English

شهردار تهران:

قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی منعقد شده است/ ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی در ماه آینده به تهران

شهردار تهران ابراز داشت: قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی که تا پایان سال آینده تحویل مدیریت شهری می‌شود معقد شده است و ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی ظرف ماه آینده به حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد می‌شوند.

قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی منعقد شده است/ ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی در ماه آینده به تهران

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا زاکانی در حاشیه بهره برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در قالب هفتاد و چهارمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران گفت: در دوره مدیریت ششم شهری تا به امروز ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده که عمده آنها نیز اتوبوس بوده و قدرالسهم سال جاری ظرف بیش از شش ماهی که گذشته ۲۱۷ اتوبوس و ۲۰ مینی بوس بوده است که همگی نوسازی شده است.

وی افزود: در کنار این نوسازی یک خط بازسازی نیز آغاز بکار کرده که تا کنون ۱۵۰ اتوبوس را بازسازی کرده و تا پایان سال ۱۰۰۰ دستگاه بازسازی خواهد شد. تلاشی که در تهران دنبال می‌شود انعقاد ۳۰۰۰ دستگاه است که قرارداد آن منعقد شده که ۵۰۰ دستگاه آن مینی بوس و ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس است که ظرف امسال و سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه می‌شود و به این ترتیب تعداد اتوبوس‌های فعال در تاریخ مدیریت شهری بی سابقه خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۱۰۰۰ دستگاه از ۳۰۰۰ دستگاهی که قرارداد آن منعقد شده اتوبوس‌های برقی هستند که در ماه آینده ۵۰ دستگاه به ناوگان تزریق خواهد شد و امیدواریم تا سال آینده این ۱۰۰۰ دستگاه ساخته و تحویل مدیریت شهری شود تا به این ترتیب امکانی ایجاد شود که از سوخت فسیلی به سمت برقی سازی حرکت کنیم.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه با بهره گیری از اتوبوس‌های برقی علاوه بر توسعه ناوگان در خصوص حل معضل آلودگی هوا نیز گام برداشته‌ایم ، افزود: در خصوص اتوبوس‌های سه کابین (مترو باس) چهار دستگاه از قبل وجود داشت که در حال حاضر دو دستگاه بازسازی شده و دو دستگاه دیگر نیز به زودی بازسازی خواهند شد. همچنین برای خرید ۱۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها مذاکرات با شرکت داخلی که با مجموعه‌ای خارجی مرتبط است انجام شده تا بتوانیم از این الگوی حمل و نقل نیز در شهر تهران بهره بگیریم.

زاکانی ادامه داد: اتوبوس‌هایی که در ابتدای این دوره تحویل مدیریت شهری شد ۱۸۷۶ دستگاه بود که با اتوبوس‌های جدیدی که وارد ناوگان شده ۳۰۰۰ دستگاه در حال حاضر فعال هستند. اتوبوس‌های قبلی همگی استاندارد یورو۵ را ندارند و بخش عمده آنها استانداردهای پایینی دارند؛ اما اتوبوس‌های جدیدی که وارد ناوگان شده همگی از استانداردهای روز بهره‌مند هستند و می‌توانند استانداردهای موجود در کشور را پاس کنند. پلاک گذاری این اتوبوس‌ها نیز انجام خواهد شد و به زودی وارد خطوط برای ارائه خدمات خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره بهره گیری از اتوبوس‌های برقی در تهران گفت: این اتوبوس‌ها در محور جمهوری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر قرارداد ما با شرکت اسنا اتوبوس‌های ۱۲ متری است که ۲۳ دستگاه در میان اتوبوس‌هایی است که امروز تحویل مدیریت شهری شده است. در خصوص تاکسی‌های برقی نیز ان شاءالله این هفته قسمت اول قرارداد برای ۱۰ هزار دستگاه عملیاتی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه