتر جلالی  معاون صنایع دستی میراث فرهنگی نیز در این آیین، اظهارداشت: فصل جدیدی صنایع دستی در راه ، رویبودهکرد تازه ای  بر اساس سیاست های  وزیر درحال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه عزت همیشه صنایع دستی نمود و نماد لحظه لحظه برنامه های ما است، بیان کرد: برگزاری فجر صنایع دستی در برج آزادی که نماد انقلاب ما است یعنی  اینکه صنایع دستی می تواند فردای ایران را تضمین کند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی گفت: خانواده صنایع دستی قول می دهد  که اقتصاد عزت آفرین و  معیشت هویت بنیاد را   پایه گذاری کرده و رویکرد اقتصاد  را در گام دوم انقلاب  اسلامی با مدد کلام رهبری محقق کند.

جلالی خاطرنشان کرد:  در صنایع دستی شاهد این هستیم که ایرانی قطره قطره با عشق از سنگ و چوب و شیشه و پرم و پارچه زیبایی آفریده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه