English

کمیته امداد به ارقام دروغین میزان مستمری مددجویان واکنش نشان داد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گفت: برخی اعداد و ارقام میزان مستمری مددجویان کمیته امداد که در فضای مجازی گفته می شود کذب است.

کمیته امداد به ارقام دروغین میزان مستمری مددجویان واکنش نشان داد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

 ، حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت ایام الله ماه رجب و دهه فجر، اظهار داشت: کمیته امداد خدمتگزار بی منت به محرومین در دورترین روستاهای کشور تا عمق شهرهای مرکزی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 میلیون و 349 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) هستند، افزود: از نظر تعداد حدود 4 میلیون 970 هزار نفر را شامل می شوند.

معاون حمایت و سلامت  کمیته امداد  با اشاره به اینکه راهبرد کمیته امداد دیگر صرفا حمایتی نیست، عنوان کرد: در حال حاضر برنامه کمیته امداد این است که در کنار ارائه خدمات اورژانسی، اجتماعی و رفع احتیاجات ضروری خانوار ها در راستای توانمند سازی آنها تلاش کنیم.

خدرویسی با عنوان اینکه توانمند سازی خانوار ها تحت حمایت کمیته امداد هوشمند صورت می گیرد، گفت: در راستای توانمند سازی و  خروج افراد از چرخه حمایت کمیته امداد متناسب با شرایط خانواده ها و با در نظر گرفتن نیازها و ظرفیت هایشان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مددجویان ما به دو دسته تقسیم می شوند، خاطرنشان کرد: دسته اول افرادی هستند که خدمات به آنها صرفا حمایتی است و بیماران صعب العلاج و سالمندان را شامل می شود که مستعد ایجاد شغل نیستند.

معاون حمایت و سلامت  کمیته امداد اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار نفر از جامعه تحت حمایت کمیته امداد را سالمندان تشکیل می دهند  که حمایت های خاص خود را دارا هستند.

خدرویسی   دسته دوم از مددجویان را افراد مستعد شغل عنوان کرد و گفت: متناسب با ظرفیت، استعداد، توانمند سازی از طریق اشتغال و کاریابی  با ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و حقوقی زمینه توانمند سازی آنها را فراهم می شود.

وی با عنوان اینکه کمیته امداد متناسب با نیاز مددجویان 120 خدمت ارائه می کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مددجویان ما در دو حوزه نیازمند مساعدت ویژه هستند که شامل حوزه درمان و سلامت و مسکن می شود.

معاون حمایت و سلامت  کمیته امداد با عنوان اینکه در بحث اجاره و ودیعه مسکن نیازمند حمایت بیشتر دولت هستیم، گفت: در بحث نهضت مسکن مددجویان ما برای پرداخت اقساط و آورده اولیه با مشکلات بسیاری روبرو هستند و باید طرح نهضت مسکن متناسب با محرومین تدوین شود.

وی به هوشمند شدن خدمات امداد و تجمیع سامانه های امداد اشاره کرد و افزود:  افراد میتوانند با نرم افزار ساها در منزل درخواست و نیازمندی های خود را ثبت کنند و توسط مددکاران ما با قید فوریت پاسخ داده می شود.

خدرویسی با بیان اینکه کمیته امداد بزرگترین شبکه مددکاران کشور را دارا است، بیان کرد: در حال حاضر 4 هزار مددکار آموزش دید و بیش از 3 هزار مددکار در مراکز نیکوکاری در حال فعالیت هستند.

معاون حمایت و سلامت  کمیته امداد در خصوص حمایت های صورت گرفته در حوزه مسکن، گفت: در ده ماهه نخست سال 2300میلیارد تومان ودیعه مسکن از سوی بانک ها به مددجویان ما اعطاء شد.

وی با تکذیب اعداد و ارقام مستمری مددجویان که در فضای مجازی منتشر می شود، افزود: در حال حاضر میزان مستمری به خانواده های یک نفره 770 هزار تومان، دونفره یک میلیون 90تومان، سه نفره یک میلیون 525تومان، چهار نفره یک میلیون 960 تومان و پنج نفر به بالا دو میلیون 410 هزار تومان است که طبق پیگیری ها انجام شده در صورت تایید شورای نگهبان مستمری ها 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

خدرویسی به توزیع 60 هزار جهیزیه بین نوعروسان تحت حمایت خبر داد و گفت: 30 هزار سری جهیزیه دیگر در حال ارسال است و تلاش شده تا پایان سال جهیزیه به تمامی نوعروسان تحت حمایت اهدا شود.

معاون حمایت و سلامت امداد با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه ای برای پرداخت عیدی در دستور کار قرار ندارد، افزود: برای عیدی مددجویان زمانی که تأمین منابع صورت گیرد انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه