English

وزیر بهداشت در خراسان جنوبی:

۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور تولید داخل است/ کشورهای بسیاری تمایل به پذیرش بیمار در ایران دارند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور تولید داخل است و در زمینه دانش بنیان ها، نیروی انسانی، اماکن و تجهیزات پزشکی از ابتدای انقلاب تاکنون رشد خوبی داشته ایم.

۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور تولید داخل است/ کشورهای بسیاری تمایل به پذیرش بیمار در ایران دارند
به گزارش خبرگزاری موج

،  بهرام عین‌اللهی ‌در آیین افتتاح همزمان 28 پروژه‌ حوزه سلامت استان خراسان جنوبی که به صورت ویدئوکنفرانس در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد،اظهار داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب، حوزه سلامت در همه استان‌ها است که کارهای بسیار خوبی انجام شده و شاخص ها رشد جهشی داشته است.

وی افزود: 67 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، 22 هزار عضو هیات علمی، 270 هزار دانشجو در رشته های مختلف، هزار بیمارستان و 150 هزار تخت که اخیرا افزایش یافته از دستاوردهای انقلاب است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بیماران از بسیاری کشورهای دیگر برای درمان به کشور ما مراجعه می کنند در حالی که قبل از انقلاب برای کارهای جزئی مجبور بودیم به خارج کشور برویم  و هیچ رشته پزشکی نیست که در جایی از دنیا وجود داشته باشد و ما آن را در کشورمان نداشته باشیم.

عین اللهی تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر با افتخار باید بگوییم یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، سلامت بوده است و اکنون فرصت تحلیل و تبیین نداریم علیرغم اینکه وابستگی ما 100 درصدی بود و کاملا به غربی‌ها وابسته بودیم.

عین اللهی افزود: در حوزه سلامت وضعیت بسیار بحرانی بود و پزشکان بی‌کیفیت کشورهای دیگر را داشتیم اما بعد از انقلاب در کل کشور از جمله خراسان جنوبی شاهد ارتقای حوزه سلامت هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه