English

شهردار تهران در پاسخ به خبرگزاری موج؛

تاکسی‌های برقی به سایر استان‌ها نیز می‌رود

شهردار تهران گفت: استارت خودروهای برقی و تاکسی‌های برقی از تهران خورده است و در آینده به سایر استان‌ها نیز می‌رود.

تاکسی‌های برقی به سایر استان‌ها نیز می‌رود

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزای موج در رابطه با توسعه تاکسی برقی در سایر شهرها به جز پایتخت گفت: استارت خودروهای برقی و تاکسی‌های برقی از تهران خورده است و در آینده به سایر استان‌ها نیز می‌رود.

وی درباره ساخت بزرگراه‌های جدید در تهران توضیح داد: یکی از اینها قبلاً افتتاح شد، دومی نیز انتهای سال و مورد بعدی نیز شش ماه اول سال آینده افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به قانون هوای پاک گفت: ما ۶ یا ۷ تکلیف در قانون هوای پاک داریم که ۴، ۵ مورد از آنها امسال اجرا شده است. ما در حوزه‌های برقی‌سازی، زیرساخت‌ها، زباله‌سوز و امحای زیست‌پذیر پسماند و در حوزه فضای سبز تکالیفی داریم. همچنین در تکالیف اختصاصی خودمان جلوتر از برنامه‌هایی هستیم که سایر دستگاه‌ها دارند.

زاکانی بیان کرد: ما در این دوره از شهرداری تهران از تمام نُرم‌های گذشته‌ای که در شهر تهران بوده است عبور کردیم. ما به شدت به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در حوزه مترو تهران، تراموا، بی‌آرتی و خطوط سریع و سیر اتوبوس  هستیم و هم به شدت برقی‌سازی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: افزایش دو برابری ظرفیت مترو از ابتدای سال بعد آغاز شده و ظرف ۳ تا ۳ سال و نیم، ناوگان مترو تهران را دو برابر خواهیم کرد. قراردادی را در این خصوص بستیم که از سال آینده واردات آن شروع می‌شود و نهایتاً ۵۵ درصد داخلی‌سازی خواهد شد. برای حمل و نقل عمومی 8 واگن مترو ساخته شده است و 21 واگن در دست ساخت و نصب تجهیزات است.

شهردار تهران بیان کرد: در بحث تراموما کارهای کارشناسی انجام شده است و بقیه مراحل در دست اقدام است. در زمان ورود ما به شهرداری 1860 اتوبوس تحویل گرفتیم که 880 عدد در حال خدمت بود اما با اقداماتی که صورت گرفت الان بیش از 750 اتوبوس نو به ناوگان اضافه کردیم و تعدادی از اتوبوس‌ها را نیز بازسازی کرده‌ایم.

وی گفت: برای خرید  4694 اتوبوس قرار داد  بسته‌ایم  که 2694 تعداد از آنها اتوبوس برقی است که البته این حرکت در نوع خود بی‌نظیر است.  ۲۵۰۰ عدد از این ۴۶۹۶ اتوبوس، داخلی  و 2۱۹۴ را هم خارجی هستند که البته  از این ۲۵۰۰ اتوبوس داخی ۵۰۰ اتوبوس برقی است.

زاکانی با اعلام اینکه عمر ون‌های تهران به ۱۷ سال قبل باز می‌گردد، یادآور شد: امروز قرارداد ۱۰ هزار ون در حال انعقاد است و ۵۰۰۰ تاکسی متعلق به شهرداری و ۴۹ هزار تاکسی نیز توسط وزارت صمت و مجموعه‌های بخشی خصوصی تأمین خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی نیز خریداری خواهد شد، خاطرنشان کرد: تحول بزرگی برای هوای پاک تهران در حال رخ دادن است. هرچند مسئولیت مستقیم آن با شهرداری نیست و مسئولیت مستقیم سایر دستگاه‌هاست. اما ما علاوه بر انجام وظایف خود کمک می‌کنیم که سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه