English

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس کشور با کمبود مربی پرورشی روبرو هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: مربی پرورشی در مدارس کم داریم و خوشبختانه پردیس معلم پرورشی در قم آغاز به کار کرده و جذب مربیان پرورشی در دستور کار است.

مدارس کشور با کمبود مربی پرورشی روبرو هستند
به گزارش خبرگزاری موج

،  رضا مراد صحرایی امروز شنبه ۱۶ دی‌ماه در سی‌امین اجلاس سراسری نماز که با حضور رئیس‌‌جمهور در زنجان برگزار شد، با بیان اینکه این روزها در آموزش و پرورش غصه‌دار شهادت دانش‌آموزان حادثه تروریسی کرمان هستیم، اظهار کرد: از عاملان این حادثه انزجار خود را اعلام می‌کنیم.

وی با بیان این که سند تحول بنیادین از ما دانش‌آموزان ۴۰ ویژگی از جمله موحد بودن، اهل نماز بودن و ... می‌خواهد که مهمترین آن محور نماز است، گفت: نماز مهمترین رکن در آموزش و پرورش است و در تنظیم سند نماز، طرح فراگیر را حول ۵ محور اصلی امید، ایمان، خودباوری و خردورزی و هویت اجرا می‌شود.

وی با بیان این که ۳۲ کمیسیون مطالعاتی و تخصصی در سطح استان‌ها با موضوع نماز تشکیل شده است، افزود: امروز باید برای حل مشکل، کنشگرانه وارد عمل شویم. اگر از طریق مدارس جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیریم راحت‌تر می‌توان با مشکلات روبه‌رو شویم.

صحرایی با اشاره به اقدامات شاخص ادامه داد: ۶۴ هزار نماز جماعت با حضور دانش‌آموزان در طرح محراب در حال اجراست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که جشن تکلیف برای دانش‌آموزان در حال اجراست و بهترین برنامه تربیتی محسوب می‌شود، ادامه داد: هم چنین طرح مسجد، مدرسه و خانواده در حال اجراست، مدرسه در اقامه نماز از مسجد مهم تر است؛ مدرسه در سند تحول بنیادین می‌گوید نقطه اتکا و ملت در تعالی کشور مدرسه است.

وی با بیان این که در ۳۶۰۰ مدرسه طرح مدرسه، مسجد و خانواده را اجرا می‌کنیم، گفت: برگزاری مسابقات نماز و اذان با مشارکت بیش از یک میلیون نفر و ۷۶۰ اجلاس نماز در مدارس اجرا شد.

صحرایی با بیان این که تداوم حضور روحانیت در مدارس مورد تاکید ماست، ادامه داد: مربی پرورشی در مدارس کم داریم و خوشبختانه پردیس معلم پرورشی در قم آغاز به کار کرده و جذب مربیان پرورشی در دستور کار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه